کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد

کتابی که تخریب خانه حضرت خدیجه (س) را افشا کرد

حجت‌الاسلام سیدمجتبی عصیری، محقق و وهابی‌پژوه در سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) از کم کاری نهادهای مسئول در قبال تخریب منزل حضرت خدیجه (س) انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايبنا، وفات حضرت خديجه (س) اين بانوي گرانقدر در سه سال قبل از هجرت اتفاق افتاد. حضرت خديجه كبري (س) همسر گرانقدر پيامبر (ص) است كه كمك‌هاي شاياني به پيشرفت اسلام كرد.
احترام ايشان به عنوان ام المؤمنين بر هر مسلماني فرض است. با اين اوصاف فرقه وهابيت خانه اين بانوي گرانقدر را تخريب كرده است. اين كار براي نخستين بار توسط حجت‌الاسلام سيدمجتبي عصيري در كتاب «پيامبر وهابيت» مطرح شد. به همين مناسبت گفت‌وگوي كوتاهي با اين محقق و پژوهشگر داشته‌ايم:
وي در خصوص تخريب خانه حضرت خديجه (س) گفت: در حدود سال ۱۳۶۹ شمسي يا ۱۹۹۰ ميلادي در بحبوحه حمله عراق به كويت، وهابيون حاكم بر عربستان، منزل حضرت خديجه كبري (س) را تخريب كردند. اين كار قبيح را من در كتاب «پيامبر وهابيت» مطرح كردم. كارشناس ارشد وقت سازمان ميراث فرهنگي عربستان يعني آقاي سامي العنقاوي در مصاحبه خود در شبكه تلويزيوني الحره عربستان به اين كار اعتراف كرد. متن عربي و فارسي اين مصاحبه در كتاب «پيامبر وهابيت» درج شده است. همچنين تصاوير اين تخريب نيز در اينترنت نيز موجود است.
وي با اشاره به اينكه منزل اين بانوي گرانقدر ۲۸ سال محل زندگي پيامبر اسلام (ص) و محل نزول وحي بوده است و همچنين محل ولادت حضرت زهرا (س) تصريح كرد: امروزه اين منزل متاسفانه اكنون تخريب شده است.
اين پژوهشگر ديني همچنين در خصوص برخورد با چنين رفتاري از سوي مسئولان سازمان حج و يارت كشورمان گفت: اصولا وظيفه سازمان حج و زيارت بود كه درباره اين كار قبيح اطلاع‌رساني مي‌كرد. به‌نظرم قدم نگذاشتن به اين مكان، مي‌تواند به عنوان يك اعتراض مناسب به وهابيون از طرف زايران شيعه، انجام شود و بهترين جبهه‌گيري در مقابل اين كار زشت، همين تحريم آن است.
درباره حجت‌الاسلام سيدمجتبي عصيري
حجت‌الاسلام سيدمجتبي عصيري به عنوان يكي از محققان و مدرسان طراز اول حوزه علميه قم بيشترين كار فكري خود را در زمينه وهابيت شناسي و پاسخ به شبهات آنان گذاشته است. «شاخ شيطان»، «آداب مناظره با وهابيت»، «خداي وهابيت»، «پيامبر وهابيت»، «شبهات فاطميه»، «شبهات غدير» (در سه جلد) و «شبهات عزاداري» نام شماري از تاليفات منتشرشده عصيري است.
براي تهيه كتاب‌هاي اين پژوهشگر كافي است با شماره ۰۹۳۹۵۹۵۶۴۶۴ تماس حاصل نماييد.




نظرات کاربران