رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، تهدید و تطمیع را دو وسیله اصلی شیطان‌ برای ایجاد خطای محاسباتی در انسانها برشمردند و افزودند: شیطان‌ از یک طرف با تهدید، انسانها را می‌ترساند و از طرف دیگر با وعده‌های فریبنده، آینده ای دروغین و خیالی همچون سراب در مقابل چشمان آنها قرار می‌دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر دوشنبه در ديدار مسئولان، كارگزاران و جمعي از مديران ارشد دستگاههاي مختلف كشوري و لشگري، ضمن بيان نكاتي بسيار مهم در زمينه مسائل داخلي و خارجي، تلاش پيچيده و چند جانبه براي ايجاد اختلال در محاسبات مسئولان و دستگاههاي جمهوري اسلامي را مهمترين هدف كنوني استكبار بويژه امريكا خواندند و با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان و قرار گرفتن در يك پيچ حقيقي تاريخي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي بر مبناي عناصر اصلي محاسبات عقلاني خود يعني «اعتماد به پروردگار و سنن آفرينش» و «شناخت دشمن و بي اعتمادي به او»، راه پرافتخار خود را با تكيه بر مردم، بهره گيري از تجربه‌ها و تلاش و مجاهدت پيگير براي تحقق آرمانهاي ملت ادامه مي‌دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي ماه مبارك رمضان را عرصه تقابل «شيطان و رفتارهاي شيطاني» با «تقوا و عبوديت و رفتارهاي رحماني» دانستند و گفتند: در اين صحنهٔ تقابل، شيطان داراي يك هدف مهم و تقوا نيز داراي يك كاركرد بسيار مهم است. شيطان به دنبال ايجاد اختلال در دستگاه محاسباتي انسانها و كشاندن آنها به خطاي محاسباتي و اقدام بر اساس اين خطا است در حاليكه تقوا، زمينه ساز آگاهي و دانايي انسان و تمايز بخش حق و باطل است.
[factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37514_166.JPG [imagetitle()] [factimageend()] ايشان تهديد و تطميع را دو وسيله اصلي شيطان براي ايجاد خطاي محاسباتي در انسانها برشمردند و افزودند: شيطان از يك طرف با تهديد، انسانها را مي‌ترساند و از طرف ديگر با وعده‌هاي فريبنده، آينده اي دروغين و خيالي همچون سراب در مقابل چشمان آنها قرار مي‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين بخش از سخنان خود، نكته مهمي را درخصوص رفتارشناسي امريكا و قدرتهاي سلطه گر بيان كردند و گفتند: رفتار امريكا و قدرتهاي سلطه گر مانند رفتار شيطان است چرا كه آنها همواره تلاش دارند با تهديد و تطميع و بويژه با وعده هايي كه هيچگاه به آنها عمل نمي‌كنند، كشورهاي ديگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شيطان نيز تلاش دارد با تهديد و تطميع، دستگاه محاسباتي انسان را از كار بياندازد و او را دچار خطاي در محاسبه كند.
حضرت آيت الله خامنه اي، خطاي در محاسبه را از بزرگترين خطرها خواندند و خاطرنشان كردند: همه بايد مراقب اين خطر بزرگ باشند زيرا خطاي در محاسبه باعث مي‌شود كه اراده و توانايي‌هاي انسان در جهت تصميم اشتباهي كه اتخاذ مي‌شود، عملاً به هدر رود.
ايشان مراقبت در اين زمينه را براي مسئولان بسيار حساس‌تر و ضروري‌تر دانستند و افزودند: يكي از خطاهاي بزرگ محاسباتي اين است كه انسان عوامل معنوي و سنت‌هاي الهي را ناديده بگيرد و فقط در چارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادي محدود بماند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37512_225.JPG [imagetitle()] [factimageend()] رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه علل سعادت و شقاوت، و پيشرفت و پسرفت، فقط در چارچوب عوامل مادي محدود نيست، افزودند: عوامل معنوي و سنت‌هاي غيرقابل تغيير الهي، از عوامل بسيار تأثيرگذاري هستند كه ناديده گرفتن آنها، اشتباهي جبران ناپذير خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي براي تبيين اهميت و جايگاه عوامل معنوي و سنت‌هاي الهي به چند آيه قرآن كريم، و مصاديق عيني تحقق آن در دوره معاصر اشاره كردند و گفتند: خداوند متعال مي‌فرمايد اگر در راه خدا حركت و دين خدا را نصرت كنيد، ياري و كمك الهي قطعي خواهد بود. اين سنت الهي بارها در تاريخ تكرار شده است كه نزديك‌ترين نمونه آن، پيروزي انقلاب اسلامي ايران به عنوان يكي از برجسته‌ترين مقاطع تاريخي جهان، است.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود كه درخصوص اهميت مراقبت مسئولان از گرفتار شدن به خطاي محاسباتي بود، تأكيد كردند: نگذاريد دشمن با استفاده از تهديد و تطميع در دستگاه محاسباتي شما اثر بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان نبرد بي وقفه و جدي جمهوري اسلامي با استكبار را ادامه نبرد پيامبران با طواغيت و شياطين انس و جن خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود همه زرق و برق ظاهري شياطين، حركت الهي ملت ايران، روز به روز عمق و توسعه بيشتري خواهد يافت.
