محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج

محرومیت مردم سوریه برای سومین سال پیاپی از حج

وزیر اوقاف سوریه اعلام کرد: دولت عربستان برای سومین سال پیاپی مردم سوریه را از ادای فریضه حج محروم کرد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، محمد عبدالستار السيد خاطر نشان كرد: حكومت سعودي با جلوگيري از سفر مردم سوريه به سرزمين وحي براي اداي مناسك حج تمتع براي سومين سال پياپي، به آنها ظلم مي‌كند.
السيد كه رياست كميته عالي حج سوريه را برعهده دارد، به سانا گفته است: در نتيجه اصرار پادشاه عربستان سعودي بر جلوگيري از اداي حج مردم سوريه براي سومين سال پياپي، در يك پديده اي نادر تاريخ اسلام، مردم اين كشور از سفر به حج تمتع محروم شدند.
موسم حج براي مردم سوريه طي دو سال اخير عملا متوقف شده است و منابع رسمي علت آن را مخالفت عربستان با امضاي توافقنامه حج همانند كشورهاي ديگر دانسته اند.
وزير اوقاف سوريه تاكيد كرد: حجاج سوريه سال گذشته هم از اداي فريضه حج با تصميم سياسي ظالمانه سعودي محروم شدند.
پيشتر كميته حج وابسته به ائتلاف مخالفان خارج نشين سوريه اعلام كرده بود: درخواستهاي علاقه مندان به اداي فريضه حج امسال را از ۱۰ ژوئن تا ۱۰ جولاي گذشته دريافت مي‌كند كه اين درخواستها در كشورهاي تركيه، اردن، لبنان، مصر و عربستان مطرح شده است.
مخالفان سوري تعداد حجاج سوري در موسم حج سال گذشته را شش هزار و ۵۰۰ نفر اعلام كرده بودند كه با مجوز حكومت سعودي، تنها طرف مسئول هماهنگي امور حجاج سوري مقيم پنج كشور ياد شده، ائتلاف مخالفان سوري اعلام شده است.
روابط سوريه و عربستان به سبب موضع رياض و حمايت آن از گروههاي مسلح بيش از سه سال است كه متشنج شده است، حكومت سعودي با حمايت از گروههاي مخالف و مسلح به دنبال سرنگوني دولت بشار اسد است.
سهميه امسال مخالفان سوري
بندر حجار وزير حج عربستان سهميه امسال حجاج سوري خارج از سوريه كه مقيم كشورهاي اردن، لبنان، تركيه و مصر هستند، ۱۲ هزار نفر اعلام كرده است كه همانند دو سال قبل كار هماهنگي و سازماندهي آنها بر خلاف قانون به ائتلاف مخالفان سوري خارج نشين موكول شده است.




نظرات کاربران