تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود

تعبیر امام خمینی از روایت پیامبر اکرم چه بود

پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند هرکس برای زیارت حسین (ع) یک قدم بردارد خداوند به اندازه هر قدم او ثواب ۹۰ حج و ۹۰ عمره می‌دهد، که امام خمینی (ره) در این‌باره تعبیر جالبی دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت الاسلام حسين ابراهيمي سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در مراسمي كه هر شب پس از نماز مغرب و عشا در سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار مي‌شود، ثواب زيارت امام حسين (ع) را بي‌شمار توصيف كرد.
وي در ابتدا با بيان اينكه اسلام بر پنج اصل نماز، زكات، روزه، حج و ولايت برپا شده كه بر ولايت تأكيد بيشتري شده است، اظهار داشت: حضرت قمر بني هاشم (ع) به سبب ولايتمداري و اطاعت محض از امام علي (ع)، امام حسن (ع) و امام حسين (ع)، عبد صالح شد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، دوستي، محبت و ولايت اهل بيت (ع) را سرمايه بسيار ارزشمندي خواند كه خداوند به بندگان مؤمن عطا كرده است و خطاب به زائران گفت: خداوند متعال مي‌خواهد ما محب اهل بيت (ع) باشيم و ولايتمداري را سرلوحه اعمال خود قرار دهيم.
وي در ادامه از ولايتمداري به عنوان رمز و راز رستگاري نام برد و با بيان اينكه سعادت انسان بدون امامت و ولايت علي بن ابيطالب (ع) حاصل نمي‌شود، گفت: تكفيريهاي ملعون كه مسلمانان را به جرم محبت به اهل بيت (ع) پيامبر گرامي اسلامي وحشيانه قتل عام مي‌كنند، راه را اشتباه رفته و از در خانه امام علي (ع) برگشته‌اند.
حجت الاسلام ابراهيمي همچنين با اشاره به سختي‌ها و دشواري‌هاي زيارت اباعبدالله الحسين (ع)، گفت: پيامبر اكرم (ص) در روايتي طولاني مي‌فرمايند خداوند به اندازه هر قدم زائر امام حسين (ع) به او ثواب يك حج و يك عمره مي‌دهد و اين حديث تا جايي ادامه دارد كه مي‌فرمايند خداوند به اندازه هر قدمي كه براي زيارت امام حسين (ع) برداشته شود، ثواب ۹۰ حج و ۹۰ عمره مي‌دهد.
وي خاطرنشان كرد: امام راحل در اين‌باره فرمودند «همه اينها بهانه است، بهانه‌اي تا وسايل و امكان رستگاري بندگان را فراهم كنند؛ مثل اينكه دانه ريخته‌اند تا كبوتر بگيرند.»


| شناسه مطلب: 44866




كربلا امام حسين



نظرات کاربران