توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج

توصیه‌های استاد حوزه علمیه درباره بهره‌مندی از حج

استاد حوزه علمیه و دانشگاه فعالیت در فضای مجازی به زبان‌های مختلف پیش از آغاز کنگره عظیم حج برای آگاهی رسانی بیشتر در خصوص آسیب‌های امروز دنیای اسلام را اصلی‌ترین گام در این خصوص دانست.

حجت الاسلام احمد احمدي تبار، استاد حوزه علميه در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، فضاي مجازي را بهترين موقعيت براي اشاعه افكار و انديشه‌هاي اسلام ناب در جهان اسلام دانست و گفت: شايد به دليل محدوديت در صحبت كردن به زبان‌هاي مختلف كمتر بتوان به طور رو در رو در زمينه مسايل و مشكلات جهان اسلام آگاهي رساني كرد، اما از طريق حضور در فضاي مجازي امكان خوبي در اين خصوص فراهم مي‌شود تا بتوانيم پيام اسلام ناب را هم به مسلمانان و هم ديگر مردم جهان برسانيم.
اين استاد حوزه علميه قم، توجيه حجاج در اين خصوص و به ويژه حجاجي كه به يك زبان خارجي تسلط دارند را اقدام ضروري ديگر عنوان كرد و گفت: مي‌توان با ارتباط گيري با ديگر حجاج اطلاع رساني دقيق و صحيح داشت اما باز هم تاكيد مي‌كنم كه از طريق فضاي مجازي عرصه گسترده اي براي فعاليت در مقابل ما باز مي‌شود.
اين استاد دانشگاه، بهره گيري از ديگر فناوري‌هاي روز دنيا براي مقابله با چالش‌هاي جهان اسلام، اظهار داشت: از طريق همين گوشي‌هاي موبايل در ايام حج مي‌توان پيام هايي را به زبان‌هاي مختلف آماده كرد و در اختيار حجاج ديگر قرار دارد. علاوه بر اين مسايل جهان اسلام را مي‌توان در قالب فيلم و تصويرهاي چند رسانه اي، جزوه و بولتن تهيه كرد و در اختيار حجاج قرار دارد. گر چه ارايه اين مسايل از طريق لوح فشرده مي‌تواند كارگشايي بيشتري داشته باشد.
وي تنظيم متون به بهترين شيوه و استفاده از واژگان درست در آنها را از عوامل تاثيرگذاري اينگونه اقدامات دانست و گفت: درباره واژگاني كه به كار مي‌بريم بايد با حساسيت بيشتري كار كنيم. ضرورت دارد با برخي تعبيراتي كه مناسب نيست يا باعث حساسيت طرف مقابل شده و يا اينكه تقويت وي را سبب مي‌شود، استفاده نكنيم.
اين استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: ناصبي‌ها كساني هستند كه نسبت به اهل بيت پيامبر (ص) بغض و كينه دارند و اثبات اين موضوع نيز بسيار راحت‌تر خواهد بود. امروز داعشي‌ها و ديگر گروه‌هاي تكفيري را نيز مي‌توان ناصبي نام برد و آنها را اينگونه معرفي كرد. ما حتي بهتر است خود را پيرو اهل بيت پيامبر (ص) معرفي كنيم كه بار معنايي بهتري از شيعه دارد.
وي با اشاره به اشتراك اهداف راهبردي گروه‌هاي تروريستي و ناصبي و جهان استكبار، گفت: گروه‌هاي مختلف هر كدام عقبه تكيه اي و عملي دارند و برخي جاها به دليل اهداف مشترك با هم پيوند مي‌خورند، در ايام حج بايد موارد اختلاف آنها را براي برهم زدن نقاط مشتركشان بازگو كنيم. اين گروه‌هاي روزي نام طالبان داشتند، روزي به اسم القاعده فعاليت مي‌كردند و امروز هم نام داعش را بر خود برگزيده اند.
اين استاد حوزه علميه و دانشگاه با تاكيد بر اينكه عملكرد ما در شناساندن اين گروه‌ها و فرقه‌ها مثبت نبوده است، اظهار داشت: به گونه اي عمل كرده ايم كه شيعه همواره سيبل حملات اين گروه‌ها بوده است، درحالي كه به درايت مي‌توانستيم اهل سنت را نسبت به اهداف شوم اين گروه‌ها آگاه كنيم.
احمدي تبار در ادامه تاكيد كرد: بايد سياست‌ها را ترميم كنيم و اصولي را در اين باره براي خود تعريف كنيم.
وي در ادامه تصريح كرد: امام صادق (ع) مي‌فرمايند كه شيعيان ما كساني هستند كه عابدترين و زاهدترين انسان شهر خود باشند. زيران ايراني در ايام حج متاسفانه كمتر اين نشاني‌ها را از خود بروز مي‌دهند. بايد به گونه اي رفتار كرد كه هر مسلماني يك شيعه را مي‌بيند، او را زاهدترين، خاشع‌ترين و با ايمان‌تر در رفتار و عبادات تشخيص دهد و اين مبناي تاثيرگذاري حرف و انديشه و گفتار خواهد بود.


| شناسه مطلب: 47439




معارف حج ۹۳



نظرات کاربران