اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس

اتمام ۹۷ درصد از معاینات پزشکی حجاج استان فارس

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: معاینات ۹۷ درصد از حجاج فارس تمام شده و ۱۱ پزشک مرد و ۴ پزشک زن در سطح استان فارس این معاینات را انجام داده‌اند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از تسنيم، منعم شمشادي اظهار كرد: يكي از وظايف هلال احمر انجام معاينات حجاج است و براي حج امسال معاينات ۹۷ درصد از حجاج فارس تمام شده و ۱۱ پزشك مرد و ۴ پزشك زن در سطح استان اين معاينات را انجام داده‌اند.
وي با بيان اينكه پس از اتمام معاينات اسامي حجاج در سايت حج و زيارت ثبت مي‌شود، گفت: اسامي تمامي كساني كه معاينه شدند در سايت حج و زيارت ثبت شده و تنها پرونده درصد كمي از حجاج براي بررسي بيشتر به كميسيون پزشكي ارجاع داده شده است.
شمشادي افزود: در هر كميسيون ۲۰ تا ۲۵ نفر توسط متخصصان مغز و اعصاب، ارتوپدي، داخلي، قلب و روان‌شناس مورد معاينه قرار مي‌گيرند و در صورت تائيد پزشكان كميسيون به حج اعزام مي‌شوند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشي هلال احمر فارس خاطرنشان كرد: تمامي معاينات حجاج تا دو هفته آينده تمام مي‌شود و مسائل بهداشتي كه حجاج بايد در مكه و مدينه رعايت كنند در جلسات آموزشي توسط پزشك كاروان آموزش داده مي‌شود.
وي با اشاره به برنامه‌هاي اين معاونت تصريح كرد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشي هلال احمر در سه محور بهداشت، درمان و توانبخشي انجام مي‌شود و مهم‌ترين خدمات در زمينه بهداشت واكسيناسيون حجاج است كه در چند روز آينده اين امر تمام مي‌شود.
شمشادي با بيان اينكه مشكلي در تامين واكسن نداريم، گفت: همه حجاج بايد واكسن مننژيت بزنند و براي برخي از حجاج نيز واكسن هپاتيت ب و آنفلونزا تجويز مي‌شود.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشي هلال احمر فارس افزود: در بخش درمان اين معاونت خدمات درماني فيزيوتراپي و دندانپزشكي ارائه مي‌دهد كه در شهرستان‌هاي فسا و شيراز خدمات فيزيوتراپي و در شيراز و جهرم خدمات دندانپزشكي ارائه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: از ديگر برنامه‌هاي اين معاونت گسترش خدمات درماني از جمله فيزيوتراپي و دندانپزشكي در سطح همه شهرستان‌هاي فارس است.
شمشادي تصريح كرد: در حال حاضر ساخت اندام‌هاي مصنوعي براي نيازمندان در سطح شيراز در حال انجام است و اين معاونت برنامه‌ريزي كرده تا با هماهنگي تهران ارتوپدي فني را گسترش دهد.
وي از مذاكره با چند بيمارستان شيراز براي تامين اندام‌هاي مصنوعي خبر داد و گفت: هلال احمر فارس در اين زمينه هم از لحاظ نيرو و هم به لحاظ تجهيزات حرف نخست را مي‌زند و اين توانايي را دارد تا نه تنها در فارس بلكه در ساير استان‌هاي همجوار نيز اين اندام‌ها را تامين كند.


| شناسه مطلب: 46556




سلامت هيئت پزشكي



نظرات کاربران