هفته حج آغاز شد هفته حج آغاز شد هفته حج آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هفته حج آغاز شد هفته حج آغاز شد هفته حج آغاز شد هفته حج آغاز شد هفته حج آغاز شد

هفته حج آغاز شد

در هفته حج که از امروز ۶ شهریور ماه برابر با اول ذیقعده آغاز می‌شود، برنامه‌های فرهنگی مختلفی در سراسر کشور برگزار خواهد شد که نمایشگاه عکس و پوس‌تر در هر استان مهم‌ترین این برنامه‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، «حج؛ معنويت، خودباوري و اتحاد اسلامي» به عنوان شعار حج سال‌جاري انتخاب شده است و از اين رو روزهاي هفته حج با محوريت شعار حج، موضوعاتي همانند: حج و خودباوري؛ حج، مقام و منزلت زن؛ حج ولايت و رهبري؛ حج و اتحاد اسلامي؛ حج و مقاومت اسلامي و فلسطين را در بر مي‌گيرد.
در هفته حج كه از امروز ۶ شهريور (اول ذيقعده) آغاز مي‌شود، نمايشگاه عكس و پوس‌تر در سراسر كشور با همكاري دفا‌تر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و مديريت حج وزيارت در هر استان برگزار مي‌شود.
اين گزارش حاكي است، پنجشنبه ۶ شهريور ماه نخستين روز هفته حج مصادف با ۱ ذي القعده ۱۴۳۵ به نام حج ولايت و رهبري و جمعه ۷ شهريور ماه مصادف با ۲ ذي القعده ۱۴۳۵ به عنوان حج و معنويت نام گذاري شده است.
سومين روز هفته حج كه روز شنبه ۸ شهريو رماه مصادف با ۳ ذي القعده ۱۴۳۵ است به عنوان حج و خودباوري و يكشنبه ۹ شهريور ماه چهارمين روز هفته حج مصادف با ۴ ذي القعده ۱۴۳۵ با عنوان حج و اتحاد اسلامي و پنجمين روز هفته حج در روز دوشنبه ۱۰ شهريور ماه و مصادف با ۵ ذي القعده ۱۴۳۵ با عنوان حج و منزلت زن، اعلام شده است.
همچنين سه شنبه ۱۱ شهريور ماه مصادف با ۶ ذي القعده ۱۴۳۵ به عنوان روز حج و سلامت و آخرين روز حج در چهارشنبه ۱۲ شهريور ماه مصادف با ۷ ذي القعده ۱۴۳۵ به عنوان حج و مقاومت اسلامي و فلسطين مشخص شده است.
هر ساله يكم تا هفتم ذي‌القعده به عنوان هفته حج نامگذاري مي‌شود. در اين هفته زائران بيت الله الحرام ضمن آمادگي نهايي براي اعزام به حج تمتع، آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به اين سفر نوراني را دريافت مي‌كنند.
براي روزهاي هفته حج طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته توليدات متنوعي در برنامه‌هايي همچون روضه رضوان، گفت و گوهاي خبري ، پخش زنده راديو ايران و برنامه هاي ويژه شبكه خبر با حضور كار‌شناسان و صاحب نظران حوزه حج وز يارت در نظر گرفته شده است.
در اين هفته همچنين پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌، نمايندگاني از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به تشريح برنامه‌هاي فرهنگي و اجرايي حج سال ۹۳ خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم خواهد بود.
همچنين جلسات تكميلي و متمركز زائران به صورت مشترك در هر استان در هفته حج با حضور باشكوه زائران برگزار خواهد شد.
لازم به ذكر است، در سال جاري ۶۱ هزار ۴۰۰ نفر زائر از جمهوري اسلامي ايران از ۱۴ شهريورماه به عربستان سعودي جهت انجام مناسك حج تمتع اعزام مي‌شوند.


| شناسه مطلب: 47389




هفته حج حج ۹۳



نظرات کاربران