بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج

بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین لبیک گویان حج

بنابر اعلام معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت سالمند‌ترین و جوان‌ترین زائران ایرانی حج امسال ۱۰۲ سال اختلاف سنی دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، ˈناصر خدرنژادˈ افزود: سالمند‌ترين زائر ايراني حج ۹۳ خانم «قربان خانم برنجي» با ۱۱۱ سال سن از شهرستان گنبد است.
معاون سازمان حج و زيارت اضافه كرد: جوان‌ترين زائر ايراني حج امسال نيز «امير يزداني» از شهرستان مي‌مه اصفهان ۹ سال دارد.
خدرنژاد همچنين در خصوص معاينات پزشكي زائران حج امسال گفت: تا كنون بيش از ۹۵ درصد معاينات انجام شده و تقريبا رو به اتمام است.
معاون سازمان حج و زيارت افزود: تعداد متقاضياني كه به دليل نداشتن توانايي جسمي نمي‌توانند به زيارت خانه خدا در حج امسال مشرف شوند نيز هنوز مشخص و قطعي نشده است.
در حج امسال ۶۴ هزار زائر ايراني در قالب ۴۵۱ كاروان به زيارت خانه خدا مشرف مي‌شوند كه از اين تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر زائر و دو هزار و ۵۰۰ نفر نيز عوامل اجرايي، روحانيون، مديران و معينه‌هاي كاروان‌ها هستند.
عمليات اعزام زائران از ۱۴ شهريور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
۵۰ درصد كاروان‌ها شامل ۲۲۵ كاروان به صورت مدينه اول و ۵۰ درصد ديگر شامل ۲۲۶ كاروان به صورت مدينه بعد اعزام خواهند شد.
حداقل و حداكثر هزينه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است و كف قيمت‌ها نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نكرده، اما سقف قيمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزايش يافته كه علت آن افزايش نرخ ارز است.
امسال با تاكيدات نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و به همت سازمان حج و زيارت براي نخستين بار، ثبت نام در كاروان‌هاي حج تمتع حدود سه ماه زود‌تر از سال‌هاي گذشته آغاز شد و بر اين اساس فرصت بيشتري براي آموزش زائران و برنامه ريزي براي سفر آنان وجود خواهد داشت.


| شناسه مطلب: 46762




حج تمتع حج۹۳



مطالب مرتبط

نظرات کاربران