اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴ اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴

اعزام دانشجویان به عمره از اسفند ۹۳ تا فروردین ۹۴

رییس ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان گفت: ثبت نام عمره دانشجویی همه ساله اوایل یا اواخر مهر ماه انجام می‌شود و اعزام‌ها از اسفند ۹۳ آغاز و تا فروردین ۹۴ ادامه می‌یابد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شبستان، حجت الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي رييس ستاد عتبات و عمره دانشگاهيان گفت: بايد تشكر ويژه از سازمان حج و زيارت و بانك تجارت براي امضاي اين تفاهمنامه داشت و در عمره سال جاري تلاش آن داريم با سرلوحه قرار دادن سه شعار آسان، ارزان و باكيفيت، حركت فرهنگي عظيم ديگري را رقم بزنيم.
وي افزود: در حال حاضر حدود بيش از شش ميليون نفر در نوبت تشرف عمره قرار دارند و دانشجويان به خاطر حس خاص دوران جواني كه لطافت و شرايط ويژه اي دارد خارج از نوبت به اين سفر اعزام مي‌شوند و از سازمان حج و زيارت تقاضا داريم سهميه دانشجويي را حداقل به ميزان دو سال قبل يعني ۳۰ هزار نفر در سال بازگرداند.
حجت الاسلام فقيهي ادامه داد: بهترين و ناب‌ترين سفر عمره در مراسم عمره دانشجويي اتفاق مي‌افتد و سال به سال استقبال دانشجويان از اين حركت عظيم فرهنگي بيشتر مي‌شود به طوري كه سال گذشته در ۱۰ روز ثبت نام براي اعزام دانشجويان به عمره، ۳۴۰ هزار نفر ثبت نام كردند در حالي كه تا چند سال قبل اين رقم از ۳۰ هزار نفر تجاوز نمي‌كرد.
رييس ستاد عتبات عمره دانشگاهيان با بيان اينكه مقام معظم رهبري تاكيد ويژه اي بر جوان كردن عمره دارند گفت: هر ساله اتفاقات حيرت آوري در مراسم عمره دانشجويي رخ مي‌دهد به طوري كه در عمره سال گذشته بيش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجويان به تنهايي در مدت اقامت ۱۰ روزه خود در سرزمين وحي قرآن را به طور كامل ختم كردند و ۳۴۰ زوج جوان نيز مراسم عقد خود را در سرزمين وحي انجام دادند.
وي يادآور شد: ثبت نام عمره دانشجويي همه ساله اوايل يا اواخر مهر ماه انجام مي‌شود و اعزام‌ها از اسفند ۹۳ آغاز و تا فروردين ۹۴ ادامه مي‌يابد.
وي در مورد تسهيلات بانكي عمره دانشجويي گفت: سال‌هاي گذشته براساس قرعه كشي به دانشجويان وام تعلق مي‌گرفت اما امسال به تمامي دانشجويان اين وام تعلق مي‌گيرد و علاوه بر آن هر دانشجو مي‌تواند براي دو همراه خود نيز وام دريافت نمايد.
وي در خصوص نحوه ثبت نام عتبات دانشجويي گفت: دانشجويان اعزام شده به عمره در سال گذشته خواهان شركت در عتبات بودند كه قرار بر آن گشت در سال جاري سهميه عتبات به اين افراد تعلق پذيرد و چنانچه سهميه مازاد بر آن بماند به صورت سراسري در بين دانشگاه‌ها ثبت نام انجام خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران