سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است
سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران قمی عنوان کرد:

بعثهِ مقام معظم رهبری مدافع حقوق زائران است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: زائران عزیز بدانند بعثهِ مقام معظم رهبری، مدافع حقوق آن‌هاست و از همه توان خود برای دفاع از حقوق زائران استفاده خواهد کرد تا حجی آرام و مطلوب را به جا آورند و کمتر با مشکل روبه‌رو شوند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، عصر روز دوشنبه در جمع زائران اعزامي استان قم به حج تمتع با گراميداشت دهه كرامت به اهداف تشكيل جلسه آموزشي توجيهي زائران ايراني پرداخت و هدف اصلي آن را آگاهي زائران از مسائل روز حج و كشور عربستان دانست.
اعزام تمامي زائران حدود ۱۷ سال طول خواهد كشيد حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، حج را سفري استثنايي دانست و شرايط اعزام را بسيار سخت اعلام كرد و اظهارداشت: متاسفانه به دليل كاهش سهميه حج، امسال حدود ۶۱ هزار نفر به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند و اين روند تا سال آينده ادامه خواهد داشت.
سرپرست حجاج ايراني بيان داشت: مسؤولان سعودي وعده داده‌اند با پايان يافتن طرح توسعه حرمين شريفين در دو سال آينده سهميه‌ها افزايش خواهد يافت، اما با وجود افزايش سهميه‌ها زمان اعزام تمامي زائران حدود ۱۷ سال طول خواهد كشيد و اين وضعيت براي بسياري از زائران سخت و دشوار خواهد بود.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه سخنان خويش خطاب به زائران قمي، تصريح كرد: امروز قرعه به نام شما افتاده است پس اين فرصت را قدر بدانيد و با آگاهي كامل به اين سفر برويد به گونه‌اي كه در هنگام بازگشت روحتان از معنويت سرشار باشد و حسرت فرصت از دست داده را نخوريد.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر به افزايش هزينه‌هاي حج تمتع در دو سال اخير اشاره كرد و افزود: همزمان با افزايش نرخ ارز، شاهد افزايش هزينه‌هاي حج تمتع بوديم، به همين دليل برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي را با سازمان حج وزيارت انجام داديم تا كمي از بارسنگين هزينه‌ها از دوش زائران برداشته شود، به گونه‌اي كه در سال گذشته حدود دو ميليون تومان به زائران عودت داده شد و امسال نيز اين مبلغ به حدود دو ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيد كه در نرخ حج اعمال و از زائران كمتر دريافت شد.
بعثه مقام معظم رهبري مدافع حقوق زائران است نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: زائران عزيز بدانند بعثه مقام معظم رهبري، مدافع حقوق آن‌هاست و از همه توان خود براي دفاع از حقوق زائران استفاده خواهد كرد تا حجي آرام و مطلوب را به جا آورند و كمتر با مشكل روبه‌رو شوند.
سرپرست حجاج ايراني گفت: خوشبختانه در حج امسال كيفيت خدمات افزايش يافته است، البته يك نكته‌اي كه زائران عزيز بايد بدانند اين است كه كيفيت هتل‌هاي مكه مكرمه و مدينه منوره در دو سال اخير كمي تغيير داشته است و دليل آن‌هم اين است كه تخريب‌ها در مدينه منوره گسترش يافته است به همين دليل با كمبود اقامتگاه مواجه هستيم، اما با وجود همه اين مشكلات تلاش كرده ايم تا بهترين و با كيفيت‌ترين خدمات را به زائران عزيزمان ارائه كنيم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خويش تصريح داشت: در بخش به كارگيري روحانيون كاروان‌ها تغييراتي را شاهد بوديم، از جمله اينكه روحانيون كاروان‌ها از امكانات آموزشي روز بهره مي‌گيرند و افراد برجسته اي از استادان سطوح عالي حوزه‌ها و نيروهاي فاضل و جوان‌تر انتخاب شده اند و اميدواريم زائران نيز در اين زمينه رضايت بيشتري داشته باشند.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به وضعيت طرح توسعه مسجد الحرام افزود: يكي از نكات ديگري كه نياز است تا زائران عزيز از آن مطلع باشند، وضعيت حمل و نقل زائران در شهر مكه مكرمه است كه به دليل گسترش طرح توسعه مسجدالحرام، محدوده خدمات حمل و نقلي محدودتر شده است، ممكن است زائران عزيز تارسيدن به حرم ناچار باشند بخشي از مسافت را پياده حركت كنند، بنابراين بايد قبل از سفر اين آمادگي را داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر ضمن تاكيد بر افزايش كيفيت تغذيه در حج تصريح كرد: كيفيت غذا‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده است، ليكن طبيعي است غذايي كه براي جمعيت زيادي پخت مي‌شود همچون غذايي كه براي چند نفر پخته مي‌شود تفاوت دارد. اما بدانيد اين غذاها از بهترين مواد غذايي تهيه شده و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندراد؛ ولي به دليل ارائه خدمات همزمان به حدود ۶۵ هزار زائر در يك وعده غذايي اين كيفيت گاهي فراز و فرود خواهد داشت، اميدواريم زائران در اين زمينه تحمل بيشتري از خود نشان دهند.
