نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس

نصب چادرهایی با فناوری جدید در عرفات+عکس

چادرهای جدیدی برای نصب در صحرای عرفات ساخته شده که ویژه گیهای منحصر به فردی دارد. این چادرها که ضد آفتاب ساخته شده، ضد حرارت، ضد حریق و مقاوم در برابر نفوذ آب است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،چادرهاي جديدي براي نصب در صحراي عرفات ساخته شده كه ويژه گيهاي منحصر به فردي دارد. اين چادرها كه ضد آفتاب ساخته شده، ضد حرارت، ضد حريق و مقاوم در برابر نفوذ آب است.
براساس اعلام منابع خبري سعودي، اين چادرها مجهز به كولر، نور كافي و موكت عالي است كه براي نخستين بار در حج امسال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و حجاج مي‌توانند از اين امكانات استفاده كنند.
اين گزارش حاكي است، با توجه به گرماي شديد در عربستان، اين چادرها به گونه‌اي طراحي شده است كه حجاج در ايام وقوف با مشكلات كمتري‌ روبه‌رو شوند تا بتوانند اعمال خود را به خوبي و راحتي انجام دهند.
اين چادرها كه مساحت زيادي را پوشش مي‌دهد محدوديتي از حيث طول ندارد و با عرض ۶۰ سانتي متر و ارتفاعي بين ۳ تا ۶ متر حسب نياز نصب مي‌شود.
گفته شده مساحتي قريب به ۴۰۰ هزار متر مربع از اين چادر آماده شده است.
شايان ذكر است، عرفات، نام صحرايى است وسيع و هموار با مساحت حدود ۱۸ كيلومتر مربع، كه در ۲۲ كيلومترى جنوب شرقى مكّه (ميان ثويه و عُرَنَه، نَمِرَه تا ذِى المجاز) اندكى متمايل به جنوب، در ميان راه طائف و مكه قرار دارد.
طول تقريبى اين صحرا، ۱۲ و عرض آن ۵/ ۶ كيلومتر است. بنابراين، بخش بسيارى از آن، از حرم خارج است.
اين منطقه به وسيله كوه‏ هايى كه به شكل نيم دايره در اطرافش قرار دارد، مشخص شده است.
اين دشت نسبتاً هموار، دو نقطه مهم به نام جبل‏ الرحمه، كوهى سنگى كه پيامبر صلى الله عليه و آله در حجّة الوداع برآن ايستاد و دعا كرد و مسجد نمره، در محلّ خيمه‏ اى كه پيامبر صلى الله عليه و آله در همان سفر برپا ساخت را در خود جاي داده است.
در ميان مشاعر، تنها عرفات بيرون حرم واقع شده است.
امروزه براى راحتى و آسايش حجاج و تسهيل امور مربوط به وقوف در عرفات، كارهاى چشم‏گيرى انجام گرفته است. خيابان‏هاى وسيع، جاده‏ هاى پهن با چندين باند، پل‏هاى هوايى روگذر و زيرگذر در مسير عرفات، مشعر، كاشت يكصد هزار درخت براى تلطيف هوا و ايجاد سايه و نيز استفاده از پمپ‏هاى قوى براى پخش قطرات آب در فضا و خنك كردن هوا، ايجاد مراكز بزرگ درمانى، خدماتى و همه اين‏ها، بيابان خشك و سوزان عرفات، كه فلسفه اصلى وقوف در آن يادآورى گرما و سرگردانى در روز قيامت است را به سرزمينى نسبتاً مطلوب مبدل ساخته است و كسى از وقوف در آن چندان احساس سختى و ناراحتى نمى‏كند! .


| شناسه مطلب: 46245




اسكان حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران