برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی

برگزاری جلسات آموزشی کاروانهای اهواز به زبان عربی

جلسات آموزشی متمرکز کاروانهای حج تمتع کلانشهر اهواز به زبان عربی در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، جلسات آموزشي متمركز كاروانهاي حج تمتع كلانشهر اهواز به زبان عربي در مصلي مهديه امام خميني (ره) اهواز برگزار شد.
در اين مراسم كه راس ساعت ۷ بعداز ظهر و با تلاوت قرآن كريم آغاز شد ابتدا هر كاروان بصورت مجزا حلقه‌هاي نماز را تشكيل داد و روحانيون كاروانها به شرح اعمال و كنترل نماز حجاج پرداختند.
همچنين هركدام از كاروانها طوافي حول ماكت كعبه مستقر در مصلي نيز انجام دادند.
سپس مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ادامه يافت. بعد از آن حجت الاسلام و المسليمن سيدابوالحسن حسن زاده مسئول بعثه مقام معظم رهبري منطقه خوزستان به ايراد سخن پرداخت و نكاتي در مورد اهميت حج و نكات قبل از سفر ارائه كرد.
در ادامه اين مراسم آقاي حاج عبدالامام حويزاوي از مديران حج وزيارت استان نكات اجرايي سفر به زبان عربي را ايراد كرد.
وي به آماري در خصوص تعداد كاروانها حج استان، تاريخ حركتها و هتلهاي مكه و مدينه ارائه كرد.
در ادامه مراسم آيت الله محسن حيدري به آموزش نماز و احكام حج پرداخت و به زبان عربي مراحل قبل از سفر و در حين سفر را براي حجاج توضيح داد و سپس به تشريح اعمال عمره تمتع و شرايط و احكام آن پرداخت.
در حاشيه مراسم نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي حج نيز به نمايش گذاشته شد كه مورد استقبال حجاج قرار گرفت.
لازم به ذكر است كه جلسات آموزشي متمركز حجاج اهوازي به مدت ۶ شب از ۲۵ مردادماه در مصلي نماز جمعه اهواز برگزار شد كه ۳ شب اول به زبان فارسي براي حجاج فارس زبان و ۳ شب دوم آن به زبان عربي براي حجاج عرب زبان بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران