افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان

افزایش حضور زائران در کربلا پس از رمضان

همزمان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، به زودی آمار اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات برای زیارت اماکن مقدس در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی افزایش خواهد یافت و شاهد حضور پررنگ زائران کشورمان در این مناطق خواهیم بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، كارگزاران و فعالان حوزه گردشگري مذهبي عراق اعلام كردند: شرايط ناامن اين روزهاي عراق تاثير منفي بر گردشگري مذهبي به عنوان يكي از مهم‌ترين درآمدهاي اين كشور گذاشته است و بسياري از افرادي كه در اين حوزه مشغول به كار هستند، با توجه به وخيم‌تر شدن اوضاع امنيتي عراق، از آينده شغلي خود بسيار نگران‌اند.
به گزارش شبكه خبري «المسلمه» عراق‌، «حسن جاسم» يكي از هتل‌داران شهر «كربلا » در اين باره گفت: تعداد گردشگران و زائران ايراني كه همواره بزرگترين گروه گردشگر مذهبي عراق را تشكيل مي‌دهند، به شدت كاهش يافته است. اين امر خسارت‌هاي مالي وسيعي را به هتل‌داران و ساير مشاغل جزئي مربوطه وارد كرده است.
زائران ايراني كه در طول سال‌هاي گذشته ستون اصلي درآمدهاي حاصل از گردشگري را تشكيل مي‌دهند،‌ بسيار كاهش يافته‌اند و خيلي روشن است كه درگيري‌هاي مسلحانه اخير در شهر كربلا علت اصلي اين كاهش بوده است. براساس گزارش راديو «الحر» عراق اين موضوع از سوي هتل‌داران شهر كربلا تاييد شده است.
اما «حسين المنكوشي»، شهردار كربلا نظر ديگري درباره علت اين كاهش دارد و معتقد است‌: افزايش درجه حرارت هوا و ماه رمضان دو عامل اصلي كاهش ناگهاني تعداد گردشگران مذهبي عراق در يك ماه گذشته بوده‌اند.
او ابراز اميدواري كرد با پايان ماه رمضان اين گردشگران دوباره به كربلا باز گردند.
اوضاع ناامن عراق نه تنها برگردشگري بلكه بر تجارت و معاملات اقتصادي عراق هم تاثير منفي گذاشته و مشكلات بزرگي را ايجاد كرده است. اين ناامني منجر به افزايش قيمت كالاها و كم ياب شدن برخي ديگر در بازارهاي مختلف شده است.




نظرات کاربران