پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد

پاسخ‌های به«عجیب‌ترین دروغ تاریخ» منتشر شد

کتاب مهدویت برترین حقیقت تاریخ به قلم مرتضی مطیعی که با همت پژوهشکده حج و زیارت و از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است، می‌کوشد با دلایل متقن، به شبهات مطرح شده در کتاب «عجیب‌ترین دروغ تاریخ» پاسخ دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب مهدويت برترين حقيقت تاريخ به قلم مرتضي مطيعي كه با همت پژوهشكده حج و زيارت و از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است، مي‌كوشد با دلايل متقن، به شبهات مطرح شده در كتاب «عجيب‌ترين دروغ تاريخ» پاسخ دهد. [factimage()] http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/20-3-1393/IMAGE635380846634305552.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
مهدويت از آموزه‌هاي مهم اسلامي است كه در قرآن و سنت جايگاهي بس مهم، و همچنين با فلسفه و حكمت خلقت انسان و نظام تشريع الهي، پيوندي ناگسستني دارد؛ زيرا با وجود آخرين حجت و هدايت‌كننده، وعده اكمال دين و اتمام نعمت و غلبه حق بر باطل، تحقق مي‌يابد.
اما با اين حال، كج‌انديشان همواره كوشيده‌اند تا با شبهه افكني در اين حقيقت روشن، ايجاد ترديد كنند؛ وهابيان كه با نگاهي خوشبينانه، نماينده فكري و عملي خوارج محسوب مي‌شوند، از جمله كساني‌اند كه درباره مهدويت، شبهات پرشماري مطرح ساخته‌اند.
كتاب «عجيب‌ترين دروغ تاريخ» ترجمه كتاب «متي يشرق نورك ايها المنتظر» نوشته عثمان بن محمد الخميس است كه در سال ۱۴۲۹ هجري قمري به چاپ رسيده است؛ پيش از اين نيز بخش زيادي از كتاب به صورت مقاله، با نام «المهدي المنتظر الحقيقه والخرافه» ارائه شده بود.
نويسنده اين كتاب كه خود شخصي وهابي است، با انتخاب موضوع مهدويت از نظر شيعه اثنا عشري، با ناديده گرفتن واقعيت‌ها، حقايقي را تحريف كرده و از مطالبي با پيش‌فرض باطل ذهني خود، برداشت غلط كرده است.
وي با تعصب و عناد كه خميرمايه مكتب اموي و حاميان آن است و امروز با نام وهابيت جلوه‌گري مي‌كند، شبهاتي را در كتابش مطرح كرده است.
حجت‌الاسلام مرتضي مطيعي از محققان و پژوهشگران حوزوي است كه در اثر خود با عنوان «مهدويت برترين حقيقت تاريخ» مي‌كوشد با دلايل متقن، به شبهات مطرح شده در كتاب «عجيب‌ترين دروغ تاريخ» پاسخ دهد.
در كتاب مهدويت برترين حقيقت تاريخ كه در گروه كلام و معارف پژوهشكده حج و زيارت تهيه شده، با مراجعه به منابع معتبر و متون روايي، تاريخي، تفسيري و كلامي شيعه و سني به شبهات و تحريفات عثمان الخميس در موضوع امامت و مهدويت پاسخ داده شده است.
اين كتاب با دوري گزيدن از هرگونه تعصب و با مراجعه به منابع معتبر و متون روايي، تاريخي، تفسيري و كلامي شيعه و سني در رفع شبهات و آشكار كردن حقايق معارف مهدوي عليه‌السلام تلاش مي‌كند.
امامت، محبت به اهل بيت عليهم‌السلام و مهدويت شيعي، شخصيت حقيقي امام زمان عليه‌السلام از ديدگاه شيعه و سني و شخصيت شناسي حضرت مهدي عليه‌السلام و مسأله غيبت از مهم‌ترين موضوعاتي است كه در اين اثر به آنها پرداخته شده است.
همچنين لزوم عصمت امام و تداوم امامت شيعي تا قيامت، روايات مهدويت، آگاهي شيعيان خاص از امام زمان، نائبان و مدعيان دروغين، احوالات شخصي، مسجد جمكران و رفتار حضرت با مساجد و مشركان از ديگر موضوعات مهم اين اثر است.
كتاب مهدويت برترين حقيقت تاريخ به قلم مرتضي مطيعي در قطع وزيري، ۳۷۲ صفحه، شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و به قيمت ۱۰ هزار تومان از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است.
كتابخانه تخصصي حج وزيارت به عنوان نخستين كتابخانه ديچيتالي در پايگاه اطلاع رساني حج وزيارت با بيش از يكهزار عنوان كتاب با موضوع حج وزيارت قابل دسترسي عموم مردم است.




نظرات کاربران