عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد! عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد!

عملی که خداوند هرگز به آن رضایت نمی‌دهد!

سرچشمه اصلی عزت خداوند است و تمام عزتها از آن اوست.شخصیت هر کس نیز در گرو عزت اوست، از این رو خداوند متعال اجازه نداده است که هیچ مؤمنی تن به ذلت دهد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، در خانه غيرخدا رفتن ذلت است و به مؤمن اجازه داده نشده است كه ذلت پذير باشد. حال چه بايد كرد كه عزت اسلامي به دست آيد و يا آنچه به دست آمده تداوم يابد.
عوامل زيادي براي اين مساله در احاديث و روايات بيان شده است اما مهمتر از همه آنچه از دل آيات و رايات بيرون مي‌آيد «بندگي رمز پيشرفت اولياء الهي و زمينه ساز سعادت و عزت انسان است».
به عنوان مثال امام حسين عليه السلام در دعاي عرفه به پيشگاه خداوند، عرض مي‌كند: «يا من خص نفسه بالسمو والرفعة فاوليائه بعزه يعتز» اي كسي (خدايي) كه خود را به مقام بلند و رفيع اختصاص داد، پس دوستانش به عزت او عزيز مي‌باشند. (مفاتيح الجنان، دعاي عرفه، ص ۴۸۳)
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمود: «ان ربكم يقول كل يوم: انا ربكم انا العزير فمن اراد عز الدارين فليطع العزيز» به راستي پروردگار شما هر روز مي‌گويد: من پروردگار شما هستم. من عزيز هستم. هر كس عزت دو جهان را مي‌خواهد بايد عزيز را اطاعت كند. (ميزان الحكمة، ج ۵، ص ۱۹۵۸، روايت ۱۲۸۳۸)
امام علي عليه السلام نيز در حديثي گهربار فرمود: «من اعز بغير الله اهلكه العز» كسي كه از طريق غير خدا به عزت برسد، همان عزت [غير واقعي] او را به هلاكت مي‌رساند. (بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۱۰)
امام صادق عليه السلام در حديثي در اين باره مي‌فرمايند: "هر كس عزّت و آقايىِ بدون تبار، و بي نيازىِ بدون ثروت، و هيبتِ بدون قدرت (سلطنت) مي‌خواهد، بايد خود را از خوارىِ نافرمانى خدا، به عزّتِ پيروى از او بكشاند». (الخصال: ص ۱۶۹ ح ۲۲۲ / منتخب ميزان الحكمه، ص۸۳۲)


| شناسه مطلب: 47318




حديث امام حسين



نظرات کاربران