ماهی که در آن جنگ حرام است ماهی که در آن جنگ حرام است ماهی که در آن جنگ حرام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماهی که در آن جنگ حرام است ماهی که در آن جنگ حرام است ماهی که در آن جنگ حرام است ماهی که در آن جنگ حرام است ماهی که در آن جنگ حرام است

ماهی که در آن جنگ حرام است

ماه ذى القعده، نخستین ماه از ماههاى حرام است که در آن‌ها جنگ، حتّى با دشمنان اسلام حرام است; مگر اینکه جنگ بر مسلمین تحمیل شود (سه ماه دیگر از ماههاى حرام، ذى الحجّه، محرّم و رجب است).

به گزارش سرويس پايگاه اطلاع رساني حج، ماه ذى القعده، نخستين ماه از ماههاى حرام است كه در آن‌ها جنگ، حتّى با دشمنان اسلام حرام است; مگر اينكه جنگ بر مسلمين تحميل شود (سه ماه ديگر از ماههاى حرام، ذى الحجّه، محرّم و رجب است).
آتش بس در اين چهار ماه وسيله اى براى آرامش جامعه و توفيق براى حجّ و عبادت، حلّ مشكلات اقتصادى و بازنگرى در امر جنگ و يافتن نقطه پايان براى آن و سپس مرهم نهادن بر زخم هاى جانكاه ناشى از آن است.
ماه ذى القعده، نخستين ماه از ماههاى حرام است كه در آن‌ها جنگ، حتّى با دشمنان اسلام حرام است; مگر اينكه جنگ بر مسلمين تحميل شود (سه ماه ديگر از ماههاى حرام، ذى الحجّه، محرّم و رجب است).
آتش بس در اين چهار ماه وسيله اى براى آرامش جامعه و توفيق براى حجّ و عبادت، حلّ مشكلات اقتصادى و بازنگرى در امر جنگ و يافتن نقطه پايان براى آن و سپس مرهم نهادن بر زخم هاى جانكاه ناشى از آن است.
ماهى است كه زوّار خانه خدا از اطراف و اكنافِ جهان به سوى خانه خدا حركت مى كنند، گروهى به مدينه مى روند و قبر پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) و قبور ائمّه هدى (عليهم السلام) را زيارت مى كنند و آثار تاريخى كه در جاى جاى اين خاستگاه اسلامى وجود دارد را مى بينند و غرق لذّات عميق روحانى مى شوند (هرچند نابخردان و جاهلان، بسيارى از اين آثار عظيم و گرانقدر را از ميان برده‌اند).
گروه ديگرى راهى مكّه مى شوند و با انجام مناسك «عمره تمتّع» در انتظار مراسم بزرگ عبادى سياسى حج مى نشينند و با طواف كعبه و شركت در صفوف پرشكوه جماعت، روح و جانشان را تازه مى كنند (خداوند اين سفر روحانى را نصيب همه آرزومندان فرمايد) تجديد ياد و خاطره آن، براى آن‌ها كه به اين سفر رفته‌اند نيز لذّت بخش است.
«سيّد بن طاووس» در فضيلت اين ماه مى گويد: «ماه ذى القعده ماهى است كه به هنگام شدّت و گرفتارى، زمان خوبى براى دعاست، و براى رفع ظلم و ستم و دعا بر ضد ظالم مؤثّر است». همچنين مى گويد: «اين ماه «ماه اجابت دعا‌ها» ناميده شده است; لذا بايد اوقاتش را غنيمت شمرد و در آن روزه حاجت گرفت». /س




نظرات کاربران