مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس

مسجدالنبی در مدینه منوره چند در دارد؟ عکس

اجرای طرح های توسعه در حرم مطهر نبوی(ص) سبب افزایش تعداد باب ها شده به طوری که تعداد باب ها از ۱۰۰ باب فراتر رفته است و همچنان طرح‌های توسعه در افزایش این باب‌ها تاثیر گذار بوده است که در ادامه گزارش کاملی از این توسعه را می‌خوانیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه سعودي الوطن روز گذشته در مطلبي نوشت: تعداد باب‌هاي مسجدالنبي (ص) در حالي از ۱۰۰ باب فراتر رفته است كه در ابتداي احداث، تنها سه باب (در) شامل، باب الرحمه در سمت شرقي، باب جبريل در سمت غربي و باب المجيدي در سمت شمالي مسجد وجود داشت.
براساس اين گزارش، به گفته مورخان، اين باب‌ها در آن زمان براي ورود زائران كافي بود، اما با افزايش تعداد مسلمانان، به مرور زمان تعداد باب‌هاي اين مكان مطهر هم افزايش يافت تا امروز تعداد آنها از ۱۰۰ باب فراتر رفته است.
اين روزنامه نوشت: در سال ۱۷ هجري، سه باب ديگر به مسجدالنبي (ص) پس از توسعه آن اضافه و هم اينك باب النساء براي رفت و آمد بانوان به اين مقدس تدارك ديده شده است.
اين گزارش حاكي است، در دوره حكومت وليد بن عبدالملك، تعداد باب‌هاي مسجدالنبي (ص) به ۲۰ باب افزايش يافت كه هشت باب از سمت شرق ايجاد شده بود و باب‌ها از داخل با مرمر و طلا و… تزيين مي‌شدند و روند توسعه ادامه يافت تا در دوره خليفه مهدي عباسي، تعداد باب‌ها به ۲۴ باب رسيد كه شامل هشت باب در سمت شرقي، هشت باب در سمت غربي، چهار باب در شمال و چهار باب در ديوار جنوبي مسجدالنبي (ص) ايجاد شد.
اين گزارش حاكي است، همچنين ‌در سال ۸۵۲ هجري قمري در دوره سلطان ظاهر سيف الدين، يك باب در سمت شمالي ايجاد شد.
راشد المغذوي مدير اداره باب ها (درها) اداره مسجدالنبي (ص) اعلام كرد: اين اداره در راستاي ساماندهي باز شدن باب‌هاي قديمي و جديد فعاليت مي‌كند.
وي با بيان اينكه باب‌هاي قديمي مسجدالنبي شامل باب الرحمه، باب جبريل و باب النساء مي‌شود، افزود: باب‌ها در گذشته، يك ساعت و نيم پس از نماز عشاء بسته مي‌شد، اما اكنون به دستور ملك عبدالله، باب‌هاي حرم در طول شبانه روز باز است.




نظرات کاربران