خدمات ارائه شده به زائران ايراني نسبت به ساير كشورها بسيار خوب است نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت يادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر خدمات ارائه شده به زائران ايراني نسبت به ساير كشورها بسيار بهتر است به گونه‌اي كه برخي از كشورها براي الگو برداري از اين نوع خدمات به ايران سفر كردند و در ديدارهاي خودشان اين تقاضا را داشتند تا به آن‌ها شيوه خدمات دهي را ارائه كنيم.
سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: يكي ديگري از افتخارات زائران ايراني، نظم و انضباط بوده است كه افزون بر مقامات سعودي ساير مس‍ؤولان كشورهاي اسلامي اين نظم را تحسين كرده‌اند و اين افتخار بزرگ به بركت خون شهيدان انقلاب اسلامي و حمايت‌ها و همراهي شما مردم عزيز بدست آمده است و از شما عزيزان قدرداني مي‌كنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به گستردگي فعاليت‌هاي حوزه فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: شوراي فرهنگي در كاروان‌ها فعال شده‌اند و از اين شورا‌ها خواسته ايم تا آسيب‌ها و كاستي‌ها را با دقت بررسي نموده و آن را به ما اطلاع رساني كنند تا نسبت به رفع اين نواقص گام‌هاي اساسي‌تري برداريم.
يكهزار اثر در حوزه حج توليدات و منتشر شده است نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهار داشت: هم‌اينك حدود يكهزار اثر در حوزه حج توليد و منتشر شده است در حالي كه ساير كشورها چنين توليداتي را نداشته‌اند و تعداد توليدات آن‌ها به كمتر از انگشتان يك دست مي‌رسد. برخي از توليدات و آثار حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت به زبان‌هاي مختلف ترجمه شده و در اختيار ساير كشورها قرار گرفته است. .
سرپرست حجاج ايراني اظهار كرد: امروز همه نوع توليدات فرهنگي و منشورات با هر سليقه‌اي در پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري قرار گرفته است و براي همگان قابل دسترسي است و عزيزان زائر مي‌توانند اين آثار را به راحتي دريافت كنند. به تازگي نيز ۷۰۰ اثر به صورت نرم‌افزار موبايلي توليد شده كه همه اين‌ها در پايگاه اطلاع رساني بعثه قرار دارد و مي‌توانيد با مراجعه به اين سايت از اين آثار بهره بگيريد.
به زودي نرم افزار زيارتنامه مكه و مدينه در اختيار زائران قرار مي‌گيرد حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر افزود: همچنين به زودي نرم افزار زيارتنامه‌هاي مكه و مدينه همراه با صوت در اختيار زائران عزيز قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند به راحتي به زيارت اماكن مقدسه در اين دو شهر مقدس بپرازند و در اين بخش نيز هيچ دغدغه‌اي نداشته باشند.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت با اشاره به برنامه‌هاي متنوع فرهنگي ديگري كه بعثه براي زائران در نظر گرفته است بيان داشت: افزون بر برنامه‌هاي اعلام شده، براي زائران فرهيخته و تحصيلكرده نيز خدماتي همچون آموزش‌هاي مجازي و اينترنتي راه اندازي شده است كه آن‌ها مي‌توانند به راحتي به اين آموزش‌هاي دسترسي پيدا كنند، حتي زائران و شيعيان جهان اسلام نيز مي‌توانند از اين ظرفيت موجود در هر جاي جهان كه باشند، بهره‌بگيرند.
حفظ حجاب براي بانوان زائر ضروري است سرپرست حجاج ايراني در ادامه افزود: تمامي تلاش‌ها و كوشش‌ها براي اين است كه زائران عزيز وقتي وارد سرزمين وحي مي‌شوند هيچ دغدغه‌اي درباره امكانات نداشته و تنها به دنبال بهره‌گيري معنوي باشند و بدانيد كه فرصت‌ها به سرعت مي‌گذرد و از هم‌اينك بايد آماده بهره‌گرفتن از اين فرصت‌ها باشيد.
وي در پايان به بانوان زائر توصيه‌هايي ارائه كرد و افزود: بانوان براي زمان حضور در مسجدالحرام، مسجدالنبي و قبرستان بقيع برنامه‌ريزي كنند و تلاش كنند، پوشش آن‌ها در سرزمين وحي براي ديگران الگو باشد. شما بانوان گرامي از حضرت زهرا (سلام‌الله عليها) سرمشق بگيريد و با حجاب كامل خود اين افتخار را براي خود و شيعه ثبت كنيد.




نظرات کاربران