قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر

قدم‌هایی استوار برای رسیدن به کربلا + تصاویر

عاشقان امام حسین(ع) همه ساله و در ایام مختلف به ویژه اربعین و نیمه شعبان مسیر رسیدن به کربلا را پیاده طی می‌کنند و موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی نیز برای پذیرایی از زائران در این مسیر برپا شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، همه ساله در ايام مختلف به ويژه اربعين و نيمه شعبان زائران و عشاق اين مسير را پياده طي مي‌كنند و موكب‌ها و خيمه‌هاي فراواني در اين مسير براي پذيرايي از زوار و عاشقان امام حسين(ع) در اين مسير برپا شده است. كه خود صحنه‌هاي بسيار زيبايي را در اين مسير خلق مي‌كند.
امسال نيز، پرشور تر و غيورمردانه تر، مردمان عراق، قبايل و عشاير مختلف در اين مسيرها خيمه و چادر برپا كرده و با تمامي دارايي خود حتي به اندازه قرص ناني و يا با شستن پاي زائرين به مردم خدمت مي‌كنند و اين خدمت را براي خود افتخاري بزرگ مي‌دانند.
در طول مسير علاوه بر موكب‌ها و خيمه‌هاي كوچك، خيمه‌هاي بزرگ و درمانگاه‌هايي وجود دارد كه براي استراحت و درمان مناسب‌تر هستند.
اين مسير از خروجي شهر نجف تا حرم مطهر حضرت عباس (ع) توسط تيرهاي روشنايي، از ۱ تا ۱۴۵۲ نشانه‌گذاري شده است، فواصل اين تيرها (ميله‌ها) از يكديگر تقريبا ۵۰ متر است كه شاخص بسيار خوبي براي زائران پياده به شمار مي‌رود.




نظرات کاربران