ايشان ناكارآمدي دو ابزار اصلي دشمن يعني «تهديد نظامي» و «تحريم» را باعث روي آوردن استكبار به ايجاد اختلال در نظام محاسباتي دستگاهها و مقامات ايراني برشمردند و تأكيد كردند: تحريم را بايد با مجاهدت در باب اقتصاد مقاومتي خنثي كرد و تهديد نظامي نيز به علت مقرون به صرفه نبودن، در حد تهديد لفظي باقي مي‌ماند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37493_727.JPG [imagetitle()] [factimageend()] رهبر انقلاب در تبيين بيشتر راه اصلي مقابله با تحريم‌ها افزودند: همانگونه كه رئيس جمهور محترم گفت: برنامه ريزي اقتصادي بايد با اين فرض انجام و پيگيري شود كه دشمن سر سوزني از تحريم‌ها كم نخواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان برخي مقامات امريكايي مبني بر باقي ماندن تحريم‌ها حتي پس از توافق احتمالي هسته اي خاطرنشان كردند: همانگونه كه بارها گفته ايم، موضوع هسته اي فقط يك بهانه است و اگر نباشد بهانه‌هاي جعلي ديگري مانند حقوق بشر، حقوق زنان و مسائل ديگر مطرح خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي درباره دومين ابزار اصلي امريكا يعني تهديد نظامي نيز خاطرنشان كردند: مسائلي مانند كشتار مردم و قتل و جنايت و غارت، هيچكدام عامل بازدارنده اي براي امريكايي‌ها محسوب نمي‌شود بلكه واقعيت اين است كه حمله نظامي، امروز براي امريكا مقرون به صرفه نيست به همين علت ناظران و آگاهان جهاني نيز مانند ملت ايران، تهديدهاي آن را جدي نمي‌گيرند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حمايت امريكا از گرگي به نام صدام، حمله به هواپيماي مسافربري ايران و قتل عام صدها زن و مرد و كودك بيگناه، كشتار صدها هزار نفر در عراق و افغانستان و بحران سازي خونين در كشورهاي مختلف تحت عنوان انقلابهاي رنگي افزودند: براي امريكايي ها، زندگي و آرامش و امنيت ملتها، هيچ ارزشي ندارد و اگر صرفه خود را در حمله ببيند لحظه اي درنگ نمي‌كند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37488_325.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي حرفها مبني بر ممانعت امريكا از حمله رژيم صهيونيستي افزودند: اگر اين حرفها راست باشد علت ممانعت امريكا اين است كه حمله را مقرون به صرفه نمي‌داند و ما نيز قاطعانه تأكيد مي‌كنيم كه حمله نظامي به جمهوري اسلامي براي هيچ كس مقرون به صرفه نخواهد بود.
ايشان در جمع بندي اين بخش از سخنانشان افزودند: دست دشمن، هم در زمينه تحريم و هم در زمينه تهديد، خالي است به شرط اينكه ما اهل ايمان بوده و واقعاً در ميدان حضور داشته باشيم.
رهبر انقلاب سپس در زمينه محور اصلي سخنانشان يعني تلاش سلطه گران بويژه امريكا براي ايجاد خطاي محاسباتي در ذهن مسئولان ايراني، نكته ظريفي را بيان كردند.
ايشان گفتند: دشمن مي‌داند كه جمهوري اسلامي اگر هدفي را بخواهد آن را به دست مي‌آورد بنابراين درصدد است با ايجاد اختلال در نظام محاسباتي مسئولان ايراني، كاري كند كه آنها اهداف مغاير با منافع امريكا را، در دستور كار قرار ندهند كه اين، همان جنگ نرم است كه سالها پيش بيان شد.
