یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است

یک مقام سعودی:کاهش تعداد عمره‌گزاران و حجاج موقت است

معاون رئیس کل امور مسجدالحرام اعلام کرد: کاهش تعداد عمره گزاران و حجاج یک تصمیم موقت و به نفع مسلمانان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رسانه‌هاي عربستان، محمد بن ناصر الخزيم خاطر نشان كرد: طرح ملك عبدالله براي افزايش ظرفيت صحن طواف با هدف تسهيل اداي مناسك حج و عمره اجرا مي‌شود و پس از تكميل اين طرح يك تحول كيفي در سطح خدمات ارائه شده به حجاج و عمره گزاران ايجاد خواهد شد.
وي افزود: به دليل برخي مصالح عمومي، لازم است تعداد كساني كه براي اداي مناسك مي‌آيند تا پايان اجراي طرح توسعه مطاف، به طور موقت كاهش يابد، اين مساله تا پايان اقدامات اجرايي در صحن طواف ضروري است، زيرا در بلندمدت منافع عالي امت اسلام را تامين مي‌كند و ما از مسلمانان مي‌خواهيم در اين زمينه با عربستان همكاري كنند.
وي افزود: كار در طرح صحن طواف ادامه دارد كه پس از تكميل طرح، ظرفيت آن به يكصد و پنج هزار طواف كننده به جاي ۴۸ هزار طواف كننده خواهد رسيد.
الخزيم گفت: مكه مكرمه و مدينه منوره در حال حاضر شاهد كارگاه عملياتي بزرگي براي خدمت به زائران حرمين شريفين است. طرح توسعه اسباب آرامش حجاج و عمره گزاران را فراهم خواهد كرد و به همين سبب همكاري مسلمانان و تعامل مثبت با تصميم مقامات سعودي مبني بر كاهش تعداد حجاج و عمره گزاران ضروري است.
وي از علماي امت اسلام خواست در اماكن مختلفي كه هستند دلايل كاهش تعداد عمره گزاران و حجاج را براي مسلمانان توضيح دهند و بگويند اين تصميم به نفع مسلمانان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران