توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین

توصیه به وحدت در خطبه‌های حرمین شریفین

امام حرم مکی گفت: جوهره روزه، حفظ دین، احسان به فقراء، مساکین و مصیبت دیدگان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، خطيب مسجدالحرام از مسلمانان خواست ضمن تقويت ارزشهاي تسامح و گفتگو ميان خود، خشونت و تروريسم را نفي و طرد كنند.
شيخ عبدالرحمن السديس در خطبه‌هاي نماز جمعه حرم شريف مكي، مسلمانان را به تقواي الهي و اجتناب از نواهي آن دعوت كرد و گفت: امت اسلام بيش از هر چيز به درسهاي روزه و اهداف آن و تاسي از رسول خدا صلوات الله عليه و علي آله و تمسك به حبل الله المتين (قرآن كريم) نياز دارد.
وي به رنجها و مصايب مسلمانان در برخي از كشورها همچون سرزمين فلسطين به سبب تجاوزات مستمر صهيونيستها و نيز سوريه به سبب فعاليتهاي گروههاي تروريستي مسلح مورد حمايت ۸۰ كشور اشاره كرد.
وي باتبريك به مسلمانان به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان خواستار تقويت ارزشهاي تسامح و گفتگو و اعتدال و همكاري ميان خود و نفي و طرد خشونت و تروريسم شد تا به گفته وي، آغازي براي تثبيت امت اسلام و وحدت آنها و تحكيم پايه‌هاي امنيت و ثبات باشد.
خطيب حرم مطهر نبوي (ص) نيز در خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: لذت عبادت، مسلمان را به بالاترين درجات سعادت مي‌رساند.
عبدالباري الثبيتي خطيب حرم مطهر نبوي (ص) در خطبه‌هاي نماز جمعه به اين نكته اشاره كرد كه عبد خداوند از طاعت و مناجات و عبادت خداوند لذ مي‌برد، عبادتي كه آرامش و شادي را به قلب وي وارد مي‌كند و سبب دور شدن غصه و غم و در نتيجه دوري از معاصي و گناهان مي‌شود.
وي گفت: اگر قلب طعم عبادت خداوند و اخلاص را بچشد، هيچ چيزي شيرين‌تر و لذت بخش‌تر از آن وجود نخواهد داشت و محبت الهي و تقرب جستن به او لذت كاملي براي قلبها و سروري است كه هيچ گاه پايان نخواهد يافت. وي همچنين از آثار و بركات احسان و نيكوكاري خبر داد و در اين زمينه به روايتي اشاره كرد.
رسانه‌هاي عربستان از برگزاري مراسم نماز جمعه در حرمين شريفين با جمعيت ميليوني نمازگزاران خبر دادند.
عكاظ در اين زمينه خبر داد اولين نماز جمعه مسجدالنبي (ص) و مسجدالحرام با حضور دو ميليون و پانصد هزار نمازگزار برگزار شد.


| شناسه مطلب: 46479




نماز جمعه



نظرات کاربران