رهبر انقلاب، اين طرح امريكا را نيز منتهي به شكست خواندند و افزودند: جمهوري اسلامي از همان روز اول براساس منطق عقلاني و تكيه بر دو عنصر اساسي يعني: «اعتماد به خدا و سنن آفرينش» و «شناخت و بي اعتمادي به دشمن»، سياستها و رفتار خود را بر قوه عاقله متمركز كرده است و از اين پس نيز، چنين خواهد بود.
[factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37380_833.JPG [imagetitle()] [factimageend()] حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح عوامل اين دو عنصر اصلي عقلاني افزودند: اعتماد به مردم و محبتها و انگيزه‌هاي صادقانه آنها، اعتقاد به «ما مي‌توانيم»، تكيه بر عمل و پرهيز از بيكارگي و تنبلي، اعتماد به نصرت الهي، مجاهدت در راه تكليف، بهره گيري از تجربه ها، ايستادگي بر استقلال و دقت در رفتار مستكبران با ملتها، از جمله عواملي است كه قوه عقلاني جمهوري اسلامي يعني زيربناي سياستها و اقدامات نظام را شكل داده و مي‌دهد.
ايشان خاطرنشان كردند: مخالفت استكبار با جمهوري اسلامي ايران نيز در واقع مخالفت با همين عقلانيت است وگرنه «صرفِ اسم و تشريفات اسلامي» براي آنها مهم و مخالفت برانگيز نيست.
رهبر انقلاب با اشاره به حرف يك كارشناس دولتي امريكا مبني بر امكان پذير بودن آشتي ميان «ايران و امريكا» و امكان پذير نبودن آشتي ميان «جمهوري اسلامي و امريكا» افزودند: اين حرف درستي است چرا كه امريكا با ايرانِ وابستهٔ زمان پهلوي هيچ مشكلي نداشت اما نمي‌تواند با جمهوري اسلامي كه به «استقلال، ايمان، ايستادگي در مقابل ظلم و اتحاد اسلامي» دعوت مي‌كند دشمني نكند.
رهبر انقلاب اسلامي ادامه بيانات خود در جمع مسئولان و كارگزاران نظام را به چند توصيه مهم اختصاص دادند.
در اولين توصيه، ايشان با اشاره به اوضاع كاملاً حساس منطقه و جهان، به همه مسئولان كشور خاطرنشان كردند: به معناي واقعي كلمه در يك پيچ تاريخي قرار داريم و اگر قوي نباشيم همه به ما زور خواهند گفت بنابراين بايد قوي‌تر شويم. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37381_607.JPG [imagetitle()] [factimageend()] حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين بيشتر عناصر افزايش قدرت كشور افزودند: داشتن روحيه، نگاه اميدوارانه، كار و تلاش، شناخت رخنه‌هاي «اقتصادي، فرهنگي و امنيتي و بستن اين رخنه ها»، هم افزايي دستگاهها و هم افزايي دستگاههاي مسئول با مردم از جمله عناصر افزايش قدرت ايران است.
توصيه دوم رهبر به همه مسئولان كشور، قدر دانستن فرصت براي كار و تلاش و خدمت به مردم بود.
ايشان افزودند: نگوييد نمي‌گذارند، چرا كه اين حرف كه در دوره‌هاي قبل نيز گفته مي‌شد، قابل قبول نيست و بايد با استفاده از امكانات موجود، حتي لحظه اي را براي كار و تلاش از دست نداد.
ايشان در سومين توصيه خطاب به همه مسئولان نظام تأكيد كردند: حركت‌هاي خود را براساس اصول انقلاب تنظيم كنيد و با پرهيز از حاشيه سازي و حاشيه پردازي، بر حل مشكلات مردم، متمركز شويد.
