گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود

گنبدحرم‌حضرت سیدالشهدا درکرمان ساخته می‌شود

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمان از ساخت گنبد حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در آینده‌ای نزدیک در این استان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي مهاجري، رئيس ستاد عتبات عاليات استان كرمان در جمع خبرنگاران گفت: طلاجات به صورت تك‌تك و يا در مجامع مذهبي جمع آوري شده و براي تبديل به شمش به تهران ارسال مي‌شود.
وي ادامه داد: اين شمش‌ها دوباره به كرمان بازگردانده شده و در گنبد حرم حضرت سيدالشهدا (ع) نصب مي‌شود.
مهاجري با اشاره به آغاز ساخت گنبد حرم حضرت اباعبدالله حسين (ع) در كارگاهي در كرمان گفت: به دليل اتفاقاتي كه در گذشته در كربلا رخ داده و چندين مرتبه ضرباتي از ناحيه صدام به گنبد مطهر وارد شده است اين گنبد نياز به مقاوم‌سازي و بهسازي دارد.
اين مسئول از افزايش ۷. ۵ متري ارتفاع اين گنبد مطهر خبر داد و اذعان داشت: مطالعات اين طرح انجام شده و اكنون در مرحله مطالعات تكميلي هستيم كه پس از آن عمليات اجرايي آغاز مي‌شود.
مهاجري تصريح كرد: همچنين به همت مردم ديار كريمان طرح كوچك كردن ستونهاي اطراف ضريح نيز در كارگاهي در كربلا آغاز شده است.
رئيس ستاد عتبات عاليات استان كرمان گفت: ابعاد ستون‌هاي حرم در حال حاضر چهار در شش متر است كه با اجراي اين طرح به نصف كاهش پيدا كرده و فضاي اطراف ضريح آزاد مي‌شود و زائران مي‌توانند راحت‌تر زيارت كنند.
وي ادامه داد: جز به جز كار طراحي در حال انجام است و براي اين منظور كارگاهي در كربلا راه‌اندازي شده و تا پايان ماه مبارك رمضان تجهيز مي‌شود.




نظرات کاربران