گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین

گزارش تصویری جدید از مراحل طرح توسعه حرم امام حسین

این روزها حرم مطهر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برادر باوفایش، باب الحوائج (علیه السلام) شاهد طرح‌های توسعه‌ای بسیاری است تا زائران بیشتری را در خود جای دهد و زیارت را برای آنان آسان‌تر گرداند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين روزها حرم مطهر اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و برادر باوفايش، باب الحوائج (عليه السلام) شاهد طرح‌هاي توسعه‌اي بسياري است تا زائران بيشتري را در خود جاي دهد و زيارت را براي آنان آسان‌تر گرداند.
هم‌اينك طرح‌هاي بسيار گسترده بازسازي در اطراف و داخل حرم اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و حضرت عباس (عليه السلام) در حال اجراست، كه اگرچه براي زائران مشكلات ترددي و محدوديت هايي را پديد آورده ولي قطعا در آينده خواهد توانست تسهيلاتي براي زائران در امر زيارت پديد آورد.
در سال‌هاي استيلاي حزب بعث بر عراق، شهرهاي زيارتي عراق رشد چنداني نكرد و عدم توجه حاكميت سبب شد كه اين شهرها از روند توسعه بازمانند اما پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ و روي كارآمدن دولت مردمي اين روند آغاز شده و تخريب‌ها و عدم توجه‌ها رفع شده است.
احياي صحن حرم اباعبدالله و حضرت عباس و از بين بردن آثار جنايات صدامي در انتفاضه شعبانيه سال ۱۹۹۱ ميلادي و توسعه حرم از جمله اين اقدامات بوده است.
مسقف كردن صحن اين دو بزرگوار در كربلا و ساخت دروازه‌ها و ايجاد بناهاي جديد در اين دو حرم از جمله اقدامات ديگرِ انجام شده است. هم اكنون نيز دور تا دور حرم اباعبدالله در حال بازسازي است و طبق برخي گفته‌ها قرار است املاك اطراف حرم نيز خريداري شده و پس از تخريب به صحن مطهر افزوده شود.
بين الحرمين نيز شاهد تحولاتي بوده و اقداماتي نيز در راستا بهبود تردد زائران و زيباسازي آن انجام گرفته و بخشي نيز در حال انجام است. حرم حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام نيز شاهد ساخت و سازهايي در محوطه و درب‌هاي ورودي است.
در مجموع به نظر مي‌رسد با وجود اين ساخت و سازها، طرح توسعه حرمين شريفين روند مناسبي را طي كرده، سرعت انجام كار بالاست و طبيعتا انجام سريع‌تر آن مي‌تواند در حل مشكلات زائران راهگشا باشد.
عكس: محمد دهقاني




نظرات کاربران