توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان

توزیع بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن در عربستان

مجمع چاپ و نشر قرآن «ملک فهد» مدینه منوره در ماه رمضان گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نسخه قرآن کریم به شکل مکتوب و صوتی در میان مؤسسات مختلف عربستان توزیع کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، اين مجمع در رمضان سال ۱۴۳۵ قمري ۴۰۸ هزار و ۲۲۰ نسخه قرآن و كتب اسلامي در اندازه‌ها و شكل‌هاي مختلف و به صورت مكتوب، صوتي و ترجمه‌هاي قرآن‌ها در ميان دستگاه‌ها و مؤسسات دولتي، غيردولتي و خيريه توزيع كرد.
در گزارش مجمع آمده است: اين قرآن‌ها شامل ۷۸۳ هزار و ۱۲۵ نسخه قرآن در اندازه‌هاي مختلف، ۱۶ هزار و ۳۵۹ نسخه از جزءهاي مختلف قرآن، ۲۴۸۹ نسخه از نوارهاي صوتي تلاوت‌ها و قرائت‌هاي برخي قاريان، ۸۱ هزار و ۳۵۶ نسخه ترجمه قرآن به زبان‌هاي مختلف و ۱۲ هزار و ۲۰۵ نسخه كتب ديني بوده است.
اين مجمع همچنين از ۲۳ جمادي الاولي سال ۱۴۰۵ هجري قمري تا ۲۴ رمضان سال ۱۴۳۵ هجري قمري (حدود ۳۰ سال) ۲۷۵ ميليون و ۱۷ هزار و ۳۶۰ نسخه قرآن و كتب ديني در عربستان توزيع كرده است.
اين قرآن‌ها و كتب ديني در ميان دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي، مساجد، مؤسسات، مراكز اسلامي، نمايشگاه‌ها و انجمن‌هاي سعودي و همچنين نمايندگان عربستان در خارج از اين كشور توزيع شده است.
مجمع چاپ و نشر قرآن ملك فهد در قسمت شمال غربي مدينه منوره در مسير تبوك قرار دارد و از مراكز مهم اين شهر است. اين مركز قرآن كريم و تفسير آن به زبان عربي و ديگر زبان‌هاي زنده دنيا را در اختيار مسلمانان داخل و خارج از عربستان قرار مي‌دهد، ضبط قرائت‌هاي قاريان مشهور روي نوار صوتي و لوح‌هاي فشرده از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز است.


| شناسه مطلب: 47229




عربستان قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران