شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج

شناخت صحیح مخاطب و نقش آن در آموزش حجاج

یکی از مدیران موفق کاروان حج در استان مرکزی از مدیران و روحانیان کاروانهای حج خواست تا آموزش حجاج را براساس شناخت صحیحی که از مخاطبان خود به دست می‌آورند، برنامه ریزی کنند.

ايرج اسكندري از مديران موفق يكي از كاروانهاي حج در استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مديران و روحانيان كاروانها خواست تا مخاطب خود را به خوبي بشناسند و براساس اين شناخت برنامه ريزي كنند.
وي با بيان اينكه شناخت صحيح مخاطب سبب ارائه برنامه‌هاي آموزشي مفيد مي‌شود، گفت: همه كاروانها مانند هم نيستند و ذائقه افراد با يكديگر تفاوت مي‌كند، از اين رو مدير و روحاني كاروان بايد مخاطب خود را به طور صحيح بشناسد.
اين مدير موفق كاروان حج استفاده از وسايل آموزشي جديد مانند ويدئو پروژكتور و همچنين ماكت را توصيه و تصريح كرد: زائر بايد بيشتر درگير كار شود كه اين امر با استفاده از ماكت به صورت نمادين بسيار مؤثر است.
وي در ادامه بر اصلاح قرائت نماز زائران تأكيد كرد و افزود: براي اصلاح قرائت نماز در ابتداي هر جلسه آموزشي كل قرائت، اذكار و نيز ذكر تلويه را با زائران همخواني و تكرار مي‌كنيم و هر جلسه الزاما اين كار انجام مي‌شود.
اسكندري گفت: در كلاسهاي آموزشي بيشتر سعي داريم زائر به صورت نمادين با اعمال حج آشنا شود، در اين زمينه افزون بر استفاده از ماكت، خلاصه اعمال حج را به صورت بروشورهاي آموزشي تكثير كرده و در اختيار زائران قرار داده ايم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تبيين جايگاه بيت الله الحرام را براي زائران ضروري دانست و به مديران و روحانيان كاروانها پيشنهاد كرد كه زائران را بيشتر متوجه اين جايگاه رفيع كرده و علامت سؤالي در ذهن آنها به وجود آورند.
اين مدير موفق كاروان حج تصريح كرد: اگر زائر با آگاهي كامل براي اين سفر معنوي آماده شود و به خوبي متوجه باشد كه به كجا مي‌رود و در چه جايي قدم مي‌گذارد، مشكلاتي مانند خريدهاي غيرمفيد و برخي بداخلاقي‌ها از بين مي‌رود.




نظرات کاربران