جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد

جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون اعلام شد

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری، جزئیات جدیدی از نتایج آزمون روحانیون عمره و عتبات را اعلام کرد و اظهار داشت: در این آزمون برخی پرسش‌های از سوی روحانیونی عزیز در خصوص نحوه اعلام نتایج مطرح شده که ما به صورت کامل این سئوالات را پاسخ خواهیم گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني، مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، جزئيات جديدي از اعلام نتايج آزمون روحانيون كاروان‌هاي عمره و عتبات را اعلام كرد و ضمن قدرداني از حضور بسيار خوبي روحانيون در اين آزمون گفت: خوشبختانه در اين دوره با استقبال بسيار خوبي روبه‌رو بوديم.
وي تعداد شركت كنندگان در آزمون روحانيون را حدود ۶ هزار نفر اعلام كرد و افزود: آزمون روحانيون به صورت همزمان، ۲۶ ارديبهشت ماه در ۱۱ منطقه دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در سراسر كشور برگزار و نتايج آن ۳ تيرماه به صورت اينترنتي اعلام شد.
حجت‌الاسلام زماني، كسب حداقل ۶۰ درصد امتياز را شرط قبولي در آزمون اعلام كرد و اظهار داشت: آن دسته از روحانيون عزيزي كه حداقل ۱۳۲ نمره در عمره و در عتبات حداقل نمره ۹۹ را گرفتند به عنوان قبول شدگان پذيرفته شدند.
وي تعداد آمار قبولي در عتبات را ۱۲۸ نفر و در عمره را ۳۳۶ نفر اعلام كرد و ادامه داد: خوشبختانه آمار پذيرفته شدگان آزمون عمره نسبت به عتبات بسيار بالا بود و اين آمار نشان مي‌دهد كه سروران ما در اين بخش نسبت به آزمون عتبات بيشتر تلاش كرده بودند به همين دليل نتايج خوبي را نيز بدست آوردند.
مدير جذب و سازماندهي بعثه تصريح كرد: با توجه به كاهش آمار قبولي روحانيون شركت كننده در آزمون عتبات، به همين منظور جلسه‌اي را با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت برگزار كرديم كه در اين جلسه با عنايت حجت‌الاسلام والمسلمين حاج آقاي قاضي عسكر، قرار شد حداقل امتياز قبولي در آزمون عتبات ۵۲ درصد باشد، از اين‌رو بررسي مجددي صورت گرفت كه طبق اين امتياز، آمار قبول شدگان آزمون عتبات به ۳۹۲ نفر رسيد.
وي هدف از اين كار را چنين عنوان كرد: نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت با اين تصميم خود فرصت بيشتري را براي روحانيون عزيز فراهم كرد تا بتوانند از اين موقعيت استفاده كنند، اما براي اين عزيزان شرطي را نيز مد نظر گرفتيم تا خداي نكرده به ديگر سروران ظلمي نشده باشد، از اين‌رو آن دسته از كساني كه نمره قبولي آن‌ها بين ۸۶ تا ۹۹ است به عنوان قبولي مشروط اعلام شدند.
حجت‌الاسلام زماني تاكيد كرد: كساني كه در نتايج كارنامه آن‌ها قبولي مشروط لحاظ شده، اين عزيزان پس از قبولي در مصاحبه حضوري در يك دوره آموزشي شركت خواهند كرد و از آن‌ها آزمون جامع نيز گرفته خواهد شد كه پس از آن به عنوان قبولي نهايي پذيرفته خواهند شد.
وي ادامه داد: همچنين نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت، فرصتي را براي روحانيون شركت كننده در آزمون عمره فراهم كرد و حداقل قبولي در اين آزمون را ۵۹ امتياز اعلام كردند كه با اين احتساب آمار قبول شدگان در آزمون روحانيون عمره از ۳۳۶ نفر به ۳۵۵ نفر رسيد.
مدير جذب و سازماندهي بعثه افزود: آن دسته از عزيزاني كه در آزمون عمره نمره قبولي آن‌ها بين ۱۳۰ تا ۱۳۲ است به عنوان قبولي مشروط اعلام شدند كه اين گروه از سروران نيز همچون روحانيون عتبات بايد افزون بر قبولي در مصاحبه حضوري در دوره آموزشي و آزمون جامع شركت كنند تا نام آن‌ها به عنوان قبولي نهايي اعلام شود.
وي زمان برگزاري مصاحبه حضوري را سه ماه پس از مشخص شدن نتايج آزمون اعلام كرد و افزود: طبق وعده‌اي كه داده بوديم مصاحبه حضوري اوايل مهر ماه، طبق برنامه‌ريزي انجام شده از سوي دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري به سروران روحاني اعلام خواهد شد، بنابراين عزيزان روحاني در اين مدت برنامه‌‌ريزي‌ها لازم را انجام دهند تا با آمادگي بيشتري در مصاحبه حضوري شركت كنند.
اين مقام مسوول در بعثه مقام معظم رهبري از كاهش حجم اعتراضات روحانيون به نتايج اعلام شده خبر داد و گفت: خوشبختانه با ابتكاري كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري صورت گرفت، كارنامه تمامي روحانيون در پنل شخصي‌شان نمايش داده شد و عزيزان به صورت كامل ريز نمرات و جدول نتايج را مشاهده كردند، از اين‌رو حجم اعتراضات بسيار كاهش يافت.
وي افزود: تنها ۳۰ نفر به صورت الكترونيكي به نتايج اعتراض داشتند كه تمامي اين درخواست‌ها مورد بررسي قرار گرفت و نتيجه بررسي‌ها به عزيزان روحاني اعلام خواهد شد و حتي ۱۴ نفر از سروران درخواست بررسي مجدد داشتند كه اين درخواست‌ها هم لحاظ شد و تمامي نتايج به سمع و نظر روحانيون عزيز خواهد رسيد.
مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از اعتراض ۱۷ روحاني كاروان به نتايج آزمون روحانيون خبر داد و گفت: همچنين اعتراض اين گروه از روحانيون عزيز نيز مورد بررسي قرار گرفت؛ اما طبق تطبيق مجدد از مدارك و مستندات اين عزيزان، اين گروه به دليل تكميل نبودن مدارك‌شان و برخي نواقصي در دروس حوزويشان، فاقد شرايط تشخيص داده شده بودند كه به همين دليل نتايج آزمون اين گروه از روحانيون اعلام نشد.




نظرات کاربران