نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عیدفطرعیداولیای‌خداوپیروزی عقل ودین برهوای نفس است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، پیشاپیش فرار رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت و اظهار داشت: امام سجاد (ع) در دعای وداع ماه رمضان، عید فطر را عید اولیای خدا معرفی کرده اند، یعنی عید فطر برای اولیای خدا، عید پیروزی عقل بر جهل و دین بر هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ،‌امروز در جمع نمازگزاران سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبري در مراسم تواصي بحق پيشاپيش فراررسيدن عيد سعيد فطر را تبريك گفت و اظهار داشت: امام سجاد (ع) در دعاي وداع ماه رمضان، عيد فطر را عيد اولياي خدا معرفي كرده اند، يعني عيد فطر براي اولياي خدا، عيد پيروزي عقل بر جهل و دين بر هواي نفس است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر افزود: مناسب است انسان در لحظات پاياني ماه مبارك آنچه كه در اين ماه براي او رخ داده را مرور كند. برخي افراد به دليل خستگي از تشنگي و گرسنگي ممكن است پايان يافتن ماه مبارك رمضان براي آنها خوشحال كننده باشد كه اين افراد بهره مناسبي از اين ماه عزيز نبرده اند. برخي نيز مانند امام سجاد (ع) دعاي وداع صحيفه سجاديه اين تعبير را دارند كه وقتي با ماه مبارك رمضان وداع مي‌كنم مانند وداع با عزيزترين افراد نزد ما است. وداع اولياي خدا با ماه مبارك رمضان چنين وداعي است آنان ناراحتند كه چرا ماه رمضان به پايان رسيد.
روايتي به اين مضمون هست كه اگر مردم ارزش روزه را مي‌دانستند دوست داشتند كه همه سال رمضان بود.
وي افزود: بعد از ماه رمضان دو مساله بايد مورد توجه قرار گيرد يكي اين كه مروري بر اهداف روزه داشته باشيم و ببينيم به عنوان يك روزه دار چه مقدار از اين اهداف را توانسته ايم محقق كنيم. اگر قرآن فرمود لعلكم تتقون آيا ما به درجه تقوا رسيديم و به گونه اي عمل كرديم كه برگناه غلبه كنيم. اگر به اين مهم نائل آمديم طبق روايات روز عيد خطاب مي‌شود بياييد پاداش خود را بگيريد و پاداش متناسب با كاري است كه انجام شده است. كسي در اين راه بهترين پاداش را نصيب خود مي‌كند كه توانسته باشد به بيشترين موفقيت‌ها در اين ماه عزيز دست يابد. آنهايي كه به تقوا دست يافته اند بهترين پاداش اين ماه را نصيب خود كرده اند.
در روايت آمده بهشت درهاي مختلف و مراتبي دارد و يكي از اين مراتب مربوط به روزه داران است و ديگران نمي‌توانند در اين مرتبه وارد آن شوند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت حفاظت از موفقيت‌ها و مراتبي كه در ماه رمضان كسب شده در طول سال را ضروري دانست و افزود: روزه داراي مراتبي است عده اي فقط گرسنگي را از روزه داري مي‌فهمند برخي نيز اعضا و جوارح خود را از گناه دور نگه مي‌دارند ومرحله عالي آن نيز روزه فكر و انديشه است. بايد فرد روزه دار فكر و جوارح خود را همان گونه كه در اين ماه مبارك از گناه دور نگه داشته است در ديگر ايام سال نيز حفظ كند.
يكي از ثمرات روزه يقين است وي افزود: بر اساس روايات يكي از ثمرات روزه يقين است. انساني كه خداوند را باور كند به دنبال معصيت نمي‌رود. انسان بايد تلاش كند به اين مرحله برسد زيرا لازمه رسيدن به موفقيت در زندگي طي اين مراحل رسيدن به يقين است و روزه اين توفيق را به ارمغان آورده است.
سرپرست حجاج ايراني در توضيح مضامين دعاي روز سي ام ماه مبارك رمضان گفت: در دعاي اخرين روز ماه رمضان دو نكته شكر و قبول طاعات و عبادات در اين ماه نهفته است. آدم شقي و بد بخت كسي است كه ماه رمضان بر او بگذرد و مورد مغفرت خدا قرار نگيرد.
خداوند تبارك و تعالي در ماه مبارك رمضان بستر كسب اجر و ثواب را براي ما مهيا كرده وبايد از اين فرصت استفاده كنيم و با ذكر خدا قلب‌هاي خود را جلا دهيم تا مشمول مغفرت الهي قرار بگيريم و خود را به خدا نزديك كنيم.
وي در تشريح مقوله شكر روزه داري اظهار داشت: شكر نعمت سه پايه اساسي دارد يكي اين كه انسان ارزش نعمت را بشناسد دوم اين كه بفهمد اين نعمت را چه كسي به او داده و ارزشش را از ناحيه خدا درك كند سوم اين كه اين نعمت را در راه منعم مصرف كند.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به تداوم جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين كشتار مردم بي گناه غزه از جمله كودكان و زنان توسط رژيم صهيونيستي را يكي زشت‌ترين رويدادها در اين رمضان دانست و اظهار داشت: صهيونيست‌ها حرمت ماه مبارك رمضان را محترم نشمردند و اين همه فجايع آفريدند جناياتي كه هيچ انساني تحمل ديدن آن را ندارد.
كشتار كودكان و زنان بي گناه مصداق جنايت جنگي است وي افزود: اغلب سياستمداران دنيا در برابر جنايات رژيم صهيونيستي واكنشي نشان نمي‌دهند و بسياري از كشورهاي اسلامي نيز در اين باره سكوت كرده و حتي اجازه ندادند مردمانشان انزجار خود را از اين جنايات ابراز كنند. اين درس بزرگي براي ما است كه ببينيم كه با چه انسان‌هاي شقي روبرو هستيم با كمال تاسف بر اساس خبرهاي منتشره برخي از كشورهاي اسلامي حتي از اين جنايات پشتيباني كرده اند اين‌ها در جنايات عليه مردم مظلوم فلسطين اشغالي شريكند.
وي خواستار بررسي جنايات جنگي اسراييل در ديوان داوري لاهه شد و گفت: كشتار كودكان و زنان بي گناه مصداق جنايت جنگي است و مسببين آن بايد محاكمه و مجازات شوند. بايد تلاش شود تا فرياد مظلومانه مردم غزه به دنيا اعلام گردد. نهادها ي بين المللي مانند جنبش غير متعهدها و سازمان كنفرانس اسلامي و نيز كشورهاي اسلامي بايد دست به كار شوند و فيلم‌ها و تصاويري كه از جنايات صهيونيست‌ها تهيه شده را به عنوان مدرك در اختيار مجامع و محاكم بين المللي قرار دهند و پيگيريهاي لازم را براي جلوگيري از تكرار جنايات صهيونيست‌ها انجام دهند. مدعيان حقوق بشر در مقابل جناياتي كه در غزه انجام مي‌شود سكوت كرده اند وي از برخورد دوگانه غرب نسبت به مساله حقوق بشرانتقاد كرد و اظهار داشت: هر جا دوستان و همپيمانان غرب مرتكب جنايات ضد بشري مي‌شوند چشم خود را برروي حقايق مي‌بندند و همين مدعيان حقوق بشر در مقابل جناياتي كه امروز در غزه انجام مي‌شود سكوت كرده اند.
وي خروش مردم ايران در روز قدس و پشتيباني ميليوني آنها از مردم بي دفاع فلسطين را ستودني دانست و اظهار داشت: مردم با زبان روزه از هر گرايش و سليقه اي در راهپيمايي روز قدس شركت كرده بودند و همدردي خود را با مردم فلسطين اعلام كردند.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت به يك توطئه خطرناك در شبكه‌هاي اجتماعي اشاره كرد و در توضيح آن اظهار داشت: برخي از عناصر فريب خورده با عمل خود به اسرائيل و دشمنان اسلام خدمت مي‌كنند و سعي دارند كه نوعي بي تفاوتي نسبت به مساله فلسطين را در جامعه تبليغ كنند. يكي از موضوعاتي كه به آن پرداخته شده اين است كه فلسطينيان ناصبي اند و ما نبايد به آنها كمك كنيم اين توطئه ريشه در تاريخ دارد پيش از سال ۵۸ مرحوم شهيد مطهري اين مطلب را در سخنراني خود مطرح و آن را توطئه استكبار معرفي كرده است ليكن متاسفانه امروز دشمنان اسلام همان شايعه را به شكل وسيعي در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح كرده اند، نبايد اجازه داد قضاياي كهنه را زنده كنندو برخي از متدينين نيز متاسفانه به علت ناآگاهي فريب اين‌ها را مي‌خورند. اين‌ها از توطئه‌هاي جهان استكبار است.
وي در پايان با تاكيد بر حمايت دولت و ملت مسلمان ايران از مردم مظلوم فلسطين اظهار داشت: زنان و كودكان فلسطين با تمام وجود خود از فلسطين و آرمان‌هاي آن حمايت مي‌كنند و مردم فلسطين از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي از مردم غزه قدر داني كرده اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران