شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل» شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل»
شخصیت های شیعه وسنی تاکید کردند:

فریاد جهانی خونخواهی از مظلومان غزه با شعار «مرگ بر اسرائیل»

آخرین جمعه ماه رمضان فرصت مغتنمی است تا همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، با وحدت و همدلی، انزجار و تنفر خود را از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ابتكار حيكمانه امام خميني (س) در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان «روز جهاني قدس» نه تنها باعث رشد و نمو درخت مقاومت در برابر صهيونيست‌ها و حاميان غربي شان شد، بلكه محمل جديدي را براي اتحاد مسلمانان جهان با محوريت آزادسازي قدس ايجاد كرد و فرصت مغتنمي را براي اعلام حمايت جهاني از ملت مظلوم فلسطين فراهم آورد.
در اين روز‌ها كه مردم مظلوم غزه درآتش خشم وحشيانه صهيونيست‌ها گرفتار آمده و در خون مي‌غلطند، همه انسان‌هاي آزاده جهان به ويژه امت اسلامي اعم از شيعه و سني بايد با احساس تكليف شرعي و انساني به نداي معمار كبير انقلاب لبيكي جانانه گفته و راهپيمايي روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار كنند و فرياد «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا» و… برآورده و پايه‌هاي عنكبوتي رژيم جعلي اشغالگر قدس شريف را به لرزه در آورند.
علماي بيدار جهان اسلام نيز همگام با امت اسلامي با محكوميت شديد جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي، همه مسلمانان را به حمايت از مظلومان فلسطين و فرا خوانده اند. آنچه در پي مي‌آيد، ديدگاه‌هاي ۸ تن از شخصست‌هاي شيعه و سني در باره ضرورت شركت حماسي در راهپيمايي روز قدس است.
*امري مهم و واجب
آيت الله محمد واعظ زاده خراساني، نايب رئيس اتحاديه علماي مسلمان با تاكيد بر ضرورت توجه جهان اسلام به مسئله فلسطين، گفت: يكي از امور مهم و واجب اين است كه مسلمانان در برابر رژيم صهيونيستي بايستند.
وي با ابراز تأسف از سكوت مجامع بين المللي و كشورهاي عربي درقبال جنايات صهيونيست ها، ابراز داشت: متاسفانه با وجود حملات رژيم صهيونيستي به غزه بي دفاع، همگان ساكت بوده‌اند.
اين عالم شيعي با تاكيد بر اهميت حضور امت اسلامي در راهپيمائي روز قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسسطين، تصريح كرد: امت اسلامي با حضور گسترده در اين راهپيمايي سرنوشت ساز، علاوه بر محكوميت و ابراز انزجار از ددمنشي‌هاي رژيم صهيونيستي، فلسطينيان را به ادامه مقاومت اميدوارتر مي‌كنند.
*تبلور بصيرت ديني
آيت الله احمد بهشتي، عضو خبرگان رهبري، راهپيمايي روز قدس را تبلور بصيرت ديني و شعور بالاي انساني حاميان مظلوم و مخالفان ظالم در سراسر دنيا دانسته و گفت: ابتكار ماندگار و انقلابي امام راحل در نام گذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، رژيم صهيونيستي را زمين گير كرد.
*مرهمي بر داغ مظلومان غزه
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اين كه رهايي قدس از اشغال صهيونيست‌ها خواست همه مسلمانان است، افزود: حضور همه جانبه و پرشور آحاد مردم در راهپيمايي روز قدس، مرهمي بر دردها و رنج‌هاي مظلومان غزه و انشاءالله مقدمه اي براي نابودي غده سرطاني منطقه خاورميانه خواهد بود.
استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: امت اسلامي بايد يكپارچه و متحد از آرمان قدس شريف حمايت كرده و همچون يد واحدي در برابر خواسته‌هاي صهيونيسم جهاني عمل كند.
*سكوت مرگبار در مقابل جنايات صهيونيست ها!
ملا عبدالقادر بيضاوي، امام جمعه اهل تسنن اروميه نيز با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، گفت: سكوت سران كشورهاي عرب در مقابل جنايتات صهيونيست ها، جاي تاسف دارد و دنيا بايد بداند كه ملتهاي مسلمان سكوت نكرده اند، بلكه فقط سران برخي كشورهاي اسلامي در مقابل اين همه جنايت مهر سكوت بر لب زده اند!
وي با تاكيد بر اين كه امروز روز بي تفاوت بودن نسبت به جنايات صهيونيست‌ها در باريكه غزه نيست و مسلمانان نبايد به اين موضوع بي اهميت باشند، تصريح كرد: تفاوت‌هاي مذهبي و وقوميتي مانعي براي اتحاد مسلمين نيست و امروز امت واحده شدن بر عليه اسرائيل يك وظيقه و تكليف است.
*ابتكار تاريخي امام (ره)
اين عالم سني، اعلام «روز جهاني قدس» را ابتكار تاريخي امام راحل دانست و خاطرنشان كرد: آخرين جمعه ماه رمضان فرصت مغتنمي براي اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين است و بايد مسلمين اعم از شيعه و سني با وحدت و همدلي عليه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام انزجار كنند.
*اولين ضرورت جهان اسلام
آيت الله حسن ممدوحي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم با محكوميت شديد جنايات غيرانساني صهيونيست‌ها در نوار غزه، گفت: هر انسان آزادي خواهي در دنيا نبايد نسبت به اين نسل كشي بي تفاوت و ساكت بماند و كم‌ترين وظيفه ما هم در شرايط فعلي اين است كه در روز جهاني قدس، محكم‌ترين فريادها و شعارها را عليه رژيم اشغالگر قدس سردهيم.
* دفاع از حريت و هويت اسلامي
وي همچنين با گراميداشت ياد و خاطره امام خميني (ره) و تجليل از اقدام تاريخي ايشان در نام گذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان «روز جهاني قدس»، خاطرنشان كرد: امروز دفاع از مظلومان غزه، دفاع از حريت و هويت اسلامي است و كوتاهي در اين زمينه به منزله ناديده گرفتن اساسِ مسلماني ماست.
*دعوتي فراگير
عضو خبرگان رهبري با دعوت از امت اسلامي براي حضور باشكوه در راهپيمايي روز قدس، تصريح كرد: دشمن صهيونيستي و حاميان آمريكايي و غربي آن‌ها از آگاهي و بيداري ملت‌هاي دنيا در محكوميت جناياتشان مي‌هراسند، ولذا حضور پرشور در راهپيمايي روز قدس، يك تكليف شرعي و انساني است. *انتقاد از سكوت مجامع بين المللي
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي، رئيس جامعة المصطفي (ص) نيز با محكوميت حملات شديد رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه، گفت: جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، قلب هر انسان آزاده اي را به درد مي‌آورد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با انتقاد از سكوت مجامع بين المللي، ابراز داشت: متاسفانه سازمان ملل، شوراي امينت و اتحاديه عرب تحرك لازم را در اين قضايا ندارند و احيانا گاهي نيز با زورگويان و چپاول گرايان همراهي هم دارند.
*همبستگي امت اسلامي در دفاع از فلسطين حجت الاسلام والمسلمين اعرافي همچنين با اشاره به پيامي كه حضور ملت ايران در روز قدس براي دنيا خواهد داشت، گفت: حضور خيره كننده، باشكوه و چشم گير امت اسلامي رژيم صهيونيستي را مجبور به عقب نشيني مي‌كند. *حمايت‌هاي بي شرمانه از صهيونيست ها!
شيخ احمد عالي‌زاده، امام جمعه موقت اهل‌سنت بندرعباس نيز ضمن محكوم نمودن جنايت‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي، از سكوت سران و رهبران ممالك عربي در اين خصوص به شدت انتقاد كرد و گفت: امروز اگر صهيونيست‌ها اين گونه مانند گرگ به جان فلسطيني‌ها افتاده‌اند، چيزي جز نتيجهٔ بزدلي رهبران دست‌نشانده و مزدور حكومت‌هاي به اصطلاح اسلامي و عربي نيست.
شيخ عالي‌زاده با اشاره به حمايت‌هاي بي شرمانه دنياي استكبار از جنايات صهيونيست ها، تصريح كرد: استكبار جهاني اين رژيم جعلي را به منظور برهم زدن وحدت مسلمانان منطقه و غارت سرمايه‌هاي ملي كشورهاي اسلامي، در قلب خاورميانه به وجود آورده‌اند.
وي ضمن ابراز همدردي با ملت مظلوم فلسطين بالاخص مردم غزه، امت اسلامي را به حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت كرد.
*چراغ سبز به صهيونيست ها!
آيت الله مرتضي مقتدايي، دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه نيز با ابراز تاسف شديد از اين كه صهيونيست‌هاي خونخوار در غزه حمام خون به راه انداخته اند، گفت: متاسفانه مجامع بين المللي با اين كه وقايع غزه را مشاهده مي‌كنند، اما سكوت مرگ باري دارند.
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه ادامه داد: مظلومين فلسطيني زير آماج بمباران‌هاي شديد قرار دارند و حتي بيماران آن‌ها نيز در بيمارستان‌ها مورد اصابت بمب‌هاي صهيونيست‌ها قرار مي‌گيرند و مدعيان حقوق بشر دم بر نمي‌آورند.
قائم مقام جامعه مدرسين حوزه همچنين با تاكيد بر اين كه متاسفانه حكام برخي كشورهاي اسلامي سرسپرده دشمنان اند و در مقابل جنايات ابرقدرت‌ها سكوت مي‌كنند، تصريح كرد: البته اي كاش فقط سكوت مي‌كردند، چرا كه برخي از آن‌ها به اسرائيلي‌ها براي حمله به فلسطين چراغ سبز نشان داده اند!
*وظيفه اي همگاني
وي با اشاره به وظيفه امت اسلامي براي شركت در راهپيمايي روز قدس، تصريح كرد: تكليف شرعي و اخلاقي مسلمانان و آزادگان اين است كه با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس، جنايات وحشيانه صهيونيست‌هاي را محكوم كنند.
*موج حمايت جهاني از مظلومان غزه
شيخ سيد احمد پوازي، امام جمعه اهل سنت لافت قشم، نيز با اشاره به موج حمايت جهاني از مظلومان غزه، جنايات وحشيانه صهيونيست‌ها را نشانه فروپاشي قريب‌الوقوع رژيم صهيونيستي دانسته و گفت: شركت در راهپيمايي روز قدس وظيفه هر مسلماني است.
وي با بيان اين كه مردم فلسطين در سكوت مرگبار مدعيان حقوق‌بشر به خاك و خون كشيده مي‌شوند، تصريح كرد: سازمان ملل و ديگر مراجع به اصطلاح حامي حقوق بشري كه در مقابل جنايات اسرائيل بزدلانه سكوت مي‌كنند، به درد بشريت نمي‌خورند، تشريح كرد: چه چيزي باعث مي‌شود كه سران دولت‌هاي استكباري كشته شدن سه يهودي را ببينند و آن را به سختي محكوم كنند، اما شهادت و زخمي شدن هزار كودك و جوان مسلمان را نبينند!
*سئوالي از سران عرب
اين عالم سني با طرح سئوالي گفت: چرا اتحاديه عرب و سران برخي كشورهاي اسلامي با سكوت و يا عكس‌العمل ضعيف خود، چراغ سبز را براي كشتار برادران مسلمانشان در غزه توسط صهيونيست‌ها روشن مي‌كنند؟
*حضور با شكوه
وي با اشاره به فرارسيدن روز جهاني قدس، تاكيد كرد: امت اسلامي بايد در راهپيمايي روز قدس حضور با شكوه داشته باشند و بدانند امروز جنگ اسرائيل با غزه نيست، بلكه جنگ استكبار با دنياي اسلام است. گزارش: علي علي زاده


| شناسه مطلب: 46828




فلسطين غزه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران