حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج

حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج

مهندس اوحدی با اشاره به حذف ۲۵ هتل بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به حجاج ، بیان کرد: بابت ارتقای کیفی هتل های محل اسکان زائران هزینه ای به حجاج امسال تحمیل نشده است.

رئيس سازمان حج و زيارت در همايش توجيهي اعضاي ستادهاي حج تمتع ۹۳ بر حفظ حقوق زائران با شناخت درست از وظايف و مأموريت ها تأكيد كرد و گفت: با كاهش عوامل ستادي در حج امسال تعدادي بيشتري از متقاضيان در صف اعزام به حج مشرف خواهند شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «سعيد اوحدي» رييس سازمان حج وزيارت در همايش مديران ستادي و اعضاي ستادهاي حج تمتع سال ۹۳ گفت: برنامه ريزي براي عمليات حج ۹۳ از موسم حج گذشته آغاز شد و شش كارگروه تخصصي در حوزه منابع انساني، بهداشت و درمان، تغذيه و تداركات، مسكن، حمل و نقل و امور مالي با رويكرد آسيب شناسي ميداني و دقيق عمليات تشكيل گرديد.
وي از انسجام و همدلي موجود ميان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري به نيكي ياد كرد و افزود: آرامش و طمأنينه ناشي از اين فضاي وحدت و همدلي، بستر بروز خلاقيت و نوآوري در عمليات حج را فراهم آورده است.
رئيس سازمان حج و زيارت در اين همايش بر حفظ حقوق زائران از سوي نيروهاي ستادي تأكيد كرد و اظهار داشت: اگر وظيفه اي كه به ما محول شده به درستي انجام داديم سمت و جايگاه ما ارزش دارد و اگر از هدف اصلي كه همانا خدمتگزاري به زائران و حجاج است، دور شديم، مسئوليت تخطي از آن مسئوليت به گردن ما خواهد بود.
اوحدي در خصوص مأموريت ها و وظايف اعضاي ستادها در عمليات حج بيان كرد: رويكرد اول در انجام وظايف و مأموريت ها اين است كه ما با يك عمليات تكراري در حج مواجه هستيم كه اين ديدگاه آسيب هاي خود را بهمراه دارد و اما رويكرد دوم اين است كه با شناخت درست مأموريت و بهره مندي از تجارب گذشته و همفكري امور را پيش ببريم.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به نيروهاي ستادي حج ۹۳ توصيه كرد: نگاه ما به مأموريت حج، ماموريتي در راستاي اجراي يك فريضه معنوي باشد.
وي با بيان اينكه هر قدمي كه در جهت ايجاد آرامش زائران در ايام تشريق برداشته شود، اثر وضعي اش در زندگي دنيا و آخرت ما مؤثر خواهد بود، گفت: بر اساس ديدگاه رهبر معظم انقلاب، حج مصداق اقتدار معنوي نظام و كشور است.
اوحدي در بخش ديگري از سخنانش عنوان كرد: چارچوب ذهني ما اين باشد كه در عمل به وظايف خود، حقوق زائران را حفظ نماييم و كليه تلاش ها، طرح ها و برنامه ريزي هاي ما و خلاقيت ها و نوآوري هاي مجموعه در قالب تحقق اين مهم صورت گيرد.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه عمليات حج عرصه مديريت بحران است، گفت: در حج سالجاري با تصميم كارگروه منابع انساني و با رويكرد حفظ حقوق زائران و اعزام بيشتر زائران، عوامل ستادي حج ۲۰ درصد كاهش پيدا كرده كه مي طلبد نيروهاي ستادي با عزم ملي و مديريت جهادي، كارآمدي نظام را در حج به نمايش بگذارند.
وي با بيان اينكه از محل تعديل نيروهاي ستادي، دو كاروان جديد به زائران اختصاص يافت، اظهار داشت : در اين راستا تركيب كاروان هاي حج تغيير يافت و كاروان ها ي حج در قالب هاي ۸۵ ، ۱۱۵ ، ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره طراحي شدند.
رئيس سازمان حج و زيارت به تلاش جدي در خصوص كاهش قيمت تمام شده سفر حج اشاره كرد و گفت: اگر تنها قرار بود تغيير در نرخ ارز را در قيمت كاروان ها دخالت دهيم، بايستي ۶۰۰ هزار تومان به قيمت كاروان ها اضافه مي شد كه با تلاش همكارانم در مديريت هزينه ها، قيمت كاروان هاي حج امسال همچون سال گذشته است.
مهندس اوحدي با اشاره به حذف ۲۵ هتل بي كيفيت از چرخه خدمات رساني به حجاج ، بيان كرد: بابت ارتقاي كيفي هتل هاي محل اسكان زائران هزينه اي به حجاج امسال تحميل نشده است.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه در حج سال گذشته مبلغ دو ميليون تومان به حساب زائران بازگردانده شد، تصريح كرد: با مديريت هزينه هاي حج و صرفه جويي هاي صورت گرفته در هزينه ها، در حج سالجاري مبلغ دو ميليون و ۶۰۰ هزار تومان كاهش هزينه به ازاي هر زائر حج صورت گرفته كه اين ميزان در قيمت كاروان هاي حج امسال لحاظ شده است.
وي در ادامه بيان كرد: در حج امسال به منظور ايجاد آسايش و امنيت بيشتر زائران دو فرودگاه زنجان و همدان به ايستگاه هاي پروازي حج اضافه شده ، همچنين كليه زائران ايستگاه پروازي تهران از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) به حج اعزام مي شوند.
اوحدي به موفقيت اجراي طرح تداركات متمركز در حج سال گذشته اشاره كرد و گفت: با توجه به تجربه موفق اجراي اين طرح در مكه مكرمه در حج سال گذشته كه صرفه جويي هزينه ها را در پي داشت، امسال اين طرح در كليه مجموعه هاي مدينه و مكه به اجرا در مي آيد.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب به تأمين مايحتاج زائران از داخل كشور گفت: اقلام داخلي در تداركات حج امسال ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
وي به اجراي طرح انطباق درحج به همت مركز پزشكي حج و زيارت اشاره كرد و گفت: در راستاي تأمين آسايش و رفاه بيشتر زائران زن در حج امسال تعداد پزشكان زن اعزامي به حج چهار برابر شده و ۶۰ پزشك زن به حج اعزام مي شوند، همچنين ۵ درمانگاه شبانه روزي زنان در مكه مكرمه و ۲ درمانگاه شبانه روزي زنان در مدينه منوره راه اندازي شده است.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه زمان در حج تمتع قابل بازگشت نيست ، گفت: اگر مشكل و بحراني در ايام تشريق پيش بيايد، ما بايد با نگاه عقلاني ، آن مشكل را يك مسأله فرض كنيم و براي حل آن چاره انديشي كنيم و اگر آن مشكل را در جاي خودش حل نكرديم، به معضلي در عمليات تبديل خواهد شد.
وي در اينخصوص به عنوان مثال به مشكل كمبود كولر در خيمه ها در منا در ايام تشريق در حج گذشته اشاره كرد و گفت: با برنامه ريزي و چاره انديشي به موقع در آن ايام با مسئولين سعودي مذاكره كرديم و ۵۰۰ دستگاه كولر از عرفات به منا انتقال داده شد و اين مشكل در زمان خودش مرتفع گرديد.
رئيس سازمان حج و زيارت به تشكيل كميته ايام تشريق اشاره كرد و بيان داشت: اين كميته با تدوين چك ليست هاي متعدد و بررسي ريز مسائل در عمليات و پيش از عمليات از بروز مشكلات پيشگيري خواهد كرد و پيگيري مسائل ايام تشريق را به عهده خواهد داشت.
وي بر برگزاري جلسات كارشناسي متعدد قبل و حين عمليات توسط مسئولين و اعضاي ستادها بمنظور بررسي مسائل و مشكلات عمليات تأكيد كرد و از اعضا و مسئولان ستادهاي حج خواست: هرگونه نقد و پيشنهادي در خصوص عمليات و راهكارهاي بهبود آنرا به ستادها و مسئولان به صورت مكتوب ارائه نمايند.
وي با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه فرمودند: "از لوازم قبولي حج تمتع رعايت اخلاق در حج است" به رعايت اخلاق حرفه اي از سوي كارگزاران و عوامل اجرايي حج در مواجهه با زائران كه ميهمانان اين ضيافت الهي هستند، تأكيد كرد.




نظرات کاربران