آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد
آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد

آیت‌الله العظمی سبحانی، احیای آثار اسلامی در مکه و مدینه را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: این آثار باید حفظ شود و مکان این آثار باید مشخص و برای آیندگان بازگو شود تا برای همیشه در قلب مسلمانان جای بگیرد. زیرا این‌ها آثار توحید است نباید آثار توحیدی را به اسم شرک از بین برد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله العظمي آقاي جعفر سبحاني از مراجع عظام تقليد امروز پنجشنبه يازدهم ارديبهشت ماه در همايش مسعاي قلم اظهار داشت: متاسفانه امروز جمعي در دنيا عليه تشيع هماهنگ شده و با همكاري قدرت‌هاي شيطاني و وابستگان به آن‌ها تلاش دارند تا اين مكتب و آيين را تضعيف كنند؛ اما به دليل غني بودن مكتب اسلام و تشيع هرگز موفق به اين كار نخواهند شد.
ايشان ادامه داد: با هجمه‌هاي ناروايي كه عليه مكتب تشيع انجام مي‌گيرد، روحانيان كاروان‌ها بايد به زبان عربي تسلط بيشتري پيدا كنند تا بتوانند از مكتب به حق تشيع دفاع كنند.
آيت‌الله العظمي سبحاني افزود: مكتب اسلام و تشيع، همچون آفتابي است كه اين ابرها دربرابر اين آفتاب تاب دوام نخواهند داشت و تشيع بسان خورشيد عالم تاب، عالم را فرا خواهد گرفت.
اين مرجع تقليد با بيان اين كه متاسفانه برخي دولت‌مردان مستبد و مستكبر تلاش دارند با تهمت و آزار و تهديد پيروان مكتب اهل بيت را از كشور خود اخراج كنند، تصريح كرد: برخي عليه مكتب تشيع فتواي قيام مي‌دهند؛ اما بدانند كه اين هياهوها، چند صباحي بيش دوام نخواهد آورد.
ايشان در ادامه گفت: در روزهاي اخير برخي مفتي‌هاي اندونزي فتواي جهاد عليه شيعه داده‌اند. اين جاي بسي تاسف است كه برخي انسان‌ها به جرم شيعه بودن كشته مي‌شوند و كسي دربرابر اين تبعيض‌ها سخني نمي‌گويد در حالي كه در همان كشور هفتاد سال مسيحيت تبليغ مي‌كرده و كسي دربرابر آن‌ها سخني نمي‌گويد و هيچ مانعي براي آن‌ها وجود ندارد.
تمامي اعمال حج و عمره نوعي رمز و كمال است
استاد خارج حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: حج در حقيقت يك فريضه الهي است كه اگر به آيات قرآن كريم به خوبي بنگريم مي‌يابيم كه چگونه به جنبه عبادي و سياسي آن پرداخته شده است و سياسي و عبادي بودن آن مستند به آيات قرآن است.
اين مرجع تقليد، تصريح كرد: حج فوايد فراوان اجتماعي و فردي دارد و قرآن نسبت به آن تاكيد بسياري كرده است كه در درجه نخست نفس انسان را از آلودگي‌ها پاك مي‌كند.
معظم له با بيان اينكه يكي از تاكيدات ديگر در قرآن به موضوع حج و وحدت اسلامي است، گفت: در قرآن كريم نسبت به وحدت به همه پيروان ابراهيم توصيه شده است.
آيت‌الله العظمي سبحاني با بيان اينكه قرآن به جنبه عبادي حج بسيار تاكيد كرده است، افزود: روحانيون حج كوشش كنند در زائران تحول فكري ايجاد كنند و بدانند كه اين تحول در جامعه و اجتماع نيز تاثير بسزاي خواهد داشت.
استاد درس خارج حوزه علميه قم افزود: تمامي اعمال حج، هچمون طواف، طهارت، ذبح و… نوعي رمز و كمال است و رمز يك حقيقت و كمال نفساني انسان را نشان مي‌دهند، بنابراين بايد تلاش كنيم در درجه اول اهميت اين اعمال را براي زائران تبيين كنيم تا به اين رمز و رازها برسند.
حل مشكلات جهان اسلام در گروه وحدت در حج است
اين مرجع تقليد از روحانيون كاروان‌ها خواست مسائل مبتلا به را بسيار ساده براي زائران بيان كنند تو طرح مسائل به گونه‌اي باشد كه زائران سردرگم شوند و از رمز و رازها حج بي‌بهره بمانند.
آيت‌الله العظمي سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود به عربستان سعودي به عنوان كشور ميزبان حجاج توصيه‌ كرد: مسئولان كشور عربستان بايد بداند كه همه زائران، ضيوف‌الرحمن هستند و آن‌ها ميزبانند بنابراين آن‌ها بايد حرمت مهمان را نگه‌دارند و در صورت مشاهده بي‌احترامي‌ با زائران و حجاج بيت‌الله الحرام بشدت برخورد كنند.
وي ادامه داد: حج محل تجمع همه مسلمانان جهان است و همه بايد در اين اجتماع بزرگ گردهم بيايند و به حل مشكلات جهان اسلام بپردازند. زيرا حل مشكلات جهان اسلام در گروه وحدت در حج است و از اين طريق مي‌توان در برابر مستكبران ايستادگي كرد.
استاد خارج حوزه علميه قم، تامين امنيت براي زائران و حجاج را در موسم حج و عمره بسيار مهم خواند و آن را از سفارشات قرآن و اهل بيت عليهم‌السلام دانست.
نبايد آثار توحيدي را به اسم شرك از بين برد
اين مرجع تقليد، همچنين احياي آثار اسلامي در مكه و مدينه را بسيار مهم برشمرد و تاكيد كرد: اين آثار بايد حفظ شود و مكان اين آثار بايد مشخص و براي آيندگان بازگو شود تا براي هميشه در قلب مسلمانان جاي بگيرد. زيرا اين‌ها آثار توحيد است نبايد آثار توحيدي را به اسم شرك از بين برد.
آيت‌الله العظمي سبحاني افزود: سفرنامه‌هاي حج كه به قلم گذشتگان نوشته شده است، آثار ارزشمندي است كه از اين آثار مي‌توان به عنوان نوشته‌هاي مستند بهره برد.




نظرات کاربران