درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری

درخواست عربستان ازخارجی‌ها برای رفع یک بیماری

عربستان برای ریشه کن کردن ویروس کورونا از شرکتهای خارجی کمک خواست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وزارت بهداشت عربستان سعودي اعلام كر: بمنظور مقابله جدي با گسترش ويروس كرونا در كشور از شركتهاي بهداشتي خارجي كه توانايي ارايه واكسن ضد اين ويروس را دارند كمك خواسته است.
روزنامه الرياض چاپ عربستان سعودي روز دوشنبه بنقل از خالد مرغلاني سخنگويي وزارت بهداشت عربستان گزارش داد كه نحوه گسترش كرونا بايد در هر شرايطي متوقف شود كه در اين زمينه تلاشهاي فراواني صورت گرفته است.
به گفته وي نمايندگاني از سازمان بهداشت جهاني وسازمانهاي مختلف ديگر بهداشتي از ساير كشورهاي عربي بمنظور بررسي علل بروزشده ويروس كرونا وارد عربستان شده اند.
متاسفانه اين ويروس تا كنون چان دهها شهروند سعودي وبرخي زائران خانه خدار را گرفته است ويروس كرونا از خانواده كروناويروس‌ها (Coronaviruses) است. خانواده بزرگي از ويروس‌ها كه از ويروس سرماخوردگي معمولي تا عامل بيماري سارس را شامل مي‌شود.
كرونو مشتق شده از واژه لاتين corona به معني تاج است چرا كه در زير ميكروسكوپ الكتروني به اين شكل ظاهر مي‌شوند.
كرونو ويروس‌ها در سال ۱۹۶۵ كشف شدند و مطالعه بر روي آنها تا به طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.
اگرچه كرونو ويروس‌ها بيشتر در حيوانات ديده مي‌شوند، اما پنج نوع از آنها دستگاه تنفسي بدن انسان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. تشخيص اينكه علت بيماري كرونو ويروس باشد يا خير كمي مشكل است، چرا كه برخلاف راينو ويروس‌ها به سختي در آزمايشگاه رشد و نمو مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 44831




كورونا سلامت



نظرات کاربران