هم گرايي سه قوه و هم گرايي بخشي چهارمين توصيه رهبر انقلاب به مسئولان و كارگزاران نظام بود. تشكيل جلسه مشترك سران قوا، شكل دهي جلسات مشترك و دو جانبه ميان قوا، تبادل نظر و استفاده از مشورتهاي متقابل و نيز مديريت جهادي نكات مهم اين بخش از سخنان رهبري بود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه چند توصيه درخصوص رفتار با دولت داشتند و چند توصيه هم خطاب به دولت بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص رفتار با دولت تأكيد كردند: بنده دولت را تأييد و حمايت مي‌كنم و از همه تواني كه در اختيار دارم، براي حمايت از دولت استفاده خواهم كرد و به مسئولان بلندپايه دولت اعتماد دارم. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37379_169.JPG [imagetitle()] [factimageend()] ايشان با اشاره به حمايت رهبري از همه دولتهاي منتخب مردم، در دورانهاي گذشته، افزودند: همه اين دولتها داراي نقاط مثبت و نقاط منفي بودند و نقد دولتهاي گذشته بايد بصورت كارشناسي باشد و نقد در منبرهاي عمومي خيلي به مصلحت نيست.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: البته درخصوص دولت كنوني نيز هرگونه نقدي، بايد منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گيري و اذيت رساندن به دولت باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي توصيه هايي هم به دولت داشتند.
جدي گرفتن سياستهاي اقتصاد مقاومتي اولين توصيه ايشان بود كه گفتند: رئيس جمهور محترم و برخي مسئولان، كم و بيش درخصوص حمايت از سياستهاي اقتصاد مقاومتي سخن گفته اند اما نياز اصلي، عمل است و نبايد اينگونه باشد كه در سخن، از اقتصاد مقاومتي حمايت كنيم اما در عمل، حركت ما كُند باشد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: مبناي اقتصاد مقاومتي تكيه بر توليد داخلي و استحكام بنيه دروني اقتصاد است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: رونق اقتصادي نيز فقط با توليد و فعال كردن ظرفيت‌هاي دروني محقق مي‌شود و نه با چيز ديگر. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37488_325.JPG [imagetitle()] [factimageend()] ايشان درخصوص اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي توصيه هايي هم به بانكها و همچنين بخش صنعت و معدن داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي درباره بانك‌ها گفتند: بانكها بايد براي اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي نقش مثبت ايفا كنند و خود را با اين سياستها و برنامه ريزي‌هاي دولت براي اجراي آنها، تطبيق دهند.
اما توصيه مؤكد حضرت آيت الله خامنه اي به بخش صنعت و معدن اين بود كه تحرك و تلاش خود را مضاعف كنند زيرا بار اصلي خروج از ركود بر عهده بخش صنعت و معدن است.
ايشان اهميت بخش كشاورزي را نيز حياتي دانستند و با تأكيد بر لزوم سياستهاي حمايتي دولت از اين بخش بسيار مهم، گفتند: در كنار حمايت از بخش كشاورزي بايد مشكلات كشاورزان و دامداران نيز برطرف شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به شعار دولت يازدهم، يعني «اعتدال» اشاره كردند و افزودند: اعتدال شعار بسيار خوب و مورد تأييد است زيرا افراط همواره محكوم است.
حضرت آيت الله خامنه اي يك سفارش به دولت درخصوص شعار «اعتدال» كردند و گفتند: مراقب باشيد كه برخي در صحنه سياسي كشور، با شعار اعتدال، جريان‌هاي مؤمن را كنار نزنند زيرا همين جريان مؤمن است كه در مواقع خطر زودتر از همه سينه سپر مي‌كند و در مشكلات نيز، دولت را به طور واقعي كمك مي‌كند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37516_964.JPG [imagetitle()] [factimageend()] ايشان تأكيد كردند: اعتدال همان اسلام است. يعني مقابله شديد با كفار و مهرباني با يكديگر، يعني امر به معروف و نهي از منكر. اعتدال به اين معنا نيست كه از كارهايي كه جريان مؤمن، احساس وظيفه مي‌كند، جلوگيري كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي سپس يك توصيه مهم به برخي جريانهاي سياسي و مطبوعاتي داشتند و خطاب به آنها گفتند: امنيت فكري و ذهني براي مردم مهم است و نبايد با طرح برخي مطالب بي مبنا و تكرار حرفهاي مطبوعات بيگانه با اعصاب و روان مردم بازي كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به موضوع هسته اي، آنرا مسئله اي حساس خواندند و با تأييد سخنان رئيس جمهور درخصوص موضوع هسته اي گفتند: واقعيت اين است كه در اين موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است كه به تب راضي شويم.
حضرت آيت الله خامنه اي مسئله بسيار مهم ظرفيت غني سازي را يكي از موارد اختلافي با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها اين است كه در موضوع ظرفيت غني سازي، جمهوري اسلامي ايران را به ۱۰ هزار سو راضي كنند البته ابتدا از ۵۰۰ سو و ۱۰۰۰ سو شروع كردند، كه «۱۰ هزار سو محصول حدود ۱۰ هزار سانتريفيوژ از نوع قديمي است كه داشتيم و داريم»، در حاليكه به گفته مسئولان مربوط، نياز قطعي كشور، ۱۹۰ هزار سو است.
