خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه

خرما، شتر و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مدینه

در حاشیه ایستگاه قطار عنبریه مدینه‌منوره باغی قرار دارد که این روزها شاهد برگزاری نمایشگاه مشاغل و صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، اين نمايشگاه از ۱۹ تا ۲۵ شعبان فعاليت داشت كه از سه بخش صنايع دستي، مشاغل زنانه و توليدات خانگي تشكيل شده بود.
در بخش صنايع دستي كه مي‌توان عنوان مردانه را نيز به پسوند آن اضافه كرد، عمدتا كالاهايي عرضه شده‌اند كه شامل انواعي از مصنوعات بافته‌شده با الياف درخت خرماست با داس‌هاي مخصوص و ديگر ابزار لازم براي چيدن خرما.
صدف‌ها يا نمك دريايي هم در اين بخش عرضه مي‌شوند. غرفه پوشاك محلي هم در اين بخش، لباس‌هاي كودكانه ساخت چين را عرضه مي‌كند.
يك لم‌كده يا خيمه كه ما بين نمايشگاه قرار دارد، چاي و قهوه و خرما به ميهمانان مي‌دهد و البته با كولرهايي مخصوص كه مي‌‌توانند هواي زير چادر را خنك و ملايم كند.
بخش صنايع زنانه هم مملو از بافتني‌ها، عروسك‌هاي كودكانه، فرش‌هاي كوچك شبيه جاجيم و گليم، لباس‌هاي محلي عروسي و… است. يكي دو غرفه هم عرضه‌كننده اشياي تزييني و زينتي‌اند. و نهايتا بخش توليدات خانگي كه مختص انواع غذاها، شربت‌ها، شيريني‌ها و شكلات است.
در حاشيه نمايشگاه هم كارگاه‌هاي تخصصي برگزار و در يك غرفه باز، نحوه گرفتن روغن سياه‌دانه با استفاده از شتري كه حكم چرخ آسياب را دارد، نشان داده مي‌شود.
زمان‌بندي و ميزان استقبال مراجعان هم وابسته با خنكي و گرمي هواست و هر چه به انتهاي شب نزديك‌تر مي‌شود، بر حجم جمعيت افزوده مي‌گردد.


| شناسه مطلب: 46216




مدينه نمايشگاه



نظرات کاربران