افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج

افزایش همکاری‌ها و همدلی ارگان‌ها در عملیات حج

رییس سازمان هواپیمایی کشوری، همکاری، همدلی و همسویی همه ارگان‌ها و بخش‌ها را در برگزاری باشکوه‌تر عملیات پروازی حج تمتع در سال جاری را خواستار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عليرضا جهانگيريان در جلسه هماهنگي‌هاي پروازهاي حج تمتع امسال كه در سازمان هواپيمايي كشوري با حضور رييس سازمان حج و زيارت، نمايندگان سازمان‌ها، ارگان‌ها و بخشهاي ذيربط تشكيل شد؛ به تقارن پروازهاي حج تمتع با پروازهاي تابستاني و همچنين محدوديتهاي موجود در فرودگاههاي مدينه و جده اشاره كرد و گفت: برنامه ريزي دقيق براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل در عمليات انتقال و جابجايي حجاج لازم است.
وي در خصوص ارسال بار حجاج توسط اداره پست ابراز اميدواري كرد با همكاري ساير ارگان‌ها اين امر به نحوي شايسته انجام پذيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي بر لزوم اطلاع رساني دقيق شركت‌هاي هواپيمايي در صورت بروز تاخير‌ها تاكيد كرد و در نظر گرفتن هواپيماي پشتيبان شركتهاي هواپيمايي را الزامي دانست.
در ادامه اين مراسم اوحدي رييس سازمان حج و زيارت نيز اظهار داشت: در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، سال ۱۳۹۲ بهترين سال در برنامه ريزي و برگزاري پروازهاي حج تمتع بود و در سالجاري چهار ماه زود‌تر در خصوص ثبت و بسته شدن كاروان‌ها اقدام شده است.
وي خواستار تدابير لازم مبني بر كاهش ايستايي حجاج در فرودگاه امام (ره) شد و ضمن استقبال از ارسال بار زائران در اداره پست ابراز اميدواري كرد با توجه توانمنديهاي اداره پست اين امر طبق برنامه محقق شود.
رييس سازمان حج و زيارت در ادامه خواستار اختصاص شماره صندلي در پروازهاي برگشت در شركت هواپيمايي سعودي به زائران شد و بر تمهيدات لازم در خصوص بارهاي همراه گروه‌هاي پزشكي كاروان‌ها، خدمه و عوامل مربوطه تاكيد كرد.
محمد علي ايلخاني مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور نيز از اعلام آمادگي اين شركت و همه عوامل از قبيل نظامي و انتظامي و.... جهت برقراري پرواز‌ها از فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) خبرداد و گفت: پل ارتباطي ترمينال با پاركينگ فرودگاه امام (ره) براي پروازهاي حج كه به گيت گذرنامه و سپاه و... تجهيز خواهد شد، اختصاص مي‌يابد.
وي افزود: به منظور جلوگيري از ايستايي زائران با هماهنگي پليس امنيت، چك گذرنامه به صورت گروهي انجام مي‌شود.
مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور افزود: همچنين بار زائران ۴۸ ساعت قبل از پرواز به پايانه هوشمند بار فرودگاه انتقال مي‌يابد و با اداره پست جهت انتقال بار زائرين در هنگام بازگشت هماهنگي لازم شده است.
در ادامه اين مراسم شركت‌هاي هواپيمايي ماهان، جمهوري اسلامي ايران، سعودي، پليس فرودگاههاي كشور، پليس مهاجرت و گذرنامه و سپاه حفاظت فرودگاههاي كشور در خصوص انجام پروازهاي حج از فرودگاه امام (ره) به منظور هرچه بهتر برگزار شدن پرواز‌ها اعلام آمادگي كردند. منبع: واحد مركزي خبر




نظرات کاربران