ايشان حرف امريكاييها را كه به بهانه نگراني از سلاح هسته اي، با دانش و فناوري بومي هسته اي ايران مخالفت مي‌كنند، ناحق و غير منطقي دانستند و گفتند: تضمين براي جلوگيري از دستيابي به سلاح هسته اي، راههاي مشخص و دستگاههاي مسئولي دارد كه جمهوري اسلامي ايران اشكالي در اين موضوع نمي‌بيند و تضمين هم شده است، اما امريكا حق ندارد در مورد احتمال دستيابي كشورها به سلاح هسته اي اظهار نگراني كند، زيرا خود امريكا از اين سلاح استفاده كرده و اكنون نيز چند هزار بمب هسته اي دارد. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37473_222.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به امريكاييها افزودند: با پرونده اي كه شما درباره استفاده از سلاح هسته اي داريد نگراني در مورد سلاح هسته اي به شما مربوط نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: البته ما به تيم مذاكره كننده كشورمان اعتماد داريم و مطمئن هستيم كه آنها به دست اندازي به حقوق كشور و ملت و كرامت ملت ايران، راضي نخواهند شد و اجازه چنين كاري را نيز نخواهند داد.
ايشان مسئله تحقيق و توسعه در موضوع هسته اي را يكي ديگر از مواردي دانستند كه بايد قطعاً در مذاكرات رعايت شود و افزودند: يكي ديگر از موارد مهم كه طرف مقابل تكيه و حساسيت زيادي دارد، حفظ تشكيلاتي است كه تخريب آنها براي دشمن امكان پذير نيست.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: آنها در مورد تأسيسات فردو مي‌گويند، چون اين تأسيسات قابل دسترسي و ضربه زدن نيست، بنابراين بايد تعطيل شود كه اين سخن، خنده آور است!
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه همچنين به مسائل منطقه و بويژه فتنه عراق اشاره كردند و گفتند: به توفيق الهي مردم مؤمن عراق، اين فتنه را خاموش خواهند كرد و ملتهاي منطقه نيز روز به روز بسوي رشد و اعتلاي مادي و معنوي پيش خواهند رفت.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود ماه مبارك رمضان را ماه اِنابه و توبه و زمينه ساز حركت از دوزخ بدكرداري و بددلي و بدانديشي بسوي بهشت نيك كرداري، نيك انديشي و نيك رفتاري دانستند و گفتند: از جمله معارف والايي كه ادعيه ماه مبارك رمضان به انسان مي‌آموزد، عمل همراه با معرفت و هدف، دوري از تنبلي و بيكارگي و پرهيز از دل زدگي، سهل انگاري، سخت دلي، تحجر و غفلت است كه وظيفه مسئولان براي رعايت اين معارف ارزشمند بسيار سنگين‌تر و سخت‌تر از افراد عادي است.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور، با اشاره به بركات و هدايتهاي اخلاقي و فرهنگي ماه مبارك رمضان، هدف اصلي انقلاب اسلامي را همان هدف بعثت انبياء، يعني تكميل مكارم اخلاقي خواند و گفت: دولت مهم‌ترين وظيفه خود را وظيفه فرهنگي و همچنين اجراي سياستهاي كلي اقتصادي مقاومتي ميداند بخصوص در سالي كه به نام «فرهنگ و اقتصاد» نامگذاري شده است.
آقاي روحاني اجراي ۳ سند مهم «مهندسي فرهنگي»، «تحول بنيادين در آموزش و پرورش» و «نخبگان» را به عنوان مهمترين برنامه‌هاي اجرايي دولت در عرصه فرهنگ در سالجاري برشمرد و افزود: بخش بزرگي از وظايف فرهنگي نيز بر عهده نهادهاي ديني و اجتماعي نظير حوزه‌هاي علميه، فرهيختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان است. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/37387_694.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
وي نقش مراجع تقليد و محافل ديني را بسيار ارزشمند و بي بديل خواند و افزودند: امروز نهاد مرجعيت، سدي قوي در مقابل توطئه‌هاي استكباري و صهيونيستي است كه نمونه آشكار آن در عراق پيش چشم همگان قرار دارد.
رئيس جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: دولت تقويت شركتهاي دانش بنيان را در دستور كار قرار داده و هزار ميليارد تومان به صندوق نوآوري و شكوفايي براي حمايت از اين شركتها اختصاص داده است.
بخش بعدي گزارش رئيس جمهور به عملكرد اقتصادي دولت با تمركز بر دو شاخص مهم «تورم» و «رونق اقتصادي» اختصاص داشت.
آقاي روحاني در يك ارزيابي كلي، عملكرد اقتصادي ۱۱ ماهه دولت را در برخي شاخصها فراتر از انتظار خواند و با اشاره به كاهش تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد در خرداد ماه ۹۲ به ۶/۱۴ درصد در خرداد ماه سالجاري گفت: اين ميزان كاهش رشد تورم در طول يكسال، كه با كمك و حمايت مجلس، قوه قضاييه، مجمع تشخيص مصلحت و نيروهاي مسلح انجام شد در تاريخ دولتهاي گذشته بي نظير است.
وي در همين زمينه افزود: دولت بنا دارد در سال ۹۴ تورم را به پايين‌تر از ۲۰ درصد و درسال ۹۵، تك رقمي كند.
رئيس جمهور ايجاد رونق پايدار اقتصادي را سخت‌تر از مهار تورم خواند و خاطرنشان كرد: دولت مصمم به شكستن ركود بر مبناي سياستهاي كلي اقتصادي مقاومتي و هدايت توليد به سمت رقابت پذيري و صادرات است و برنامه‌هاي خروج از ركود به زودي به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.
آقاي روحاني گفت: لازمه رونق، ارتباط و تعامل خوب و سازنده با جهان، بخصوص همسايگان است و در اين زمينه دولت قدمهاي مؤثري برداشته است.
گزارش از وضعيت «سلامت» و طرح تحول آن، بخش بعدي گزارش رئيس جمهور بود. وي از برخورداري يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم از مزاياي طرح تحول سلامت و قرار گرفتن بيش از ۴ ميليون نفر تحت پوشش بيمه سلامت خبر داد.
آقاي روحاني در ادامه به تشريح راهبرد و عملكرد دولت در بخش سياست خارجي پرداخت و با بيان اينكه ديوار «ايران هراسي» و «بهانه جويي» هاي جبهه استكبار فروريخته است، گفت: در ديواره تحريمهاي ظالمانه شكاف غيرقابل ترميمي بوجود آمده است.
وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي با منطق و استدلال در مذاكرات هسته اي حاضر شده و ذره اي از حقوق ملت عقب نشيني نخواهد كرد، و در كنار حق مسلم ملت در عرصه فناوري صلح آميز هسته اي به دنبال استيفاي حق دسترسي ملت به بازار سرمايه و فناوري نيز است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز اگر مذاكرات به دليل زياده خواهي دشمن شكست بخورد، دنيا متوجه است كه مسئوليت اين شكست بر دوش طرف مقابل است و ايران در مسيري قانوني حركت خود را با پشتيباني بيش از پيش ملت ادامه خواهد داد.
آقاي روحاني يك راهبرد مهم دولت را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه تحول اقتصادي دولت در سالجاري و در سالهاي آينده بر مبناي شكسته شدن و پايان تحريم ها، استوار نشده است و حتي اگر دشمن لجبازي كند، به حول و قوه الهي، راه توسعه و پيشرفت را ادامه خواهيم داد.
بخش آخر سخنان رئيس جمهور درخصوص اتفاقات و ناآرامي‌هاي اخير در منطقه بود. آقاي روحاني، ايجاد جريانهاي تفرقه انگيز در ميان مسلمانان با سوءاستفاده از عناوين مقدسي مانند جهاد اسلامي را ترفند بدخواهان امت اسلامي براي جلوگيري از فراگير شدن پيام‌هاي مهم انقلاب اسلامي نظير مردم سالاري ديني، استقلال، ايستادگي و ايجاد امت واحده اسلامي خواند و گفت: جمهوري اسلامي به وظيفه خود در ايجاد ثبات، امنيت و مبارزه با جهالت، افراطي گري خشونت و توحش متعهد است و معتقديم خونريزي و آدمكشي و بي ثباتي در منطقه به نفع هيچكس نخواهد بود.
رئيس جمهور در پايان، خاطرنشان كرد: دولت تمام موفقيتهاي خود را در سايه مشاركت، همبستگي و انسجام مردم و در ذيل هدايتهاي رهبر انقلاب و لطف و عنايت خداوند و توجهات حضرت ولي عصر (عج) مي‌داند.




نظرات کاربران