بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود

بزرگترین مناره جهان در مسجدالحرام ساخته می‌شود

رسانه های سعودی از پایه ریزی بنای بزرگترین مناره(مئذنه) جهان در مسجدالحرام خبر دادند، این مناره‌ها در چارچوب طرح توسعه حرمین شریفین ساخته می‌شود تا بزرگترین مناره‌ها در جهان لقب گیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه مكه نوشت: سنگ بناي ساخت دو مناره جديد در مسجدالحرام به ارتفاع هر كدام ۴۲۰ متر آغاز شده است كه اين مناره‌ها در چارچوب طرح توسعه حرمين شريفين ساخته مي‌شود تا بزرگترين مناره‌ها در جهان لقب گيرند.
با ساخت اين دو مناره، تعداد مناره‌هاي مسجدالحرام از ۱۳ مورد به ۱۵ مورد افزايش مي‌يابد.
بر اساس اين گزارش، يكي از مناره‌ها در سمت شمال غربي طرح توسعه در نزديكي جبل الكعبه و ديگري در سمت شمال شرقي محله الشاميه در امتداد المروه ساخته خواهد شد.
اين روزنامه نوشت: شركت بن لادن سعودي كه متولي اقدامات توسعه است، هيچ جزئياتي درباره ساخت دو مناره جديد ارائه نكرده است.
پايه‌هاي سيماني پايه مناره نخست در نزديك جبل الكعبه در ابعاد ۳۰ در ۳۰ متر قرار داده شده است كه مساحت كل آن به ۹۰۰ متر مربع مي‌رسد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران