محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس

محفل نورانی انس با قرآن کریم در حرم عباسی عکس

صحن مطهر آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام در کربلای معلی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول وحی و ماه میهمانی خدا، شاهد برگزاری محفل انس با قرآن است. در این مراسم معنوی زائران و مجاوران حسینی از کشورهای مختلف جهان اسلام حضور دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، صحن مطهر آستان مقدس حضرت عباس عليه السلام به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان، ماه نزول وحي و ماه ميهماني خدا، شاهد برگزاري محفل انس با قرآن است.
براساس اين گزارش، اين محفل قرآني را آموزشكده قرآن الكفيل وابسته به اداره امور فكري و فرهنگي حرم مطهر در صحن مطهر عباسي به عنوان بخشي از فعاليتهاي فرهنگي در ماه مبارك رمنضان برگزار كرده است.
اين محفل قرآني هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در صحن مطهر عباسي برگزار و هر روز يه جزء از قرآن كريم تلاوت مي‌شود.
لازم به ذكر است آستان مقدس عباسي در طول سال و به مناسبت‌هاي مختلف اقدام به برگزاري محافل قرآني به منظور آموزش احكام تلاوت و تجويد مي‌كند.
خداوند متعال، در قرآن كريم درباره ماه رمضان مي‌فرمايد؛ رمضان ماهي است كه در آن براى راهنمايى مردم و بيان راه روشن هدايت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.
اين كه ماه رمضان براى روزه گرفتن انتخاب شده به اين جهت است كه اين ماه بر ساير ماه‌ها برترى دارد.
اين برتري از آن رو است كه قرآن در آن نازل شده است. قرآني كه كتاب هدايت و راهنماى انسان‌ها است و با دستورات و قوانين خود روش هاى صحيح را از ناصحيح جدا كرده و سعادت انسان‌ها را تضمين نموده است.
رسول خدا (ص) در ضمن خطبه اي در فضيلت ماه رمضان مي‌فرمايد: مردم ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به شما رو كرده است، ماهى است كه پيش خدا بهترين ماه است؛ روزهايش بهترين روزها، و شب هايش بهترين شب ها، و ساعاتش بهترين ساعات.
رمضان ماهى است كه در آن دعوت شديد به مهمانى خدا… نفس هاى شما در آن تسبيح است و خواب شما در آن عبادت؛ كردارتان در آن پذيرفته و دعايتان مستجاب. بهترين عمل در اين ماه دوري از محارم خداى عز و جل است.


| شناسه مطلب: 46507




عتبات قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران