کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج

کاربرد وسایل دیداری به جای شنیداری در آموزش حجاج

یکی از مدیران موفق کاروانهای حج در استان اردبیل کاربرد وسایل دیداری را به جای مباحث شنیداری از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای سطح آموزشی زائران عنوان کرد.

عليرضا مجيدزاده از مديران موفق كاروان حج در استان اردبيل در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به در پيش بودن موسم حج ۹۳ براي ارتقاي سطح آموزشي زائران، كاربرد وسايل ديداري را به جاي مباحث شنيداري پيشنهاد كرد.
وي با بيان اينكه با پيشرفت علم، آموزش از سطح شنيداري به سمت ديداري پيش مي‌رود، گفت: با توجه به اينكه حدود ۷۰ درصد زائران بيسواد هستند؛ كراكت، روزنامه و مقاله آموزشي جوابگوي اين افراد نيست.
اين مدير موفق كاروان حج استفاده از ماكت و برنامه‌هاي آموزشي تصويري را كه از طريق پروژكتور بر روي پرده سفيد منعكس شود را توصيه كرد و افزود: آموزش تصويري براي زائران كاربرد بيشتري دارد و وسايل ديداري بهتر از روش سخنراني جواب مي‌دهد.
وي كه برنامه‌هاي آموزشي ويژه زائران خود را از خردادماه آغاز كرده و هر پنجشنبه ميزبان آنان است درباره اين برنامه‌ها نيز توضيح داد: اين هفته نهمين جلسه آموزشي است كه طي آن لباس زائران را تحويل داده و مقدمات برگزاري هفته حج را طراحي مي‌كنيم.
مجيدزاده با بيان اينكه جلسات آموزشي به سه بخش توضيح مسائل شرعي حج از سوي روحاني، ارائه مباحث اجرايي از سوي مدير كاروان و توضيح مباحث پزشكي تقسيم شده است، تبيين آداب سفر حج و ارائه بايدها و نبايدها اين سفر معنوي را جزو وظايف خود در اين كلاسهاي آموزشي عنوان كرد.
وي همچنين حضور مستمر و منظم در كلاسهاي آموزشي را به زائران توصيه كرد و از مديران خواست تمام هم و غم خود را براي آموزش اين افراد به كار گيرند تا با آرامش رواني به سفر معنوي زيارت خانه خدا مشرف شوند.
برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي مديران سال اولي هم پيشنهاد اين مدير موفق كاروان حج بود كه البته وي با اشاره به اهميت انتقال تجارب به اين دسته از مديران گفت: جلسات انتقال تجارب به مديران سال اولي نبايد به يكي دو جلسه محدود شود.




نظرات کاربران