در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳ در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳
در تهران برگزار شد؛

همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع ۹۳

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی عصر روز دو شنبه در همایش هم اندیشی مدیران مجموعه‌های حج تمتع سال ۱۳۹۳، حقوق زائران را حق الناس دانست و اظهار داشت: زائران بیتِ الله الحرام برادران و خواهران دینی ما هستند اگر در خدمتگذاری به آنها کوتاهی کنیم خداوند را ناخشنود کرده ایم.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش مديران و عوامل مجموعه‌هاي حج تمتع ۹۳ با حضور حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و آقاي مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت و مديران بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت برگزار شد.
آموزش مديران مجموعه‌ها يك نياز جدي است
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با حضور در اين همايش به ايراد سخنراني پرداخت و با اشاره به جايگاه بالاي مديريت و تخصصي شدن آن در جهان امروز بيان داشت: امروزه مديريت در جهان به عنوان يك علم مهم در شاخه‌هاي مختلف صنعتي، اقتصادي، فرهنگي و… مطرح است و با توجه به تحولات همه ساله دنيا در اين حوزه اگر همگام با تحولات پيش نرويم، عقب مي‌افتيم.
سرپرست حجاج ايراني با مطرح كردن اين پرسش كه چرا تا كنون يك كتاب درباره مديريت در حج تاليف و منتشر نشده است اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي مديريت ديني سعه صدر و بالا بردن قدرت تحمل و از تندخويي پرهيز كردن است.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر ضمن تاكيد بر عدم تداخل در كارهاي يكديگر و لزوم تقسيم كار، تصريح كرد: در عمليات حج تمتع نمي‌شود هر كس بر اساس سليقه خود عمل كند بلكه بايد مدير مجموعه ضمن انجام مشورت حرف آخر را بزند، لذا در اين زمينه شوراي فرهنگي تشكيل شده است تا تصميمات واحدي اتخاذ شود.
حقوق زائران خود حق الناس است
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه سخنان خويش اظهار داشت: برنامه‌هاي استقبال و بدرقه زائران در مكه و مدينه بسيار تاثيرگذار بوده و لذا بايد روي تقويت آن سرمايه گذاري كنيد، همچنين بدانيد، حقوق زائر خود حق الناس است و فرداي قيامت بايد شرعا پاسخگوي آن باشيم. براين اساس بايد تمام آنچه در قراردادها به عنوان خدمات ذكر شده است به زائران ارائه شود و نبايد در قبال كم كاري احتمالي هتل‌ها و سرويس دهي به آنان سكوت كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر همچنين خواستار توجه مديران مجموعه‌ها به مراقبت از مسائل امنيتي و اخلاقي، برگزاري دعاهاي كميل و ندبه، جلسات انس و معرفت، مدينه شناسي و مكه شناسي، مراسم تكريم خانواده شهدا، ترويج جزء خواني و برگزاري جلسات محفل انس با قرآن، رعايت حجاب و عفاف، عدم تبعيض بين زائران و دفاع منطقي از امور شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه با اشاره به اينكه سرعت عمل در رفع مشكلات بايد يكي از ويژگي‌هاي شاخص مديران مجموعه‌ها باشد تصريح كرد: حج فرصت بزرگي است كه ميليون‌ها نفر خواهان رسيدن به آن هستند، اتحاد و دست در دست يكديگر نهادن براي خدمت رساني بيشتر، راه رسيدن به موفقيت‌هاي بزرگ در حج خواهد بود.
هيچ تسامحي روي حقوق زائر نخواهيم داشت
آقاي مهندس اوحدي نيز در اين همايش با توجه دادن مديران و عوامل به توفيق بدست آمده براي خدمت زائران تصريح كرد: صعه صدر مدير مجموعه درحج تمتع بايد بسيار بالا باشد. مدير مجموعه پيشتاز همه عوامل و نيروهاي خدمتگزار امر حج بوده و بيشترين ارتباط را با بدنه زائران دارد و اگر بحث از خلق خوش پيش مي‌آيد اوج تجلي آن بايد در مدير مجموعه باشد.
رييس سازمان حج و زيارت در توصيه مديران و عوامل مجموعه‌هاي تمتع ۹۳گفت: براي خدمت رساني به زائران حد و مرزي قرار ندهيد زيرا شما پيشاني مجموعه كارگزاران حج و حلقه وصل بين بعثه و سازمان با زائران هستيد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به مديران و عوامل مجموعه‌هاي حج تمتع۹۳ در ادامه افزود: شما در حج چهار ماموريت و رويكرد داريد. نخست اينكه بايد با ستادها، مسئولان و دستور العمل‌ها و ضوابط روبرو شويد و نظم را سرلوحه كار خود قرار دهيد.
وي افزود: دوم آنكه با طرف‌هاي سعودي روبرو هستيد و حقوق زائران را بايد استيفاء كنيد. از نظافت هتل مطمئن باشيد و بررسي كنيد تا خدماتي كه در قرار دادهاي ذكر شده است عينا ارائه شوند. بدانيد كه حرمت زائر اولويت ماست نه سازمان. وقتي شان سازمان رعايت مي‌شود كه خدمات زائر كاملا به وي ارائه شود.
مهندس اوحدي در ادامه با اشاره به رويكرد و برخورد ديگر مديران و عوامل مجموعه حج تمتع ۹۳ اظهار داشت: رويكرد ديگر ماموريت شما به ارتباط با عوامل مجموعه تان باز مي‌گردد لذا هرچه مي‌توانيد پيش از سفر با عوامل خود نشست برگزار كنيد و همه را نسبت به شرايط و لزوم كار جمعي و مشورتي و مسئوليت سنگين محول شده توجيه كنيد.
رييس سازمان حج و زيارت در ادامه گفت: رويكر ديگر شما در اين ماموريت برخورد و مواجهه با زائر است. هيچ تسامحي روي حقوق زائران نخواهيم داشت و لازم است هر قدمي كه بر ميداريد موجب آرامش زائر باشد. همه خدمات، تغييرات مثبت و كارهايي كه انجام شده و مي‌شود براي ايجاد رفاه جهت فراهم شدن بستر اصلي يعني برداشت معنوي و فرهنگي از سفر حج است.
در ادامه اين همايش همايش آقايان حجت الاسلام والمسليمن مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، حجت الاسلام و المسلمين زاهدي مدير حراست سازمان حج و زيارت، دكتر مرعشي رييس مركز پزشكي سازمان حج و زيارت و ناصر خدر نژاد معاون سازمان حج و زيارت هر كدام به مباحث كاري و اجرايي حوزه مربوط به خود سخناني را مطرح كردند.
اين همايش با برگزاري جلسات و كارگروه‌هاي تخصصي با مسئولين مناطق مدينه منوره و مكه مكرمه عصر روزگذشته به كار خود پايان داد.




نظرات کاربران