عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی

عطر مناجات مومنین روزه‌دار در حرم عبدالعظیم الحسنی

عطر مناجات و راز و نیاز جمع کثیری از زائران و مومنین خداجو که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر به زمزمه دعای جوشن کبیر مشغولند، در قبله تهران پیچیدن گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم معنوي احياي سومين شب از ليالي پر فضيلت قدر با ترتيل خواني سوره‌هاي مباركه روم، دخان و عنكبوت توسط آقايان معتز آقائي، داود لاچيناني و علي شيرزاد آغاز شد و دعاي جوشن كبير و ذكر «سبحانك يا لااله الاانت الغوث الغوث خلصنا من النار يا رب» زمزمه لب‌هاي زائراني است كه در جوار بارگاه ملكوتي حضرت سيدالكريم عليه السلام، باچشماني اشكبار و دل هايي خاشع با خداي خود مناجات كردند.
فضاي مصلا، صحن‌ها و رواق‌هاي حرم مطهر مملو از شركت كنندگان در مراسم احياي شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان بود و جمعيت انبوه زائران و مشتاقان به همراه خانواده‌هاي خود در مسيرهاي اطراف و منتهي به حرم مطهر، با اشك و سوز دل با خداي خود نجوا مي‌كردند.
در ادامه اين مراسم ذاكر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام آقاي صالحي خوانساري به مرثيه سرايي و حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به ايراد سخنراني و برگزاري آئين احياي شب قدر پرداخت.
اين گزارش حاكيست، در مراسم شب احياي بيست وسوم ماه رمضان مردم مومن و روزه دار شهر ري و جنوب تهران با حضوري پرشور در كنار حرم مطهر حضرت عبدالعظيم (ع) ضمن قرائت دعاي جوشن كبير پس از نوحه خواني و سينه زني و همچنين سخنراني، قرآن‌ها را برسر گرفته و براي رهايي مسلمين از شر شياطين روزگار و نابودي كفار دعا كردند. سازمان سيا با توليد ساليانه ۷۰۰ فيلم در حال فريب جوانان است
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني گفت: سازمان جاسوسي آمريكا سيا، براي فريب جوانان و دزديدن ايمان آنان ساليانه بالغ بر ۷۰۰ فيلم توليد مي‌كند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر طي سخناني وجود هزاران شبكه‌هاي ماهواره در سطح جهان را توطئه ديگر استكبار جهاني براي سست كردن اراده مردم بويژه قشر جوان درصحنه‌هاي مختلف بين الملل عنوان كرد.
وي غفلت ورزي از خدا و گرايش به سمت لذت‌هاي مادي را عاملي براي خطاكاري و گناه و فاصله پيدا كردن از زندگي ابدي در آخرت عنوان داشت و از مردم خواست در برابر توطئه‌هاي دشمنان ايمان خود را تقويت و تا عمر كوتاه به پايان نرسيده از خواب غفلت دوري كنند.
سرپرست حجاج ايراني اظهارداشت: در دنيا برخي به دنبال مطرح كردن نقاط ضعف و جارو جنجال و نمايان كردن عيب ديگران هستند، در حالي كه خداوند با آنهمه عظمت و بزرگي و آگاهي در برابر تمامي اعمال و كردار و حتي نيات بندگان، ستارالعيوب است.
وي گفت: در جهان بسياري در حال ظلم و ستم به ديگر همنوعان خود هستند ولي خدا وند در پي انتقام نيست و درهاي رحمت خويش را برروي تمامي بندگان باز گذاشته و راه توبه را به وسيله پيامبر (ص) و معصومين (ع) به ما نشان داده است.
آقاي قاضي عسكر گفت: زندگي ماشيني بااينكه برخي آسايش را براي بشر فراهم كرده ولي مشكلاتي را از جمله زندگي‌هاي تجملي و لذت‌هاي زودگذر پيش روي ما قرار داده كه گاهي يك اتفاق و يك لقمه حرام مي‌تواند زندگي‌ها را زير و رو كند و بعد از مرگ بيدار مي‌شويم كه كارتمام شده است.
وي نعمت‌هاي خدا را بي شمار خواند و افزود: تا فرصت باقي است، لحظه لحظه عمر خود را صرف قدم نهادن در مسير رستگاري وخدمت به خلق خدا كه همانا عبادت حضرت حق مي‌باشد، قرار دهيم و شب قدر بهترين فرصت براي عرض ارادت و بندگي و توبه و استغفار از كرده‌هاي گذشته است.
عكس: كمال الدين شاهرخ




مطالب مرتبط

نظرات کاربران