رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه
رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد:

افزایش ایستگا‌های پرواز حج به ۱۹ ایستگاه

رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه سال گذشته تنها ایستگاه پروازی تهران، پرواز مستقیم مدینه قبل و مدینه بعد داشت، اظهار داشت: در حج امسال در حوزه حمل و نقل هوایی ۱۹ ایستگاه پروازی داریم که ۹ ایستگاه پرواز مستقیم مدینه قبل و مدینه بعد خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت در جمع روحانيون كاروان‌هاي حج تمتع با ارائه گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي سازمان حج وزيارت در سال گذشته گفت: در عمره و عتبات، سال گذشته توفيقات خوبي داشتيم، و توانستيم به موفقيت‌هاي خوبي دست يابيم.
وي افزود: در عمره سال گذشته ۴۹۳ هزار نفر اعزام شدند، اما امسال تعداد آمار اعزامي‌ها به عمره تاكنون از مرز ۵۳۰ هزار نفر عبور كرد در حالي كه بيش از دو ماه تا پايان اعزام عمره باقي مانده است.
اوحدي ادامه داد: با توجه به برنامه‌ريزي كه جهت اعزام ۸۳۰ هزار زائر داريم با اين آمار تعداد عمره گزاران نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزايش خواهد يافت.
اعزام به عتبات ۸۵ درصد افزايش داشته است
معاون وزير ارشاد با بيان اينكه در حوزه اعزام به عتبات در ۸ ماه گذشته نسبت مشابه آن ۸۵ درصد افزايش اعزام وجود داشته است، ادامه داد: با توجه به برخي مشكلات زيرساختي در اقامتگاه‌هاي زائران ايراني در داخل كشور و كشور عراق، به همين دليل شركت «اميد زائر» را با سرمايه‌اي ۱۰۰۰ ميلياردي به ثبت رسانديم كه اين شركت به زودي كار ساخت نخستين زائر را در مرز چزابه آغاز خواهد كرد.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور گفت: در سال گذشته ۶۷ پرواز عمره بدلايل شرايط آب و هوايي جابجا شد كه همه خدمات مربوط به اسكان، پذيرايي و انتقال پرواز زائران با هزينه سازمان و از محل صرفه جويي‌ها صورت گرفت و هيچگونه خسارتي از زائران دريافت نشد.
مهندس اوحدي از همكاري و هماهنگي خوب كنسولگري عربستان در تهران و مشهد تقدير كرد و ادامه داد: با افزايش ۶۸ درصدي اعزام روزانه تا ۱۱ هزار ويزا از طرف كنسولگري كشور عربستان در كشورمان صادر مي‌شود و با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته تا امروز هيچ كدام از پروازهاي عمره مفرده به دليل عدم صدور ويزا لغو يا جابجا نشده است.
يك و نيم ميليون ايراني در صف انتظار اعزام به حج تمتع
وي تفاوت‌‌هاي حج تمتع امسال را ذكر كرد و گفت: آغاز زود هنگام ثبت‌نام از جمله اقداماتي بود كه نسبت به سال گذشته بسيار زود انجام شد و امروز عوامل اجرايي و كارگزاران حج در تلاشند كه در اين مدت، تمام برنامه‌‌ريزي‌ها را انجام دهند تا زائران با راحتي بهتر و بيشتري به اين سفر معنوي اعزام شوند.
اوحدي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از يك و نيم ميليون ايراني در صف انتظار اعزام به حج تمتع به سر مي‌برند، افزود: با اين تعداد زائر، حدود بيست سال طول مي‌كشد تا تمامي اين زائران به حج تمتع اعزام شوند.
