مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات

مهر وتسبیح کربلا، بیشترین خرید زائران به عنوان سوغات

زائران ایرانی حاضر در کربلای معلی رغبت چندانی به خرید سوغاتی و بازار گردی در این شهر از خود نشان نمی‌دهند و به این خاطر فروشگا‌ها و معابر منتهی به آنها خلوت و بی رونق مشاهده می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با ساعتي گشت و قدم زدن در خيابان‌ها و معابر شهر مقدس كربلا براي رصد حضور مردم در بازار به راحتي مي‌توان دريافت كه زائران ايراني علاقه و رغبتي از خود براي اين كار نشان نمي‌دهند و به صورت پراكنده و كم آنهم به قول خودشان اجناس سبك از لحاظ قيمتي خريد مي‌كنند.
تعدادي از زائران ايراني در كربلا دليل اين امر را گراني اجناس، پايين آمدن ارزش ريال و افزايش قيمت دلار دانستند و گفتند: اجناسي كه در بازار كربلا وجود دارد تفاوتي با مشابه آن در داخل كشور ندارد و تنها قيمت آن به پول ما بسيار بالاست.
آنها افزودند: به عنوان مثال يك قطعه اسباب بازي چيني براي كودكان در ايران با همان مارك و نشان يك قيمت دارد و در كربلا قيمتش دو برابر است چون آنها اجناسشان را به دينار يا دلار مي‌فروشند و ازآنجا كه قيمت دينار و دلار بسيار بالا رفته طبيعتا ما متضرر مي‌شويم پس دليلي ندارد از اينجا خريد كنيم.
البته آنها اين موضوع را هم ناگفته نگذاشتند كه برخي از كالاها و اجناس براي فرزندان و نزديكان خود مي‌خرند تا خيلي هم دست خالي برنگشته باشند اما معتقد بودند در حال حاضر فقط خريد مهر و تسبيح و سوغاتي هايي از اين قبيل را ترجيح مي‌دهند.
همچنين گروه ديگري از زائران نيز در گفت‌وگويي با خبرنگار بعثه، معتقد بودند: واقعا اجناس موجود در بازارهاي داخل كشور و شهر محل زندگي‌شان از كيفيت و قيمت بسيار مناسبتري نسبت به عراق برخوردارند پس لزومي به خريد ندارند و ترجيح مي‌دهند پس از بازگشت از محل خودشان خريد كنند البته اينها نيز خريد مهر و تسبيح را در اولويت قرار داده بودند.
چندتن از زائران نيز دليل عمده حضور نيافتن خودشان در بازار را اينگونه بيان كردند كه مشرف شدن به اين سرزمين مقدس يك توفيق الهي بوده و ديگر يا نصيب يا قسمت، پس دوست داريم تا مي‌توانيم در اين فرصت بيشترين استفاده را ببريم و پس از بازگشت حسرت اين روزها و لحظات را نخوريم.
عكس: محمد دهقاني




نظرات کاربران