همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر

همایش عمره دانش آموزی در تهران برگزار شد+تصاویر

همایش عمره دانش آموزی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین رییس سازمان حج و زیارت در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، اين مراسم معنوي با حضور حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت و آقاي كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان دانش آموزي در سالن همايش‌هاي سازمان حج وزيارت در تهران برگزار شد.
نكته قابل توجه درباره برگزاري اين همايش، همزمان شدن آن با هشتم شوال سالروز جنايت تخريب مراقد مطهر ائمه مظلوم بقيع بود كه مجري مراسم به اين مساله اشاره كرد.
همايش «راهيان معرفت» براي آن دسته از دانش آموزاني برگزار شد كه طي دو سال گذشته براي اداي مناسك عمره مفرده به سرزمين وحي مشرف شده بودند.
اين مراسم با تلاوت آيات نوراني كلام الله مجيد توسط يكي از دانش آموزاني كه به عمره مشرف شده بود، آغاز شد تا مراسم از همان ابتدا رنگ و بوي معنوي به خود بگيرد.
در ادامه جمعيت حاضر در سالن همايش‌هاي سازمان حج به احترام قرائت سرود مقدس جمهوري اسلامي ايران قيام كردند و پس از نواخته شدن اين سرود، علي حسني از مسئولان عمره دانش آموزي كه مجري مراسم بود، از دكتر كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان دانش آموزي براي ايراد سخنراني دعوت كرد.
وي در اين مراسم به فعاليتهاي شاخص و تاثيرگذار در بخش آموزشي و تربيتي اشاره كرد و عمره دانش آموزي را از جمله اين فعاليت‌هاي مهم خواند و راه اندازي سفر كاروان‌هاي دانش آموزي به عتبات عاليات در آينده نزديك را از مهمترين برنامه‌هاي سازمان دانش آموزي قلمداد كرد.
كفاش همچنين با اشاره به تاثيرات سفرهاي مذهبي بر زندگي دانش آموزان خواستار مشاركت فعال دانش آموزان عمره گزار در فضاي مجازي و ايجاد جريان مذهبي شد.
پس از سخنان دكتر كفاش، فضاي همايش تحت تاثير اشعار و عبارت هايي كه مجري مراسم درباره سرزمين وحي به ويژه اشعاري درباره گفت و گوي كبوتر بقيع با كبوتر حرم امام رضا (ع) قرار گرفت و حال و هواي زيبايي بر مراسم حاكم شد و مروايد اشك بر چشمان برخي از دانش آموزان بازگشته از سفر عمره جاري شد.
در ادامه مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت به ايراد سخن پرداخت و توفيق تشرف به سرزمين وحي در سن نوجواني وجواني را ثروت عظيمي خواند و از دانش آموزان خواست قدر اين نعمت بزرگ را بدانند. خاطرات سفر عمره زنده شد پس از سخنان مهندس اوحدي، نمايش مذهبي با موضوع سفر به سرزمين وحي توسط چند دانش آموز اجرا شد كه با پوشيدن لباس احرام و طواف گرداگرد ماكت كعبه مشرفه كه با پخش صداي مناجات و خواندن دعا و دكلمه توسط يكي از دانش آموزان همراه بود مخصوصا زماني كه پيمان نامه را يكي از اين دانش آموزان قرائت مي‌كرد، ، فضاي خاصي به محفل دانش آموزان عمره گزار و خانواده‌هاي آنها بخشيد و نشان داد هنوز حال و هواي سفر عمره از ياد دانش آموزان بيرون نرفته است.
پس از اجراي اين نمايش معنوي زيبا و تاثيرگذار، نوبت به يكي از دانش آموزان رسيد تا خاطرات خود را از سفر معنوي عمره بيان كند.
اين دانش آموز كه نامش اميد هاشمي بود و سال ۹۱ به عمره مشرف شده است، گفت: اين سفر بركات زيادي براي من داشت، در اين سفر از خداوند خواستم نماز اول وقت را به من توفيق دهد، نيكي به پدر و مادر و محبت اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و پيروي از ائمه اطهار (ع) را نصيب من گرداند، من اكنون پس از اين سفر تلاش كردم تا تمام هم و غم من آشنايي با اهل بيت (ع) و قرآن و اجراي دستورات الهي در زندگي ام باشد.
در ادامه نوبت به سخنراني حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني رسيد كه سخنان ارزشمندي درباره حج و عمره و تاثيرات شگرف آن بر زندگي انسان بيان و تاكيد كرد سفر عمره و حج يكي از تاثيرگذارترين سفرهاي معنوي است كه خداوند اين توفيق را عنايت كرده كه بتوانيم بيشترين بهره را از اين سفر ببريم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خاطر نشان كرد: تلاش خواهيم كرد با كمك مهندس اوحدي اين بستر را بيشتر براي نسل جوان فراهم كنيم و عزيزان بتوانند از اين فرصت استفاده كنند.
پس از سخنان حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر، نماهنگي درباره عمره دانش آموزي پخش شد كه حال و هواي سفر عمره را براي دانش آموزان يادآوري كرد.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني اظهار داشت: سفر عمره و حج يك سفر پرمغز و پر از آموزه‌هاي ارزشمند براي زندگي انسان محسوب مي‌شود كه آثار آن مي‌تواند در زندگي فرد تاثيرات عميقي برجاي بگذارد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر هدف عمره دانش آموزي را حركت نسل جوان در مسير درست زندگي دانست و اظهار داشت: جوانان بايد از بركات و ثمرات اين سفر نوراني بهره گرفته و آن را در زندگي خود به كار گيرند.
در ادامه گروه همخواني «اسوه» به اجراي برنامه پرداختند كه مورد استقبال حاضران در همايش راهيان معرفت قرار گرفت.
در پايان برخي از دانش آموزان به بيان خاطرات خود از سفر عمره و فضاي معنوي آن پرداختند كه با ابراز احساسات جمع همراه بود و فضاي خاصي را مخصوصا هنگامي كه يكي از دانش آموزان با حرارت در حال دكلمه خواني بود، به سالن داده بود، برخي اولياي دانش آموزان هم به ايراد سخن پرداختند و از تلاش دست اندركاراني كه برنامه سفر عمره دانش آموزي را اجرا نمودند، تقديير كردند.




نظرات کاربران