فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد

فعالیت سه ماهه دفتر نمایندگی بعثه‌‌در عراق تشریح شد

نماینده بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در عراق، گزارش اجمالی از برنامه‌های فرهنگی بعثه‌ در مدت سه ماه نخست ۱۳۹۳ را ارائه کرد و از حضور پرشور، باشکوه و عاشقانه زائران حسینی در این برنامه‌ها تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با ارائه گزارشي از عملكرد سه ماه نخست ۹۳ بعثه مقام معظم رهبري در شهرهاي نجف اشرف، كربلاي معلي و كاظمين، گفت: خوشبختانه در اين مدت برنامه‌هاي فرهنگي متعددي در اين شهرها برگزار شد كه با استقبال بسيار خوب زائران ايراني همراه بود.
وي يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي بعثه را در كربلا برگزاري مراسم زيارت عاشورا، سخنراني و مرثيه خواني، اعلام كرد و افزود: اين برنامه هر روز بعد از نماز صبح در حرم امام حسين عليه‌السلام برگزار مي‌شد كه در اين مدت ۷۵ جلسه به ثبت رسيد و حدود ۱۵۰ هزار زائر ايراني در اين مدت در جلسات زيارت عاشورا شركت داشتند.
حجت‌الاسلام اسكندري، برگزاري مراسم سخنراني ومرثيه خواني در حرم حضرت عباس (عليه‌السلام) را از ديگر برنامه‌هاي مهم بعثه در كربلا برشمرد و ادامه داد: اين برنامه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم قمر بني‌هاشم با حضور انبوه زائران برگزار مي‌شد كه در مدت سه ماه نخست سال ۸۴ هزار نفر در اين برنامه معنوي شركت كردند.
وي ادامه داد: برگزاري ۱۳ مراسم سخنراني ودعاي كميل هر شب جمعه در خيمه‌گاه حسيني با حضور ۱۵ هزار ۶۰۰ نفر، برگزاري مراسم قرائت زيارت آل ياسين در خيمه‌گاه، هر هفته عصر جمعه، ديدار با خانواده شهدا، ديدار با جانبازان، ديدار با دانشجويان، ديدار با طلاب و حوزويان، ديدار با جوانان و تشكيل جلسه زوج‌هاي جوان وتجليل از آنها همراه با اهداء هديه ولوح يادبود از ديگر برنامه‌هاي مهم بعثه مقام معظم رهبري بود كه در اين مدت با حضور زائران ايراني در كربلا برگزار شده است.
روايتگري وقايع تاريخي قيام امام حسين (عليه‌السلام) و عاشورا توسط روايان قوي حوزوي در كربلاي معلي از ديگر برنامه‌هاي بود كه نماينده بعثه مقام معظم رهبري به آن اشاره كرد و گفت: در مدت سه ماه نخست سال ۹۰ جلسه برگزار كرديم كه در اين مدت ۶۷ هزار ۵۰۰ نفر شركت داشتند و اين برنامه هر روز عصرها در خيمه گاه امام حسين (عليه‌السلام) برگزار مي‌شد.
برگزاري ۵۲ جلسه روحانيون و مداحان و حضور ۶ هزار ۵۰۰ نفر در اين برنامه و برگزاري جلسه مديران ثابت و مديران كاروان‌هاي اعزام به كربلاي معلي از ديگر برنامه‌هاي بود كه حجت‌الاسلام اسكندري به آن اشاره كرد.
وي همچنين با ارائه گزارشي از برنامه‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف گفت: مراسم زيارت امين الله، سخنراني ومرثيه خواني هر روز بعد از نماز صبح در حرم امام علي (عليه‌السلام) برگزار مي‌شد كه در اين مدت ۳۳ هزار نفر شركت داشتند، همچنين برگزاري مراسم جشن ولادت ائمه اطهار عليهم‌السلام از ديگر برنامه‌هاي بود كه به تناسب هر مناسبتي در حرم مطهر اميرمومنان (عليه‌السلام) اين برنامه‌ها را برگزار مي‌كرديم كه خوشبختانه در اين مدت ۹ هزار ۶۰۰ نفر عاشقانه در مراسم‌ها شركت كردند.
حجت‌الاسلام اسكندري افزود: برگزاري ۹۰ جلسه روحانيون ومداحان با حضور ۷ هزار ۲۰۰ نفر، برگزاري جلسات حلقه‌هاي معرفت در ده جلسه با حضور ۳۰۰ نفر، ديدار با علما و مراجع در نجف، بازديد از مسجد كوفه، سهله، حنانه، كميل، مراكز علمي، پژوهشي، آموزشي و پاسخگويي به مسائل شرعي از ديگر برنامه‌هاي بود كه از سوي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف برگزار شد.
وي همچنين بيان فضيلت زيارت و مراسم توسل كوتاه و مرثيه خواني بعد از نماز صبح در حرم كاظمين با حضور ۲۶ هزار ۲۵۰ نفر و برگزاري مراسم سخنراني بعد از نماز مغرب و عشا در ۶۵ جلسه با حضور ۳۲ هزار ۵۰۰ نفر را از جمله برنامه‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين اعلام كرد.
حجت‌الاسلام اسكندري در پايان يادآورد: خوشبختانه در اين مدت هيچ يك از برنامه‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق تعطيل نشده است و همچنان با قوت خود و با حضور خيل عظيم و عاشقان اهل بيت عليهم‌السلام در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي برگزار مي‌شود.




نظرات کاربران