گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود

گنبد حرم امام حسین(ع) بلندتر می شود

وی با اشاره به اینکه گنبد فعلی چشم انداز خوبی نداشته و حتی در بین الحرمین نیز به خوبی قابل مشاهده نیست گفت: مراحل ترفیع گنبد به ارتفاع 2/7 متر و ساخت گنبد در استان کرمان در حال اجراست که پس از اتمام مراحل ساخت به کربلا منتقل و نصب خواهد شد.

احمد رنجبر مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي از ترفيع گنبد مطهر امام حسين (ع) خبر داد.
وي با اشاره به اينكه گنبد فعلي چشم انداز خوبي نداشته و حتي در بين الحرمين نيز به خوبي قابل مشاهده نيست گفت: مراحل ترفيع گنبد به ارتفاع 2/7 متر و ساخت گنبد در استان كرمان در حال اجراست كه پس از اتمام مراحل ساخت به كربلا منتقل و نصب خواهد شد.
رنجبر با اشاره به اينكه اين كار تاريخي پس از 700 سال به دست ايراني‌ها و ستاد بازسازي سپرده شده است خاطرنشان كرد: اين سومين گنبدي است كه بر بالاي مضجع شريف سيد الشهدا نصب مي شود و گنبد جديد بر روي دو گنبد قبلي حرم قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه به منظور توسعه فضاي زير گنبد و اطراف ضريح حضرت طرح تقليل حجم ستون هاي پهن اطراح ضريح در دست اجراست افزود: در اين پروژه 4 ستون عريض دور ضريح مطهر حضرت امام حسين (ع) نيز كوچك سازي شده و تبديل به 8 ستون با ابعاد كوچكتر مي شود.


| شناسه مطلب: 45623




امام حسين عتبات



نظرات کاربران