معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد: 

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد
معاون سازمان حج وزیارت اعلام کرد:

۵۷درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج اختصاص دارد

خدرنژاد با بیان اینکه مسکن حجاج بیشترین بخش هزینه سفر حج را به خود اختصاص می‌دهد، اعلام کرد: بیش از ۵۷ درصد هزینه‌های سفر به اسکان حجاج، ۱۵ درصد هزینه به تغذیه و تدارکات و ۳۰ درصد هزینه به پرواز و حمل و نقل درون شهری و بین شهری زائران تعلق می‌یابد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، تيم اعزامي حج اندونزي عصر دوشنبه ۲۰ مرداد ماه با جمعي از مسئولين سازمان حج و زيارت و مديركاروان‌هاي نمونه حج ديدار و تبادل نظر كردند.
«فؤاد زكريا» معاون كميسيون امور مالي حج مجلس نمايندگان اندونزي در اين ديدار گفت: ما از كميته هشت مجلس نمايندگان اندونزي به كشور جمهوري اسلامي ايران سفر كرديم تا با بهره گيري از تجربيات حج جمهوري اسلامي مديريت امور مالي در حج را بهبود بخشيم و در برگشت به كشورمان با دولت اندونزي در اين خصوص مذاكره خواهيم كرد.
وي افزود: ما اينجا آمده ايم تا از شما مديريت در حج را ياد بگيريم و بدين طريق بتوانيم خدمات بهتري به حجاج و عمره گزاران اندونزيايي ارائه كنيم.
معاون كميسيون امور مالي حج مجلس نمايندگان اندونزي ادامه داد: امروز با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جلسه اي داشتيم و در خصوص امور حج ايران بحث كرديم اما مي‌خواهيم در اين جلسه از شما كه اجراي حج را بر عهده داريد، اطلاعات دقيق‌تري در اين خصوص دريافت كنيم و دستورالعمل‌ها و روش مديريت مالي در حج زائران ايراني را در عمليات حج زائران اندونزيايي پياده كنيم و از شما مسئولين حج جمهوري اسلامي مي‌خواهيم به سؤالات ما در اين زمينه پاسخ داده و ما را ياري نماييد.
ناصر خدر نژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به هيئت اعزامي حج اندونزي گفت: نگاه سازمان حج و زيارت و دولت جمهوري اسلامي ايران به مقوله حج و زيارت نگاه انتفاعي و سودجويانه نيست و رويكرد ما تنها خدمات رساني به زائران بيت الله الحرام است.
وي افزود: نظام حج در عربستان به دو صورت بخش دولتي و بخش خصوصي اجرا مي‌شود و در عمليات حج همه كشورها بخشي از زائران در قالب بخش خصوصي و بقيه در قالب بخش دولتي شامل افراد در صف اعزام، خدمات دريافت مي‌كنند كه در اين ميان ايران تنها كشوري است كه بخش خصوصي براي اعزام زائران به حج فعال نيست و تمامي متقاضيان سفر حج از طريق دولت و ثبت نام دولتي به حج اعزام مي‌شوند.
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت ادامه داد: برنامه ريزي، هماهنگي و اجراي عمليات حج در مجموع توسط سازمان حج و زيارت انجام مي‌گيرد و بيش از ۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل سازمان حج و زيارت و كارگزاران زيارتي به حجاج و زائران خدمات مي‌دهند.
خدرنژاد با بيان اينكه خدمات دهي به حجاج و معتمرين شامل دوبخش خدمات در ايران و خدمات در عربستان است، بيان كرد: خدمات اسكان، حمل و نقل، تغذيه و ويزا از اصلي‌ترين خدماتي است كه در كشور ميزبان به حجاج ارائه مي‌شود و ارائه خدمات پزشكي به حجاج و رسيدگي به امور زائران فوت شده و دستگير شده و لوازم گم شده زائران طي عمليات حج از خدماتي است كه در عربستان به حجاج ارائه مي‌شود.
وي اضافه كرد: ثبت نام از زائران، اخذ هزينه ها، توجيه و آموزش زائران، هماهنگي زائران و مديران كاروان‌ها و انجام معاينات پزشكي مهمترين خدماتي است كه درداخل كشور به حجاج و معتمرين ارائه مي‌گردد كه هر دو بخش مخارج و هزينه‌هاي خود را دارا است.
معاون سازمان حج و زيارت گفت: براي خدمات دهي به زائران در عربستان كميته‌هاي ويژه اي شامل كميته مسكن، حمل و نقل (پرواز، نقل درونشهري و بين شهري) و كميته تغذيه و تداركات وجود دارد.
وي با بيان اينكه مسكن حجاج بيشترين بخش هزينه سفر حج را به خود اختصاص مي‌دهد، اعلام كرد: بيش از ۵۷ درصد هزينه‌هاي سفر به اسكان حجاج، ۱۵ درصد هزينه به تغذيه و تداركات و ۳۰ درصد هزينه به پرواز و حمل و نقل درون شهري و بين شهري زائران تعلق مي‌يابد و در مديريت مالي عمليات بايد توجه داشته باشيم كه در كدام بخش متمركز شويم.
مهندس خدرنژاد تأكيد كرد: مهم‌ترين بخش در عمليات حج كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد، بخش مسكن است و شما با برنامه ريزي مناسب در اين بخش مي‌توانيد هزينه سفر را بخوبي مديريت كنيد.
معاون سازمان حج و زيارت در خصوص دريافت هزينه‌هاي سفر حج از متقاضيان اين سفر معنوي گفت: متقاضيان ايراني اعزام به سفر حج هزينه‌هاي سفر خود را طي ثبت نام اوليه در بانك‌ها و ثبت نام در كاروان‌ها براي اعزام پرداخت مي‌كنند و پس از آن سازمان حج و زيارت است كه مديريت مالي عمليات حج را برعهده دارد.
وي در پايان نظام مالي موجود در سازمان حج و زيارت را از نقاط قوت اين سازمان برشمرد و عنوان كرد: همه پرداخت‌هاي مرتبط به عمليات حج در قالب اين نظام انجام مي‌گيرد و دستگاه‌هاي نظارتي كشور بر امور مالي سازمان حج و زيارت نظارت دارند.
در ادامه اين ديدار هيئت اعزامي حج اندونزي سؤالات خود را در راستاي بهبود مديريت عمليات حج و عمره كشورشان را مطرح كردند كه گزارش آن متعاقبا درج خواهد شد.
هيئت اعزامي حج اندونزي پيش از اين ديدار با نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني و جمعي از مسئولين بعثه مقام معظم رهبري ديدار، گفتگو و تبادل نظر كردند.
اندونزي پرجمعيت‌ترين كشور مسلمان جهان حدود ۲۴۹ ميليون نفر جمعيت دارد و سالانه بيش از ۲۱۱ هزار نفر از اين كشور به حج اعزام مي‌شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران