روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی
روایت طلاب عراقی از داعش؛

فتح بدون شلیک گلوله موصل، تا جولان سلاح های اسراییلی

با توجه به جنایات اخیر داعش در عراق، نشستن پای سخنان طلاب عراقی مجتمع آموزش عالی فقه در مورد تحولات کنونی این کشور خود گویای ابعادی از جنایات صورت پذیرفته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شكي وجود ندارد كه داعش، پديده اي شوم و همانند فرزند نامشروعي است كه صهيونيست‌ها براي زشت كردن چهره اسلام به وجود آورده اند. اكنون، داعش نه تنها تهديدي براي سوريه و عراق، بلكه تهديدي بالفعل براي كل سردمداران عرب منطقه نيز به شمار مي‌رود، همانهايي كه تسخير خط مقاومت عليه اسراييل را در سر مي‌پرورانند.
با توجه به جنايات اخير داعش در عراق، مركز خبر مجتمع آموزش عالي فقه با گروهي از طلاب عراقي اين مجتمع در مورد تحولات كنوني اين كشور به گفتگو پرداخته است كه مرور اين گفته ها، ما را با فجايع كنوني عراق آشناتر مي‌سازد:
در ابتدا، «حجت الاسلام تحسين بدري» با ابراز تأسف از اين كه جنايات داعش در كشورش، وضعيت اسف باري را در عراق رقم زده است، اذعان نمود: داعش، عراق نابسامان كنوني كه ميراث حكومت‌هاي جور گذشتگان بود، را به عقب‌تر راند تا از اندك پيشرفتي كه داشت نيز باز بماند. وي افزود: اقدامات داعش، در بعد بين المللي نيز ضربه مهلكي به تبليغ اسلام و مبلغان اسلام ناب زده است، چرا كه اگر خوشبين باشيم، بر اين باوريم خساراتي كه اين گروه با وارونه جلوه دادن چهره اسلام نزد مردم جهان به وجود آورده است، بسيار سخت جبران مي‌شود و در صورت بدبيني، نگاه جبران ناپذيري به اين موضوع خواهيم داشت.
اين طلبه عراقي رفتارهاي داعش را آيينه جنايات القاعده در منطقه دانست و اضافه نمود: اين گروه تكفيري، تعقل را به كناري مينهد و به ظاهر دين تمسك مي‌كند و عمل به مقتضاي آن را براي همگان لازم و اجباري مي‌داند. موصل، بدون شليك يك گلوله تصرف شد [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/a/mosel2.4.93 (1).jpg [imagetitle()] [factimageend()] وي خاطرنشان كرد: ورود آنها به عراق، حاصل برنامه ريزي فرامنطقه اي برخي قدرت‌ها بود كه نمونه بارز آن، ورود داعش به موصل بدون شليك حتي يك گلوله بود كه نشان از برنامه ريزي گسترده اين قدرت‌ها داشت كه در روزهاي پيشين با پخش دلارهاي سياه، سران و نظاميان اين شهر را تسخير كردند.
اين فرهيخته عراقي با بيان اين كه قطر و عربستان يقين داشته باشند كه دود اين جريان به چشم آنها نيز خواهد خورد و گريزي از وقوع آن نخواهند داشت، تأكيد نمود: اگر اكنون، اين گروه ابزار اهداف شوم دولت‌هاي اين دو كشور شده است، بدانند كه در آينده اي نه چندان دور نه تنها گريبانگير آنها، بلكه تهديدي براي آمريكا و اروپا كه حمايت مالي از آنها را بر عهده دارند، خواهند شد.
حجت الاسلام تحسين بدري فتواي آيت الله سيستاني و جهاد بسيجي گونه جوانان عراقي را مايه دلگرمي ملت عراق عنوان و ابراز كرد: گروه‌هاي تندرويي مانند داعش، متناسب با پيشرفت و تعالي روش زندگي مردم قرن بيستم نيستند و نمي‌توانند در ميان مردم مسلمان عراق كه سخت پايند به آداب و سنت‌هاي اسلامي خود هستند، دوام آورند و در پايان نيز محكوم به فنا هستند.
وي، در پايان، تأكيد نمود: دولت‌هاي عربي، دست از حمايت اين گروها بردارند و با تعقل در مفاهيم غني ديني بر دوري از هرگونه تفرقه و تكيه بر همگرايي و وحدت تأكيد كنند.
در ادامه، «حجتالاسلام علي جوده» با ابراز اين كه تنها پنج هزار داعشي توانستند كه موصل، نينوا، صلاح الدين و بسياري از استان‌هاي همجوار را با تهديد روبهرو كنند كه نشان از خيانت فرمانداران و عوامل خودفروخته اين مناطق دارد، ابراز كرد: سه روز پيش در عراق بودم و به عيان، شاهد تأثيرگذاري فتواي آيت الله العظمي سيستاني، خيزش دو و نيم ميليون جوانان غيور عراقي و اميد تازه مردم كشورم بودم.
جولان سلاح‌هاي اسراييلي در عراق؛
وي، با اشاره به جولان سلاح‌هاي اسراييلي در عراق، يادآور نمود: خيانت‌هاي بسياري در عراق صورت گرفته است، خيانت‌هاي عوامل بعثي منطقه و سلاح هايي كه با چشم خود جمله هك شده «made in Israel» را بر روي آن ديدم، نشان از وسعت و دامنه اين پشتيبانيها و فرسايشي بودن اين جنگ دارد. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/a/mosel2.4.93 (2).jpg [imagetitle()] [factimageend()] اين فرهيخته عراقي تأكيد كرد: انتظاري از دولت‌هاي خائن عربي ندارم، اما از ملت‌هاي عربي مي‌خواهم كه از همزبان‌ها و برادران ديني خود در عراق حمايت كنند و نگذارند كه مقدسات آنها توسط اين گروه ملحد به تمسخر گرفته شود.
در ادامه، طلبه اي ديگر از عراق، حوزه علميه نجف را از نمادهاي تقريب مذاهب اسلامي در تاريخ دانست و اظهار كرد: تاريخ عراق با تقريب مذاهب درآميخته شده است و نمي‌توان بذر اختلاف در ميان مردم متدين و پايبند به مقدسات اين كشور كاشت و دسيسه گران بدانند به يقين از جاي جاي اين كشور برچيده خواهند شد.
داعش، زاييده خوارج صدر اسلام است
آقاي رعد حجاج افزود: داعش، كه خود را دولت اسلامي عراق و شام مي‌نامد، زاييده خوارج صدر اسلام است كه با افكار گروه هايي مانند القاعده، طالبان و به خصوص وهابيت درآميخته شده است.
اين فرهيخته عراقي با بيان اين كه داعش، تمايلي به خونريزي ميان ديني ندارد و تنها شمشير خود را به روي درون مذهبي اسلامي گرفته است، اذعان نمود: اين گروه تندرو توانسته است كه با توطئه برخي از چهره‌هاي بين المللي و محلي و خيانت فرماندهان ارتش عراق و برخي از ساكنان بومي مناطق اشغال شده، بستر خوبي براي جولان در خاك عراق به دست آورند.
وي اضافه كرد: عربستان، قطر و تركيه تأثيرگذاري مستقيمي در تسليح و تجهيز اين گروه‌ها و فرماندهي لوجستيكي آنها برعهده دارند كه با چراغ سبز آمريكا همراه شده است.
فتواي جهاد كاشف الغطاء در اوايل قرن بيستم؛
آقاي رعد حجاج خاطرنشان كرد: به راستي، فتواي حضرت آيت الله العظمي سيستاني را مي‌توان فتوايي تاريخي و ريشه دار در عراق دانست كه مي‌توان آن را در ادامه فتاواي مراجع شيعه مانند فتواي جهاد كاشف الغطاء عليه وهابيون متجاوز به نجف اشرف در اوايل قرن بيستم ارزيابي كرد. داعش در عراق بداند كه گذشته گروه‌هاي انحرافي در عراق، نماينگر آينده آنها در اين كشور است. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/a/mosel2.4.93 (3).jpg [imagetitle()] [factimageend()] موصل و كركوك، نماد تقريب مذاهب اسلامي هستند
وي تنها و مؤثرترين راه براي مقابله با اين گروه تكفيري و برون رفت از اين بحران را وحدت، انسجام و همگرايي هرچه بيشتر مذاهب اسلامي در عراق دانست و بيان نمود: شهرهايي مانند موصل و كركوك، نماد وحدت و تقريب مذاهب اسلامي هستند و داعش نيز با توجه به اين موضوع تلاش در تصرف و پاشيدن بذر نفاق در بين مردم اين مناطق است.
اين طلبه عراقي با بيان اين كه قهر و كشتار، نمي‌تواند آينده اي را براي ملتي به ارمغان آورد، ابراز كرد: اين حركت صهيونيستي را در ادامه برچيدن خط مقاومت در سوريه و برهم زننده وحدت حاكم بين اسلامي مي‌دانم و از همه مسلمانان آزادانديش جهان مي‌خواهم ماهيت پليد اين گروه‌هاي تكفيري را در سراسر جهان آشكار سازند تا حاميان فكري و نظامي آنها رسوا گردند.
سران عربي؛ گناه برادرانتان در سوريه و عراق چيست؟
وي، با خطاب به سران عربي منطقه، خاطرنشان نمود: گناه هم زبان و هم ريشه‌هاي شما در سوريه و عراق چيست كه دست‌هاي خود را به خون برادران خود آغشته مي‌كنيد، به مباني اسلامي خود بازگرديد، هرچند كه اميدي به بازگشت شما نيست.
در پايان، «حجت الاسلام كاظم اسدي»، با تأكيد بر حفظ وحدت و تقريب مذاهب در عراق، اظهار كرد: دولت‌هاي اردن، تركيه و عربستان ببينند كه فتواي جهاد آيت الله سيستاني، نه تنها با لبيك جوانان شيعي همراه شد، بلكه با حمايت و به ميدان آمدن هم ريشه‌هاي اهل سنت ما در عراق نيز همراه گرديد كه نمي‌توان اين موضوع را جز وجود مباني قوي تقريبي مذهبي در اين كشور پنداشت. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/a/mosel2.4.93 (4).jpg [imagetitle()] [factimageend()] فتواي جهاد، لرزه بر اندام داعش انداخت
وي نيز اين بحران در عراق را مقابله با خط مقاومت در سوريه و لبنان دانست و عنوان نمود: فتواي جهاد در ميان شعيان و اهل سنت عراق، لرزه بر اندام داعش انداخت و مواضع نظامي آنها در منطقه را سست نمود و باعث جوشش غيرت ديني مردم نيز گرديد.
اين طلبه عراقي با بيان اين كه غارت ناموس و اموال و ريختن خون مردم عراق، نمونه اي از جنايات انكارناپذير داعش در اين كشور است، افزود: هدف شوم آنها از حضور در عراق، برچيدن اعتقاد ميان مذهبي مردم به اماكن متبركه اين كشور است، آنها با اين هجوم، درصدد محو اين اعتقاد مذهبي در عراق هستند كه حمله به سامرا را نيز مي‌توان در اين راستا ارزيابي كرد.
انديشمندان و رسانه‌هاي ايراني، جهاد رسانه اي كنند
اين فرهيخته عراقي، در پايان، با تقدير از نقش سازنده جمهوري اسلامي ايران در برون رفت عراق از اين چالش، يادآور نمود: انديشمندان و رسانه‌هاي ايراني مي‌توانند جهاد رسانه اي را در دستور كار خود قرار دهند و اخبار اين كشور را سريع، كامل و مستند به جاي جاي جهان انتقال دهند تا پشتيباني براي جهاد و مقاومت مردم عراق باشند.


| شناسه مطلب: 46227




عراق موصل



نظرات کاربران