«خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس «خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس «خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس «خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس «خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس «خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس «خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس

«خلیفه» در مسجدالحرام دستگیر شد+عکس


زائری که پوشش عجیب و غریب خود، باعث جلب توجه عمره گزاران و ایجاد مشکلاتی در مسجدالحرام شده بود، سرانجام از سوی پلیس حرم دستگیر شد.

[factimage()] http://www.kharjhome.com/contents/newsm/39342.jpg [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «ناظم جهان» تبعه ترك و بازيگر سريال «وادي گرگها» كه براي اداي مناسك به مكه مكرمه آمده است و با لباسي سنتي در حرم حضور پيدا كرد، به دست ماموران امنيتي بازداشت شد.
رسانه‌هاي عربستان اعلام كردند: پليس مكه مكرمه، يك زائر ۴۰ ساله را پس از گذشت كمتر از ۲۴ ساعت از هشداري كه به وي براي عدم تكرار اقدامات روز گذشته اش در داخل حرم و صحنهاي آن به وي داده بود، بازداشت كرد.
بر اساس اين گزارش، پليس حرم به زائري كه از يكي از كشورهاي واقع در غرب درياي خزر آمده است، به سبب پوشش سنتي اش هشدار داده بود كه به خاطر اينكه اين پوشش باعث جمع شدن زائران براي گرفتن عكس با وي و در نتيجه سبب مشكل در رفت و آمد شده است، ديگر با اين پوشش در حرم ظاهر نشود.
رسانه‌هاي عربستان گزارش مي‌دهند: پوشش سنتي اين زائر صحنه هايي را براي زائران ديگر به وجود آورد كه بيشتر آنها را در سريالهاي تاريخي مي‌ديدند. [factimage()] http://www.qudsonline.ir/Images/News/Smal_Pic/14-4-1393/IMAGE635401455549521882.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
عاطي بن عطيه القرشي سخنگوي پليس مكه اعلام كرد: پليس حرم شامگاه سه شنبه، متوجه مردي ۴۰ ساله شد كه وارد مسجدالحرام شد و اين فرد لباسهايي پوشيده بود كه جلب توجه مي‌كرد و حضور وي با اين نوع لباس سبب شد نمازگزاران و طواف كنندگان از عبادت و خشوع دور شده و به وي توجه كنند و همچنين سبب تجمع شماري از زائران در اطراف اين فرد براي گرفتن عكس و در نتيجه اين وضع سبب ازدحام و خلل در رفت و آمد شد.
المقدم افزود: نيروهاي امنيتي با مشاهده اين وضع تلاش كردند به اين فرد بفهمانند كه رفتارش، زائران بيت الله الحرام را به دردسر مي‌اندازد و وي بايد لباسهاي مناسب بپوشد، در حالي كه اين فرد بار ديگر شامگاه همان روز با همان شكل و شمايل برگشت كه نيروهاي امنيتي وي را بازداشت كرده و به مركز پليس و از آنجا به شوراي تحقيق و دادستاني تحويل دادند.
بر اساس گزارش شبكه العربيه، اين فرد از يكي از كشورهاي منطقه قفقاز براي اداي مناسك عمره به عربستان آمده است كه نوع پوشش مردم آن از نظر برخي مسلمانان عجيب و غريب به نظر مي‌رسد، زيرا اين لباسها مربوط به قديم است. [factimage()] http://www.qudsonline.ir/Images/News/Smal_Pic/14-4-1393/IMAGE635401455554652395.png [imagetitle()] [factimageend()]
اين فرد به خاطر شهرت طلبي و با توجه به حضور زائران در اطراف بيت الله الحرام، اين لباس عجيب و غريب را پوشيده بود.
اين در حالي است كه برخي منابع گفته اند كه فردي در كنار اين مرد زائر مشاهده شد كه براي گرفتن عكس، درخواست پول مي‌كرد.
به گفته اين منابع، اين فرد هيچ نشانه اي دال بر اختلالات رواني نداشته و به شكل عادي رفتار مي‌كرده است،
منابع بعيد ندانسته اند كه هدف اين فرد از پوشيدن چنين نوعي از لباس شهرت طلبي و جمع آوري پول از زائران از طريق گرفتن عكس با آنها باشد.
ناظم جهان گفت كه فعاليت اصلي اش در تركيه، بازي در فيلمهاي تاريخي است. وي در بسياري از فيلمها و سريالهاي تركي بازي كرده كه مهمترين آن سريال وادي گرگها و فيلم دادگاه خانواده است.
ناظم جهان در استانبول با پوشيدن لباس سنتي عثماني و همچنين در سفر به كشورهاي اروپايي و مصر در ازاي گرفتن پول با گردشگرها عكس يادگاري مي گيرد.


| شناسه مطلب: 46469




مكه مسجدالحرام



مطالب مرتبط

نظرات کاربران