رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد

رئیس‌جمهور فرانسه نمایشگاه «حج؛ زیارت درمکه» را افتتاح کرد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «حج؛ زیارت در مکه» دیروز، دوم اردیبهشت، در پاریس با حضور «فرانسوآ اولاند»، رئیس‌جمهور فرانسه، برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ايكنا نوشت: نمايشگاه «حج؛ زيارت در مكه» كه تا نوزدهم مردادماه در موسسه جهان عرب در پاريس برپا خواهد بود، با مشاركت كتابخانه ملي عربستان و موزه بريتانيا و نهادهاي اسلامي فرانسه برگزار مي‌شود.
رئيس‌جمهور فرانسه در اين مراسم طي سخناني گفت: فرانسه كشوري است كه هميشه درهاي خود را به روي فرهنگ‌هاي مختلف گشوده است. كشورمان ميزبان مهاجران مسلماني است كه از خاورميانه و آفريقا عازم اين‌جا شده‌اند و با آزادي به انجام مراسم عبادي و ديني خود مي‌پردازند.
وي افزود: بيشترين تعداد زائران مكه در اروپا را فرانسوي‌ها تشكيل مي‌دهند و بر همين اساس ما سعي مي‌كنيم تا پاسخگوي نياز داوطلبان زيارت كعبه باشيم. از سال ۱۸۴۱ تفاهم‌نامه‌اي بين عربستان و فرانسه مبني بر حمايت اليزه از زائران و فراهم كردن زمينه براي رفت‌وآمد و آسايش آنان وجود دارد.
اولاند با تاكيد بر اين‌كه برگزاري اين نمايشگاه از نظر فرهنگي و ديني و اجتماعي بسيار حائز اهميت است، بيان كرد: اين نمايشگاه با پيام «صلح و دوستي و همزيستي» آغاز به كار كرده است و همين پيام‌ها هستند كه به ما فرصت شناخت يكديگر را مي‌دهند.
«جك لانگ»، رئيس موسسه جهان عرب هم در ادامه اين مراسم طي سخناني گفت: حضور رئيس‌جمهور فرانسه در اين مراسم نمايان‌گر اهميتي است كه نمايشگاه حج براي مقامات دارد. همچنين حمايت شخصي رئيس‌جمهور از موسسه جهان عرب فرصتي براي فرانسوآ اولاند است تا احترام خود به دومين دين فرانسه را نشان دهد.
وي افزود: در اين نمايشگاه بيش از ۲۳۰ اثر قديمي و جديد مربوط به مراسم حج از قبيل تصاوير بسيار نادر، نقاشي‌ها، نسخ خطي، آثار مورخاني كه از مكه و مدينه ديدار كرده‌اند و نيز فيلم‌هايي كه طي سال‌ها توسط خود زائران از مراسم و مناسك حج تهيه شده است، به نمايش درخواهد آمد.
رئيس موسسه جهان عرب با اشاره به اين‌كه هر ساله هزاران فرانسوي عازم سفر خانه خدا مي‌شوند، گفت: به جرئت مي‌توانم بگويم كه نمايشگاه حج در موسسه جهان عرب، مهم‌ترين نمايشگاهي است كه طي سال‌هاي اخير در اروپا برگزار شده است.


| شناسه مطلب: 44862




مكه نمايشگاه



نظرات کاربران