ساماندهي ۴۵۰ كاروان حج تمتع در قالب‌هاي ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره
وي با بيان اينكه تا مدت زمان اعزام زائران به حج تمتع فرصت زيادي باقي است، افزود: روحانيون و مديران كاروان‌ها در اين مدت مي‌توانند با برنامه‌ريزي درست و دقيق خود جهت آموزش‌هاي لازم به زائران عزيز برنامه‌ريزي كنند.
رييس سازمان حج وزيارت تصريح كرد: امسال تركيب كاروان‌هاي حج تمتع تغيير كرده است و هم‌اكنون ۴۵۰ كاروان در قالب‌هاي ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره ساماندهي شده اند.
وي ادامه داد: در حج امسال تمهيدات لازم تدارك ديده شده است كه براي نخستين بار دستيار زن به كاروان‌ها اضافه خواهد شد كه مدير كاروان مي‌تواند يكي از دستياران خود را زن انتخاب كند. ظرفيت پزشكان زن در حج دوبرابر افزايش يافت
معاون وزير ارشاد گفت: در سال جاري براي نخستين بار تداركات حج تمتع به صورت صد درصد متمركز انجام خواهد گرفت و همچنين تلاش خواهيم كرد تا تنوع غذاي را براي زائران ايجاد كنيم.
وي افزود: طبق برنامه سال گذشته، امسال هم به جاي پزشك كاروان، پزشك مجموعه را خواهيم داشت و در هر پرواز حداقل يك پزشك با زائران همراه خواهد بود و تمامي اطلاعات پزشكي زائران در اختيار پزشك مجموعه قرار خواهد گرفت تا پزشكان در هنگام درمان زائران بتوانند به راحتي و سرعت كار خودشان را انجام دهند.
اوحدي يادآور شد: در سال جاري ظرفيت پزشكان زن حج دوبرابر افزايش يافته است تا آسيب‌ها را در طول سفر براي زائران نداشته باشيم.
افزايش ايستگا‌هاي پرواز حج از ۱۷ ايستگاه به ۱۹ ايستگاه
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در حوزه حمل و نقل نيز امسال برخي تغييراتي داشتيم كه از جمله افزايش ايستگا‌هاي پرواز از ۱۷ ايستگاه به ۱۹ ايستگاه است كه در روزهاي اخير استان همدان به جمع اين ايستگاه‌ها افزوده شد.
رييس سازمان حج وزيارت ادامه داد: سال گذشته تنها ايستگاه پروازي تهران، پرواز مستقيم مدينه قبل و مدينه بعد داشت، اما امسال ۹ ايستگاه ديگر نيز اين برنامه را خواهند داشت.
وي افزود: به دليل برخي تخلفات و عدم ارائه خدمات درست حمل و نقلي به زائران ايراني، شركت «ابوسرهد» از گردونه حمل و نقل حجاج ايراني خارج شد.
در حج امسال مجموعا ۸۴ هتل در اختيار زائران ايراني قرار خواهد گرفت
اوحدي گفت: در حج تمتع امسال مجموعا ۸۴ هتل در اختيار زائران ايراني قرار خواهد گرفت كه ۵۷ هتل در مكه مكرمه و ۲۷ هتل در مدينه منوره است و ۲۵ درصد هتل‌هاي سال گذشته به دليل مشكلاتي از گردونه خدمات حذف شدند.
وي افزود: امسال حتي يك ريال هم افزايش قيمت حج تمتع نداشتيم و حداقل قيمت‌ها هفت ميليون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد، اما آخرين قيمت به دليل ارائه خدمات بهتر و بيشتر با ۲۰۰ هزار تومان افزايش روبه‌رو شد كه اين هم به دليل افزايش سطح كيفيت بود.
رييس سازمان حج وزيارت تصريح كرد: در سال گذشته دو ميليون تومان به زائران حج تمتع عودت داده شد كه امسال با صرفه‌جويي‌ها صورت گرفته مبلغ ۲ ميليون ۴۵۰ هزار تومان در بخش قيمت‌هاي حج تمتع لحاظ شد.


| شناسه مطلب: 44887




سعيد اوحدي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران