آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد

آخرین کمیل و ندبه ایرانیان در مکه مکرمه برگزار شد


آخرین مراسم دعای پرفیض کمیل و ندبه شب گذشته و صبح امروز جمعه با حضور گسترده و باشکوه زائران عمره گزار ایرانی در سرزمین وحی برگزارشد، شب گذشته هتل دارهادی مکه مکرمه میزبان عاشقان و زائران حرم امن الهی بود که استان‌های مختلف کشورمان در سرزمین وحی دورهم جمع شده بودند تا ندای «یارب یارب یارب» سردهند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، شب جمعه، شب زيارتي حضرت سيدالشهداء (ع)، شب توبه و تفكر در اعمال يك هفته گذشته است كه انسان برآنچه در يك هفته گذشته انجام داده يا سخني گفته و هر چيز ديگري، فكر كند و اين شب در آموزه اي اسلامي شبي است كه مومنين با قرائت دعاي ارزشمند و زيباي «كميل» به درگاه خداوند متعال دست بي نيازي بلند مي‌كنند و مي‌گويند"وَكُنِ اللَّهُمَّ بِعِزَّتِكَ لِى فِى الاْحْوَالِ كُلِّهَا رَؤُوفاً… «خدايا! به عزّتت در همه ى احوال و در همه ى امور بر من رئوف و مهربان باش».
ميهمانان بيت الله الحرام كه دعوت شده خود او هستند آمده بودند به ميزبان چنين بگويند: "إِلَهِى وَرَبِّى مَنْ لِى غَيْرُكَ، أَسْأَلُهُ كَشْفَ ضُرِّى، وَالنَّظَرَ فِى أَمْرِى إِلَهِى وَرَبِّى مَنْ لِى غَيْرُكَ… خدايا! پروردگارا! جز تو كه را داريم تا برطرف شدن ناراحتى و نظر لطف در كارمان از تو درخواست مي‌كنيم. معبود و پروردگار من! براى من و به سود من چه منبع فيضى و كدام چشمه ى خيرى غير تو وجود دارد؟ برطرف شدن سختى و بدحالى و تنگنا و بيمارى جسم و جانم و نظر كردن در زندگى و حياتم و همه ى امور دنيا و آخرتم را از تو درخواست مى كنم.
زائران عمره گزار ايراني در آخرين روزهاي حضور در سرزمين وحي با نداي «يارب، يارب» خود از خداي كعبه خواستند: «خدايا! عذرمان را بپذير، و به بدى حالمان كه در نهايت سختى است رحم كن، و از بند و زنجير محكم گناه كه بر دست و پاى وجودمان بسته شده رهايمان ساز، پروردگارا! بر ناتوانى جسممان، و نازكى پوستمان، و نرمى استخوانمان رحم كن، اى كه آغازگر آفرينش و ياد و پرورش و نيكى بر ما و تغذيه مان بودى، اكنون مارا به همان كرم و بزرگوارى نخستت، و پيشينه ى احسانت بر ما ببخش».
شب گذشته هتل دارهادي مكه مكرمه ميزبان عاشقان و زائران حرم امن الهي بود كه استان‌هاي مختلف كشورمان در سرزمين وحي دورهم جمع شده بودند تا نداي «يارب يارب يارب» سردهند.
شايان ذكر است، عمليات اعزام عمره‌گزاران ايراني از ۲۶ آذر ماه آغاز و تا ۶ تيرماه ادامه داشت كه آخرين كاروان، ۲۶ تيرماه به ميهن اسلامي باز خواهد گشت و پرونده علميات عمره بسته خواهد شد.
جمهوري اسلامي ايراني در سال جاري بيش از ۸۰۰ هزار زائر ايراني را براي انجام مناسك عمره به عربستان اعزام كرد كه اين اعزام‌ها از ۲۰ ايستگاه پروازي انجام شد.
بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه و مدينه منوره در هفت ماه گذشته با برگزاري مراسم‌هاي مذهبي و معنوي، زائران ايراني را با فضاي معنوي اين سرزمين بيشتر آشنا كرد.




نظرات کاربران