مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس

مقبره شهدای فخ در مکه،یادآور حادثه کربلا عکس

در حال حاضر بازدید از مقبره شهدای فخ جزو برنامه‌های زیارت‌های دوره ویژه است که به دلیل محدودیت‌ها، فقط شمار اندکی از زایران توفیق زیارت آن را می‌یابند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، منطقه فخ در شمال مكه در چهار كيلومتري مسجدالحرام و در خيابان شهدا ياداور مصائب جانسوزي همچون حادثه كربلاست.
حادثه اي كه در آن جمعي از ارادتمندان و نوادگان امام مجتبي و امام حسين (ع) عليه ظلم‌ها و ستم‌هاي دستگاه عباسي در سال ۱۶۹ هجري قمري قيام كردند.
از ويژگي‌هاي اين قيام مي‌توان به پيش بيني آن توسط پيامبر و ائمه طاهرين عليهم السلام و شباهت شهداي ان با شهداي كربلا اشاره كرد.
رهبري اين قيام را فردي به نام «حسين» همنام امام حسين (ع) كه از نوادگان امام مجتبي (ع) است برعهده داشت و اكنون محل دفن اين شهدا به زيارتگاه زايران ايراني تبديل شده است.
هرچند اين محل نيز همانند قبرستان بقيع، ابوطالب و… مورد بي توجهي واقع شده است اما زايران ايراني با حضور در كنار تربت اين شهيدان، ياد و خاطره شهداي دشت كرب و بلا را گرامي مي‌دارند و در مصيبت خاندان اهل بيت اشك ماتم مي‌ريزند.
در حال حاضر بازديد از مقبره شهداي فخ جزو برنامه‌هاي زيارت‌هاي دوره ويژه است كه به دليل محدوديت‌ها، فقط شمار اندكي از زايران توفيق زيارت آن را مي‌يابند.


| شناسه مطلب: 46369




مكه اماكن



نظرات کاربران