آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله محمدی گیلانی که از چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، آيت‌الله محمد محمدي گيلاني كه از ۳۰ ارديبهشت ماه سال جاري به دليل مشكل ريوي در بخش «آي. سي. يو» يكي از بيمارستان‌هاي تهران بستري شده بود ساعاتي پيش دار فاني را وداع گفت.
گفتني است آيت‌الله محمد محمدي گيلاني در سال ۱۳۰۷ در روستاي دعوي سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گيلان به دنيا آمد و در سال ۱۳۲۳ همزمان با تاسيس حوزه علميه رودسر توسط سيد محمد هادي روحاني به حوزه علميه رودسر رفت و جامع المقدمات را فرا گرفت. در سال ۱۳۲۵ به حوزه علميه قم رفت و به تكميل دروس ادبيات و فراگيري دروس دوره سطح پرداخت.
با پايان يافتن دوره سطح، به درس خارج آيت‌الله بروجردي راه يافت و در مدت ۱۲سال كتاب صلوه را به اتمام رساند، به موازات آن در درس اصول امام خميني (ره) نيز حضور پيدا كرد.
آيت‌الله بروجردي، علامه سيد محمدحسين طباطبايي و حضرت امام خميني (ره) از استادان آيت الله محمدي گيلاني بودند و كتاب‌هاي قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در كتاب و سنت، قرآن و سنن الهي در اجتماع بشر و ترجمه كتاب شفا ابوعلي سينا از آثار اين استاد برجسته حوزه علميه است.
وي از مبارزان انقلاب اسلامي و از ياران نزديك امام خميني (ره) بود كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي رياست دادگاه انقلاب، ديوان عالي كشور، نماينده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبري، عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبيري و عضويت در فقهاي شوراي نگهبان را بر عهده داشته است.
همچنين در سال ۱۳۸۸ به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ايشان در عرصه‌هاي مختلف قضا نشان درجه يك عدالت از سوي رئيس دولت دهم به وي اهدا شد.


| شناسه مطلب: 46558




تسليت



نظرات کاربران