تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها

تخریب ۵۰ مرقد مقدس از جمله مرقد حضرت ادریس در دستور کار تکفیریها

یک منبع امنیتی در استان نینوی عراق اعلام کرد: داعش تصمیم دارد بیش از ۵۰ مرقد را در موصل که مهمترین آنها مرقد حضرت ادریس پیامبر علیه السلام است، منفجر و تخریب کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از السومريه، اين منبع امنيتي گفت: بيش از ۵۰ ضريح و مسجد در شهر موصل در فهرست گروه تروريستي داعش و گردان تخريب قبور و مزارها و مراقد وابسته به اين گروهك قرار دارد.
براساس اين گزارش، مسجد الائمه التسعه (امامان معصوم از سلاله امام حسين عليه السلام) و مسجد الباشا از مهمترين مساجد موصل در دستوركار گروهك تكفيري داعش براي تخريب انتخاب شده است.
اين منبع افزود: تروريستهاي داعش تصميم دارند مراقد و اماكن مقدس را يكي پس از ديگري منفجر كنند.
تروريستهاي داعش جمعه گذشته در ادامه جنايات عليه ميراث تاريخي عراق، مسجد النبي شيت و مرقد حضرت جرجيس نبي عليه السلام را در مركز موصل منفجر وتخريب كردند.
تكفيريها هفته گذشته نيز مرقد و مسجد حضرت يونس پيامبر عليه السلام را منفجر كردند.
تروريستهاي تكفيري حتي به آثار و اماكن مورد احترام اهل سنت هم رحم نمي‌كنند، به عنوان مثال در چهارم جولاي، مرقد سلطان عبدالله بن عاصم بن عمر بن الخطاب از نوادگان عمر خطاب را با بمب منفجر كردند تا نشان دهند براي شعله ور كردن آتش فتنه مذهبي در عراق در راستاي اهداف اربابان صهيونيستي و آمريكايي خود كمر همت بسته اند.
تكفيريها همچنين در جنايت عليه مسيحيان، تمام خانواده‌هاي مسيحي موصل را از اين شهر آواره كرده اند و تعداد زيادي را نيز به قتل رسانده اند.
يكي از نمايندگان پارلمان عراق تاكيدكرده است كه داعش در راستاي طرح صهيونيستي تجزيه عراق حركت مي‌كند.
مرجعيت عالي شيعيان عراق چندي پيش در فتوايي بر ضرورت حمايت قشرهاي مختلف مردم عراق از نيروهاي ارتش و امنيتي براي سركوب تروريستهاي تكفيري تاكيد كرده بود كه اين فتوا با استقبال گسترده مردم عراق روبرو شد و هم اكنون نيروهاي مردمي در كنار نيروهاي ارتش سرگرم پاكسازي عراق از وجود تكفيريها هستند.




نظرات کاربران